شهردار منطقه ۱۵ درباره ترافیکی که مجموعه بزرگ فروش لوازم خانگی در افسریه ایجاد کرده است، توضیح داد.

ترافیک سرای ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین؛ محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ درباره گره ترافیکی که یک مجموعه بزرگ لوازم خانگی در افسریه ایجاد کرده است، گفت: در گذشته این مجموعه با ۱۰ هکتار به انبار چای معروف بوده است چرا که بیش از ۵۰ سال قبل این محدوده به عنوان انبار چای در تهران و حتی کشور استفاده می‌شد.

او توضیح داد: همچنین در این۵۰ سال، از این محل علاوه برای انبار چای به عنوان انبار سایر اقلام از جمله مواد غذایی، لاستیک، خودروهای ضایعاتی و موتور، کاشی و سرامیک و... استفاده می‌شده است و بیش از ۸۰۰ نفر در این انبار داشتند.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: با توجه به ناایمن بودن ملک موصوف به انبار چای و در راستای تغییر وضعیت نامطلوب آن در محله مسعودیه، در کمیسیون عالی رسیدگی به پرونده‌های خاص با درخواست مالک برای تبدیل انبار چای به مجموعه فروش لوازم خانگی موافقت شد.

شیری با بیان اینکه این محل ۳۸ هزار مترمربع ( ۳.۸ هکتار ) سوله بوده است و پایان‌کار انبار ـ تجاری داشته است و یکی از مرتب‌ترین به لحاظ تجاری املاک منطقه ۱۵ همین محدوده است، گفت:مالک جدید پس از خرید ملک اعلام کرد که بنا دارد ۳.۸ این ملک را تبدیل به تجاری کند البته ما این موضوع را نپذیرفتیم و اعلام کردیم امکان ندارد کل این مجموعه تجاری شود چرا که حتما باید انبار هم پیش‌بینی شود و تقریبا ۲.۵ هکتار از ۳.۸ هکتار از انبار به تجاری تبدیل شد و این مسئله بسیار مرسوم و عادی است.

او درباره ترافیکی که این مجموعه ایجاد کرده است، توضیح داد: در عارضه‌سنجی مشاور اعلام کرد که در اوج ساعات پیک ورودی به محل سرای ایرانی، ۳۰۰ خودرو در ساعت خواهد آمد که در روز در عدد ۱۰ ضرب می‌شود البته باید به این مسئله اشاره کنم که ۳۰۰ خودرو در ساعت، محدوده و معابر ترافیکی را بهم نمی‌ریزد ضمن اینکه این عارضه‌سنجی برای ساعت اوج و روزهای پیک یعنی پنجشنبه و جمعه صورت گرفت چرا که در روزهای عادی در هر ساعت تردد ۳۰۰ خودرو عدد زیادی نیست.

شیری گفت: برای مجموعه سرای ایرانی ۱۸۰۰ پارکینگ تامین شده است و در عارضه‌سنجی ترافیکی هم به این موضوع اشاره شده بود که ۱۳۰۰ پارکینگ برای سرای ایرانی پیش‌بینی شود. اتفاقی که افتاد این بود که در دو جمعه پس از افتتاح سرای ایرانی، شاهد ترافیک سنگین بودیم؛ اول مصادف شد با "جمعه سیاه" به همین دلیل بود که جمعه اول شلوغ بود و ما این موضوع را تایید می‌کنیم و بخش عمده آن ناشی از هیجانات مردم بود و شاید در آن زمان ۱۰ خودرو وارد سرای ایرانی می‌شد اما فقط سرنشینان یک خودرو خرید می‌کردند و ۹ خودرو دیگر فقط برای بازدید می‌آمدند!

شهردار منطقه ۱۵ خاطرنشان کرد: بلوار نیکو عمل یا قصر فیروزه همان بلواری که از جلوی این مجموعه می‌گذرد؛ به دنبال آن هستیم آن را به صورت یک زیرگذر و روگذر وصل کنیم به خاوران و ورودی آزادگان و بعثت و اگر این اتفاق بیفتد کار بزرگی است.

کد خبر 831859
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    در زمان احداث همین زیر گذر و رو گذر هم که چند ماه طول میکشه ترافیک بیشتر همه را کلافه خواهد کرد