در جلسه امروز ۱۵ بهمن شورای شهر تهران سه نفر از اعضا به موضوع مسکن سازی توسط چینی ها اشاره کردند در این میان طرح مسکن سازی از سوی شرکت های داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسکن سازی
به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه اولین عضوی بود که به مسکن سازی توسط شرکت های چینی انتقاد کرد و گفت: «اخیرا معاون شهرسازی شهردار تهران موضوعی را مبنی بر حضور شرکت چینی در ساخت مسکن در بافت فرسوده برخی از مناطفق تهران با عنوان طرح «کلید به کلید» مطرح کرده که بازتاب های انتقادی زیادی داشته است. این موضوع هم براساس شعار شهرداری «تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» و هم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «درمسئله مسکن ما وابستگی به خارج نداریم. زمین مال خودمان است. مصالح مال خودمان است و طراحی مال خودمان است باید به مسئله مسکن رسید.» پسندیده نیست.»
او تاکید کرد: «اگر در این دوره واردات اتوبوس و واگن های مترو را پذیرفتیم از روی اضطرار بود. چرا که تولیدکنندگان داخلی توانمندی لازم برای تامین اتوبوس مورد نیاز در مدت زمان کوتاه را نداشتند و در خصوص قطار مترو هم از قبل وابسته بودیم اما در خصوص مسکن نیازی نداریم. چرا که تولید کننده داریم و سرمایه گذار داریم و باید از توانمندی داخلی استفاده شود.»

توان داخلی را دست‌کم نگیرید

مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه بر توجه مدیران شهری در حوزه ظرفیت داخلی ساختمانی تاکید کرد و گفت: «در حوزه صنعت ساختمانی و دانش فنی و مهندسی در سطح بالایی هستیم و جالب است که امروز در وزارت دفاع کارخانه‌ای برای صنعتی سازی در این عرصه در دست دارد که کشور را در زمره ۴کشور برتر دنیا قرار می‌دهد. ظرفیت‌های ملی ما کم نیست. تا این را داریم نباید به سمت ظرفیت خارجی برویم و آن را عنوان کنیم.»
این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره آذین‌بندی شهر تهران گفت: «فرصت را از دست ندهید. بعد از دهه فجر اعیاد شعبان و بعد ماه مبارک رمضان را داریم. باید آذین‌بندی‌ها گسترده شود.»
تقدیر از اقدام شهرداری تهران برای توسعه مسکن

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و در دویست و سیزدهمین جلسه این شورا با بیان اینکه بارندگی اخیر، بخشی از نیاز سدهای خالی را تأمین کرد، اظهار داشت: تلاش شهرداری تهران و نیروهای انسانی برای برف روبی و بازگشایی معابر قابل تقدیر است و شاهد اقدامات بسیار مناسبی در این زمینه بودیم.

او افزود: در صحن به گونه ای صحبت شد که گویا اولین بار است از یک کشور خارجی برای ساخت مسکن استفاده می شود. ساختمان هایی در پردیس توسط شرکت های ترکیه ای ساخته شده و ساخت مسکن توسط چین اتفاق تازه ای نبود که این چنین با حرارت به آن پرداخته شد.

سروری با بیان اینکه عرضه فاصله نجومی با تقاضا دارد، تصریح کرد: اگر در مسکن به ویژه در بافت فرسوده اقدامی انجام می شود، باید مورد تقدیر قرار بگیرد نه اینکه به عنوان یک ضعف قلمداد شود. اگر شهرداری بتواند این کار را انجام دهد، باید دستش را بوسید.

او ادامه داد: مشکلاتی در تأمین اتوبوس داریم در مسکن نیز وجود دارد؛ مهمترین مسئله که با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده ایم، مسئله سرمایه گذاری است؛ لذا از اقدام شهرداری تهران برای توسعه مسکن تقدیر می کنیم.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری برای ایجاد زمینه حضور ۳۰ هزار نفر در اعتکاف امسال، یادآور شد: اعتکاف خانوادگی و حضور کودکان و نوجوانان چهره بسیار درخشانی داشت.

کد خبر 830083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha