سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با رستم امامعلی رئیس مجلس ملی تاجیکستان، روند گسترش روابط تهران-دوشنبه در ۲ سال اخیر را مطلوب توصیف کرد و با بیان اینکه توسعه همکاری‌های پارلمانی مهم و پشتوانه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی است، بر تقویت و ارتقای روابط فرهنگی دو کشور نیز تأکید کرد.

رستم امامعلی -رئيسي

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهور همچنین مبارزه با «تروریسم، جرایم سازمان یافته و موادمخدر» را از الزامات همکاری‌های ایران و تاجیکستان عنوان کرد و با اشاره به مسائل مشترک دو کشور به عنوان همسایگان افغانستان، بر ضرورت مقابله فعال همه کشورهای منطقه با جریان‌های تروریستی از جمله داعش تاکید کرد و اظهار داشت: این گروه تکفیری دست‌پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی همانند صهیونیست‌ها در غزه، به دنبال کشتار زنان و کودکان بیگناه است.

رئیس مجلس ملی تاجیکستان نیز در این دیدار با اشاره به افزایش مداوم حجم تجارت ایران و تاجیکستان در ۲ سال اخیر، ناامنی در منطقه را نگرانی مشترک دو کشور و عاملی مخاطره‌آمیز برای همکاری‌های تجاری عنوان کرد.

رستم امامعلی همچنین با اعلام حمایت کشورش از تشکیل دولت مستقل فلسطینی، جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از 22 هزار غیرنظامی فلسطینی در غزه را محکوم کرد.

کد خبر 822785
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    4 0
    تروریست های تاجیکستان چگونه و چطور از پاکستان وارد ایران شدند.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    3 0
    همین؟
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 0
    تازه فهمیدید داعش اسرائیل وامریکا برپا کردند پولشون اسرائیل میداد
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    3 1
    حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند. گروهک تروریستی داعش در خدمت رژیم صهیونیستی است داعش را آمریکایی‌ها درست کردند، اما امروز این گروهک تروریستی در خدمت رژیم صهیونیستی است، قبلا همین گروهک در سوریه و عراق فعالیت داشت و همه این‌ها نشان از ترس رژیم صهیونیستی از قدرت کشورهای منطقه است. داعش را آمریکایی‌ها درست کردند، اما امروز این گروهک تروریستی در خدمت رژیم صهیونیستی است، قبلا همین گروهک در سوریه و عراق فعالیت داشت و همه این‌ها نشان از ترس رژیم صهیونیستی از قدرت کشورهای منطقه است. داعش یک گروه دست‌ساز توسط سرویس‌های سیا ـ انگلیس ـ سعودی‌ها و موساد بوده و هست؛ داعش که با حمایت دولت آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ای و عربی ساخته شد از آشوب‌های سوریه و ضعف ارتش و نیروهای امنیتی در عراق استفاده کرد و توانست بخش‌هایی از خاک سوریه و عراق را اِشغال کند. داعش جنایتکار از سال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند داعش منتسب ب
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      2 0
      همه حرفاتون درست به اضافه یک نکته : تمام اتباع حاضر در این قانونی وغیر قانونی باید تا نفر اخر دقیق شناسایی بشن. چون گرایش اتباع به انحرافاتی مثل این متاسفانه زیاده.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    تاجیکستان باید تمام تفاله های داعش رو شناسایی و برای به درک واصل شدن تحویل مقامات ما بده. هر روز زنده ماندن این تفاله ها غرامتی جبران ناپذیره که منطقه تحمل می کنه. برای همینه که راه شهید سلیمانی هنوز ادامه داره.
  • نعمت IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    رئیس جمهور هشدارها و واکنشها و صد البته وعده ها.
  • DE ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    اگر ظرف یک ماه رییس جمهور واردات خودرو نو با تعرفه زیر 50% بدون محدودیت قیمت و حجم موتور را برای همه آزاد نکند دور بعدی انتخاب نمیشوی حالا ببین .....................