شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

شرکت موسیقی مستقر در آلمان همکاری خود را با راجر واترز به دلیل همبستگی با فلسطین به‌طور کامل قطع می‌کند.

واترز

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: ‌شرکت موسیقی بی‌ام‌جی رایتز منیج‌منت(BMG) همکاری خود را با راجر واترز خواننده مشهور انگلیسی به‌دلیل اعلام همبستگی‌اش با فلسطینیان قطع می‌کند. واترز ترانه ‌سرا، نوازنده گیتار بیس و آهنگ‌ ساز انگلیسی از هفتم اکتبر تاکنون که حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی در نوار غزه بیش از 27 هزار غیرنظامی را به خاک و خون کشیده بارها با فلسطینیان اعلام همبستگی کرده و از قدرت های غربی به دلیل حمایت بی قید و شرط‌شان از این نسل کشی انتقاد کرده است.

به‌گزارش فلسطین کرونیکل، شرکت آلمانی بی‌ام‌جی رایتز منیج‌ منت به خاطر اظهارات سیاسی واترز به ویژه انتقاد از اسرائیل و حمایت از حقوق فلسطینی ها اعلام کرده که به همکاری خود با این خواننده پایان می‌دهد.

این شرکت در سال 2016 نیز با این موسیقیدان 80ساله یک قرارداد انتشاراتی امضا کرده و قرار بود نسخه‎ای جدید از آلبوم «طرف تاریک ماه» که نخستین بار در سال 1973 منتشر شده بود را بازنشر کند. با این حال، توماس کوسفلد مدیرعامل جدید شرکت جولای 2023 این قرارداد را لغو کرد و اکنون نیز به گفته منابع مطلع، بی‌ام‌جی خود را آماده می‌کند تا همکاری خود را با واترز به‌طور کامل متوقف کند.

راجر واترز جدا شدنش از شرکت بی‌ام‌جی را نتیجه فشار لابی حامی اسرائیل به شرکت مادر بی ام جی ـ یعنی برتلسمانی ـ می‌داند.

راجر واترز اواخر هفته گذشته راجرز در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خواستار آتش بس فوری در غزه شده بود. او پیشتر نیز در صفحه کاربری خود نوشته بود: «اسرائیل در حال ارتکاب نسل کشی است. رهبران آن، و هر رهبر غربی که از این نسل کشی حمایت می کند، باید تحت کنوانسیون نسل کشی محاکمه شوند.»

کد خبر 829827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha