شرکت تایرسازی گودیر در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ از تایر جدیدی رونمایی کرده که هم آلایندگی کمتری دارد و هم ماندگارتر است.

تایر

به گزارش همشهری آنلاین از آرنا ای‌وی، تایر ElectricDrive ۲ به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای صاحبان خودروهای الکتریکی طراحی شده است.

ElectricDrive ۲ یک تایر برقی برای تمام فصول است که مقاومت غلتشی کمتری دارد و از فناوری SoundComfort برای کاهش صدای داخل خودرو بهره می برد.

بیشتر بخوانید:

این تایر قرار است در ماه مه ۲۰۲۴ وارد بازار شود و طیف وسیعی از سایزهای مختلف و متناسب با سدان‌های برقی و شاسی‌بلندها، از جمله مدل‌های محبوبی مانند تسلا مدل Y، مدل ۳ و مدل S، هم بخشی از آن است.

ویژگی‌های کلیدی تایر ElectricDrive ۲ شامل دیواره جانبی آیرودینامیک است که کشش آیرودینامیکی را کاهش می‌دهد. همچنین الگوهای آج نامتقارن برای چسبندگی و واکنش‌پذیری عالی در جاده‌های خیس و خشک بخشی دیگر از این ویژگی هاست.

رونمایی از تایر مخصوص خودروهای برقی | تایرهای هوشمند، بی صدا و با ماندگاری بالا

گودیر همچنین از همکاری با ZF، یکی از بازیگران جهانی سیستم‌های خودرو و فناوری صنعتی خبر داده است.

آنها روی فناوری Goodyear SightLine کار کرده اند که فناوری های هوشمند تایر را با نرم افزار کنترل حرکت خودرو ادغام می کند. این مجموعه از فناوری‌های هوشمند تایر اکنون بخشی از اکوسیستم ZF cubiX است. ZF cubiX یک نرم‌افزار کنترل حرکت خودرو مقیاس‌پذیر است که همه جنبه‌های دینامیک خودرو را هماهنگ می‌کند.

داستان از این قرار است که داده‌های لاستیک و جاده به رایانه خودرو وارد شود تا تجربه رانندگی با راحتی، کنترل و کارایی بهتر بهبود یابد.

اولین شرکتی که از این مزیت بهره می برد Gatik است که از این تایرها و فناوری ویژه آن برای بهبود ایمنی و به‌روزرسانی عملیات ناوگان خود استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

گودیر همچنین با سازمان تحقیقات علمی کاربردی هلند(TNO) برای تقویت عملکرد سیستم ABS همکاری کرده است. Goodyear و TNO یک سیستم ABS پیشرفته مجهز به اطلاعات خاص تایر را ارائه کرده اند تا فاصله ترمز را تا ۱.۷۵ متر کاهش دهند.

رونمایی از تایر مخصوص خودروهای برقی | تایرهای هوشمند، بی صدا و با ماندگاری بالا

به علاوه، گودیر همکاری خود را با شرکت TDK برای توسعه یک سیستم سنجش تایر قوی با ترکیب نرم افزار، سنسور و قطعات الکترونیکی TDK اعلام کرده است.

کد خبر 823436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha