پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی با دعوت مردم به شرکت در انتخابات گفت:

جا دارد از همه‌ی دوستان دعوت کنیم تا همه اقوام با نشاط در انتخابات شرکت کنیم و به وحدت ملی بیاندیشیم، نگذاریم آن طور که دشمن می‌خواهد کشور دو پاره شود، ضمن این که ممکن است هرکس سلیقه‌ی خود را داشته باشد؛ با این نگاه می‌توانیم در آینده یک کشور بزرگ آبرومند و آزاده را داشته باشیم.

به گزارش (ایسنا)، فرزند یادگار امام (ره) پنج‌شنبه 14 خرداد صبح در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: روز 14 خرداد روز معراج امام عظیم‌الشأن ماست و بی‌شک چنین روزی ما را بیش از هر روز دیگری به امام (ره) و آموزه های امام (ره) نزدیک می‌کند؛ 14 خرداد مناسبتی است که بیش از هر روز دیگری در سال با امام (ره) آشنا می‌شویم و از آموزه‌های ایشان کسب توفیق و معرفت می‌کنیم. در چنین روزی اقتضای طبیعت مراسم این است که از امام (ره) سخن بگوییم. طبیعی است شرایط امروز جامعه‌ی ما و این که در آستانه‌ی انتخابات بزرگی هستیم اقتضای این را دارد که از نگاه امام (ره) به انتخابات سخن گفته شود.

وی افزود: انتخابات در نگاه امام (ره) به چندین جهت و چندین وجه یک وظیفه است و شرکت در انتخابات یک وظیفه‌ی اسلامی و ملی است. به علل متعددی حضور ما در این عرصه دارای اهمیت است؛ اول این که آن‌چه امام (ره) همواره بر آن تاکید می‌کردند، حفظ نظام بود که آن را از اوجب ‌واجبات برمی شمردند و می‌گفتند هیچ چیز نباید ما را از این نکته غافل کند که همواره باید حافظ نظام اسلامی باشیم. البته ما می‌توانیم با یکدیگر اختلاف و تغایر داشته باشیم اما امام (ره) همواره در همه بیانات‌شان تاکید می‌کنند مراقب باشید نظام اسلامی محفوظ بماند.

سیدحسن خمینی یادآور شد: من به فرمایشات بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای در هفته‌های اخیر اشاره می‌کنم که به همه‌ی جریانات کشور، مسوولان و کسانی که در این عرصه حضور دارند قاطعانه هشدار دادند سخنی نگوییم که باعث خوشحالی دشمن و تضعیف نظام اسلامی شود چراکه نظام اسلامی برآمده از خون‌های پاک شهیدان است و این کم ارمغانی نیست که ما امروز در زیر سایه‌ی تن‌آور درخت انقلاب در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و کم ارزشی نیست که در چنین روزی در آسایش و آرامش می‌توانیم میزبان دل‌های عاشقی باشیم که به امام (ره) پناه آوردند.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ انقلاب ما همه کسانی که آمدند زحمت کشیدند و تلاش کردند تا گامی برای حفظ نظام بردارند. یکی از عللی که باید قاطعانه در انتخابات شرکت کرد این است که مسوولیت بزرگی برای حفظ نظام اسلامی بر دوش ما است و ما باید همواره خود را ملزم بدانیم دشمن شاد نشویم و با حفظ مبانی خود در تلاش باشیم تا انقلاب و نظام اسلامی یکی دیگر از گام‌های بلند خود را بردارد.

نوه‌ی امام خمینی (ره) در ادامه اهتمام به امور مسلمین را از دیگر عواملی عنوان کرد،که ما را برای شرکت در انتخابات ملزم می کند و افزود: در حدیثی از پیامبر (ص) هست کسی که روزی را بدون اهتمام به امور مسلمان‌ها آغاز کند مسلمان نیست و چه چیزی بزرگ‌تر از انتخاب برای این که ما را به عنوان کسی که اهتمام به امور مسلمین دارد جلوه‌گر کند. مگر کسی در این روزگار می‌تواند باشد و اهتمام به امور مسلمین داشته باشد اما توجهی به انتخابات و موضوع ریاست جمهوری نکند.

وی ادامه داد: با تبیین این آموزه می‌بینیم درس امام (ره) برای ما این است که ما همواره در صحنه باشیم و اهتمام به امور مسلمانان داشته باشیم. طبیعی است کسی که در انتخابات شرکت می‌کند به نوعی اهتمام خود به امور مسلمان‌ها را نیز جلوه‌گر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: دلیل سومی که می‌توان در این مساله اقامه کرد دفاع از حقیقت است. انقلاب ما اساسا شکل گرفته تا ما پاسدار حقیقت باشیم؛ روزی که امام (ره) پرچم مبارزه را در سال 42 برافراشت تمام هدف پاسداشت حقیقت و ابطال باطل بود طبعاً هر کدام از ما عقیده‌ای داریم و عقیده‌ای را حق می‌شماریم؛ اگر به نفع آن عقیده وارد عرصه نشویم پاسداشت حقیقت هم نداشته‌ایم انتخابات و شرکت در آن یک وظیفه است و مسیری است که ما حقانیت آن را قبول داریم.

فرزند یادگار امام (ره) در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری تعبیر لطیفی دارند و می‌گویند با دست ناپاک نمی‌توان شی‌ء را پاک کرد و با روش غیراخلاقی هم نمی‌توان پاسداری از حقیقت کرد بلکه باید همواره پاسدار حقیقت و اخلاق باشیم. هیچ چیزی در این دنیا ارزش این را ندارد که ما به خاطر آن پا روی اخلاق بگذاریم قاعده‌ای که می‌گویند هدف وسیله را توجیه می‌کند از رذایل انسانی است که هرکدام از ما را ممکن است دچار خود کند، ببینیم دوره‌ا‌ی گذشته و ما به خاطر اهدافی که ولو حق و دفاع از حقیقت باشد پا روی اخلاق گذاشتیم.

سید حسن خمینی تاکید کرد: اگر امام (ره) در تاریخ ماندگار شد به خاطر این بود که ایشان رهبری بود که در اوج اقتدار و اوج حکومت، اخلاق را فرو نگذاشت و یک لحظه منیت خود را بر برخی رفتارها مقدم نکرد. امام شد چون مزین به اخلاق حسنه بود. اگر امام (ره) با دیگران متفاوت بود و اگر ما افتخار می‌کنیم که پیرو ایشان هستیم نه به خاطر سرنگونی حکومتی بود که آن هم خود کاری بس بزرگ بود، اما تمایزش در این بود که هیچ گاه به خاطر منافع و اغراضش اخلاق را فرونگذاشت و حتی با دشمنان هم از راه ستیزه وارد نشد؛ چنان که مقام معظم رهبری گفته‌اند، برای جاری کردن حقیقت از دست ناپاک استفاده نکنیم.

او ادامه داد: دلیل دیگری که باید ما را به پای صندوق‌های رأی بکشد استفاده از حق است. این حق ماست که در انتخابات شرکت کنیم. حق هرکدام از زنان و مردان این سرزمین است که رئیس‌جمهور خود را انتخاب کند و باید از این حق استفاده کرد. البته می‌توان در جاهای مختلف حق را فرو گذاشت اما بعضی حقوق را باید استفاده کرد. وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم پس از مشروطه همواره سخن از رأی مردم و این بوده که مردم حق دارند و در نظام مشروطه آمد تا به مردم حق بدهد؛ اما علت این که این مسیر ادامه پیدا نکرد این بود که مردم حق‌شان را به فراموشی سپردند؛ پس اگر حقی باعث شود تا در دراز مدت این حق از بین برود، باید آن را اعمال کرد.

نوه‌ی بنیانگذار انقلاب جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: انتخابات مظهر وحدت ملی ماست؛ بسیاری از دشمنان می‌خواهند که این ملت واحد نباشد و در آن اختلاف و ستیزه باشد، اقوام روبه‌روی هم دربیایند و مردم چند دسته شوند. وحدت ملی و وحدت اسلامی در سرزمین ما مبحث مهمی است و هرگاه دشمن به کشور ما طمع می‌کند سعی می‌کند ملت را پاره پاره کند؛ اما انتخابات مظهر وحدت است چرا که وحدت در عین کثرت است. همه وارد عرصه‌ی انتخابات می‌شوند و نامزدهای خود را دارند اما در نهایت شخص واحدی را به عنوان رییس‌جمهور انتخاب می‌کنند و به نظام واحدی به نام جمهوری اسلامی رأی می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر سبد آرای رییس‌جمهور پررنگ شود ما به وحدتی می رسیم که آمیخته با تکثر است. بزرگ‌ترین پیام انتخابات به جامعه این است که با همه سلایق، اختلافات و دوگانگی‌ها همه‌ی ما به نظام جمهوری اسلامی، رهبری، امام (ره)، مکتب اسلام و قانون اساسی پایبندیم؛ این کم ثمره‌ای نیست که ما در 22 خرداد می‌توانیم چنین جلوه‌ای از وحدت بسازیم و به عرصه‌ی وحدت ملی برگردیم. در گوشه‌های کشور دست‌های زیادی هستند که بذر نفاق می‌کارند و تخم کینه را شخم می‌زنند. همه ما چه پیش و چه پس از انتخابات به عنوان فرزندان این آب و خاک باید مراقب باشیم بذری نکاریم که کینه و نفاق از قبل آن کینه و نفاق سبز شود.

سیدحسن خمینی تصریح کرد: ما در سی‌امین سال انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم و در سال گذشته جشن سی‌امین سالگرد انقلاب را گرفتیم. ما انقلابی عزیز، مقتدر و با مسوولانی پاک دست و سالم داشته‌ایم؛ اگر اشکالی هم بوده قوه قضاییه ما با آن برخورد کرده است. این انقلاب با تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها به ثمر نشسته و ما امروز بر بالینی نشستیم که عزت آن را در این سرزمین امام غرس کرده است و زیر درختی زندگی می‌کنیم که نهال آن به وسیله‌ی خون‌های پاک برادران، پدران و فرزندان این سرزمین آبیاری شده است و به تعبیر امام (ره) این نظامی است برآمده از الله‌اکبرهای مردم و باید با عمق جان از آن پاسداری و حراست کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پایان از حضور رهبر معظم انقلاب، سران قوا و مردم در این مراسم تشکر کرد

کد خبر 82819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز