در سال ۱۳۳۳ در انتخابی تیم ملی برگزیده شد و در کنار اعضای تیم ملی کشتی و با همکاری غلامرضا تختی، در مسابقات جهانی توکیو در وزن ۷۳ کیلوگرم، مدال نقره را کسب کرد.

فردین

به گزارش همشهری آنلاین، محمد علی فردین در سن ۱۳ سالگی به سمت رشته وزنه‌برداری رفت و مدتی در این رشته فعالیت کرد. اما بعد از مدتی به دعوت کیومرث ابوالملوکی، «پدر کشتی ایران» وارد رشته کشتی شد. بعد از عضویت در باشگاه تهران، محمدعلی با غلامرضا تختی آشنا شد و تحت نظارت کشتی‌گیر تیم ملی، آقای حبیب الله بلور، تمرینات سختی را انجام داد. در سال ۱۳۳۲، وقتی ۲۳ ساله بود، در مسابقات قهرمانی کشور در رشته آزاد، مدال برنز را به دست آورد. سال بعد، در انتخابی تیم ملی برگزیده شد و در سال ۱۳۳۳، در کنار اعضای تیم ملی کشتی و با همکاری غلامرضا تختی، در مسابقات جهانی توکیو در وزن ۷۳ کیلوگرم، مدال نقره را کسب کرد. در سال ۱۳۳۷، محمدعلی از کشتی آزاد به کشتی فرنگی روی آورد و به عنوان قهرمان کشور توجه همگان را به خود جلب کرد. با این حال در همین سال، با بیش از ۸ مدال رنگارنگ، به علت آسیب دیدگی و برخی نامهربانی‌ها، از کشتی خداحافظی کرد. در تصویر فردین را می بینید که در حال تمرین کشتی با محمدرضا تختی است.

بیوگرافی محمدعلی فردین؛ از کُشتی با غلامرضا تختی تا تبدیل شدن به «سلطان قلب ها»

بیوگرافی محمدعلی فردین؛ از کُشتی با غلامرضا تختی تا تبدیل شدن به «سلطان قلب ها»

کد خبر 822413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    25 2
    تختی و فردین در قلبها جاودانه اند روحشان شاد یادشان گرامی
  • فرهاد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    14 3
    روحتون شاد . مرد بودین واقعا . ❤❤❤🌺🌺🌺
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 23
    ب بهانه تختی تعریف و تمجید معرفی فردین نماد بی بند و باری فساد و فحشا در ایران!!!
  • محمد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 5
    درود خدا بر سلطان قلبها آقافردین و آقا تختی، کاش تا زنده بود انقد باهاش نامهربانی نمیشد
  • پرهام IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 0
    مردان غیور تکرار نشدنی خداوند قرین رحمتشان بفرماید . آمین
  • M56 IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 0
    الفاتحه
  • نوری IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 0
    نه در ورزش و نه در هنر قدرش رو ندونستن و همیشه حداقل در هنر چوب لای چرخ اون گذاشتند . به کسی که در زمان حکومت سابق در قالب نقش های جوانمرد و لوطی شهره دنیای سینمای آن زمان بود ، متاسفانه بعد از انقلاب دچار بی مهری و تنگ نظری مسئولان و ... شد. او که پاک بود و لوطی از فعالیت های هنری منع شد و به هر دری زد موفق نشد و به او مجوز فعالیت ندادند و وقتی دید به کسانی که سابقأ در کثیف ترین ژانرها و نقشها برای خود جاه و مقام و ثروت دست و پا کرده بودند به راحتی در سینمای دچار بحران بعد از انقلاب توانستند مجوز کسب کنند. ولی هنوز دست رد به سینه او زدند و قلبش رو به درد آوردند تا جوانمرد دیگر نیاورد .آنان رفتند و کسی آنها را به یاد نمیاورد ولی نقش سیمای رشید و چهره جذاب و نام محمد علی فردین در قلب یکایک مردم ایران حک شده وجاودانه میماند