با وجودی که سامانه‌های بارشی در غرب و شمال غرب کشور بارش برف را به همراه داشته‌است، اما در رقابت با بارش برف سال‌های گذشته چنان که باید و شاید بارش سنگینی نبوده و میانگین دمای هوا در شهرهای کوهستانی هم نسبت به سال‌های قبل بیشتر است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین بر اساس آمار اداره هواشناسی کرمانشاه، دی ۱۴۰۲ رکورد دمای شبانه هوا در کرمانشاه شکسته شد و بالاترین میانگین دمای کمینه در ۷۲ سال اخیر به ثبت رسید. در نخستین ماه زمستان ۱۴۰۲ میانگین دمای شبانه (دمای کمینه) در شهر کرمانشاه حدود ۱.۵ درجه و دی ۱۴۰۱ یک درجه زیر صفر ثبت شده‌است. دمای کمینه بلند مدت دی ماه در کرمانشاه نیز ۳ درجه سلسیوس زیر صفر است.
از مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی نیز خبر رسیده که دمای هوا در مناطق مختلف این استان از شنبه (۳۰ دی) افزایش می‌یابد و این روند افزایشی موجب معتدل شدن دمای هوا در روزهای ابتدایی بهمن‌خواهد شد.
طبق آمار این مرکز میانگین دما در استان خراسان رضوی تا ۷ درجه افزایش خواهد یافت و مناطق شرقی و جنوبی بیشترین تاثیر را خواهند گرفت.
گروه توسعه هواشناسی کاربردی استان یزد هم اعلام کرده‌است که استان یزد در سال ۱۴۰۲ گرمترین سال خود را در طول ۵۰ سال گذشته پشت سر می‌گذارد و میانگین دمای استان از ابتدای مهر تا پایان دی ۱۴۰۲ نسبت به شرایط نرمال ۲.۶ درجه افزایش داشته‌ و ۱۵ درجه بوده است.
دانشمندان اعلام کرده‌اند که سال ۲۰۲۳ که حالا فقط ۲۰ روز است با آن خداحافظی کرده‌ایم، گرم‌ترین سالی بود که تاکنون ثبت شده است؛ نگاهی به چند ماه گذشته در کشورمان نیز این موضوع را تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید:
شرایط اضطراری خوزستان تا دوشنبه ادامه دارد | ادامه آلودگی هوا تا اواسط هفته

کد خبر 826006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha