12روز تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری در دور ششم زمان باقی مانده است، تنور انتخابات هر روز داغ‌تر می‌شود و بخش زیادی از خبرها حول و حوش این ماجرا می‌چرخد.

تبلیغات انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین، بسته خبری تا انتخابات امروز را با نشست بررسی عملکرد شورای نگهبان در تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات شروع میکنیم. محمد بهادری جهرمی در این نشست اظهار داشته: نماینده‌ای که مغالطه می کند و می گوید شورای نگهبان گفته تو نماز نمی خوانی دروغ می گوید، شورای نگهبان دلیل ردصلاحیت را به خود نماینده گفته است آن هم با سند و مدرک. وی در ادامه به نکته ای عجیب اشاره کرد و گفت: یشترین اسناد برای ردصلاحیت کاندیداها به شورای نگهبان توسط رقبای آنها ارسال می شود.

مازیار بالایی، عضو جبهه اصلاحات از گزینش 45 نفر برای حضور در فهرست اصلاح طلبان در تهران خبر داده و گفته: تا کنون 45 نفر توسط احزاب و آقای مطهری برای لیست تهران با گرایش های اصلاح طلبی، اعتدالی و اصول گرای میانه رو شناسایی شده اند و آقای مطهری شخصاً با این افراد مصاحبه را انجام می‌دهد. بالایی در ادامه گفته: طی یکی، دو روز آینده این فهرست با سرلیستی آقای مطهری منتشر خواهد شد و فهرست 30 نفره تهران از گرایش های مختلف تشکیل می‌شود. علی مطهری هم در مصاحبه ای اعلام کرده: من از تهران در انتخابات شرکت خواهم کرد اما در مورد اینکه وضعیت حضور ما چگونه باشد، هنوز در حال رایزنی و گفت‌وگو هستیم.

سید محمد جواد ابطحی، عضو جبهه پایداری اعلام کرده که اولویت این جبهه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ارائه لیست مشترک با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است. وی با بیان اینکه ما در جبهه پایداری هیچ وقت به دنبال انشقاق نیستیم و با هدف حفظ وحدت ارائه لیست واحد با «شانا» را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم، تأکید کرد: ما به دنبال ارائه لیست واحد و انتخاب کاندیداها بر اساس شاخص‌ها هستیم و به هیچ عنوان روابط فامیلی و قومی را در این رابطه بر نمی‌تابیم.

احمد وحیدی، وزیر کشور هم در صفحه مجازی شخصی خود نوشت: نباید کسی بگوید که چون نفرِ من نیست، من در انتخابات ممکن است شرکت نکنم؛ موضوعیت، نفر نیست بلکه برنامه و ایده است که الان زمینه برای ارائه برنامه فراهم شده است.103 حزب و 20 ائتلاف برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند، البته تعداد دیگری از ائتلاف‌ها هم در همین مسیر هستند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم در یادداشتی نوشت: مهم‌ترین ویژگی بیانیه 110 نفری عده ای از اصلاح طلبان و صادرکنندگان آن، این است که موضوع انتخابات را فراتر از سیاه و سفیدِ شرکت کردن و شرکت نکردن دیده‌اند. از قضا این شرکت کردن، کاملا با شرکت کردن همدستانه متفاوت است و حق انتخاب را به عنوان یکی از برساخت‌های اجتماعی پایه می‌داند.

مسعود زریبافان، معاون رئیس جمهور در دولت احمدی نژاد، طی حکمی سخنگوی ائتلاف امناء شد. ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امناء) متشکل از ۲۰ جبهه، حزب و تشکل سیاسی اثر گذار در صحنه سیاسی کشور است که بنا دارد در انتخابات پیش رو لیست نامزدهای اصلح را ارائه دهد.

طبق اعلام محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور جریانات، افراد و گروه‌هایی که درخواست اعلام فهرست برای انتخابات را دارند می‌توانند درخواست خود را به ستاد انتخابات کشور ارائه کنند. از طرفی درخواست‌های ارائه شده به ستاد انتخابات کشور به سرعت بررسی خواهد شد و نتیجه به افرادی که درخواست دارند اعلام می‌شود.

سیدعباس جوهری،رییس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرده: ۶۸ درصد از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان تهران تایید صلاحیت شده اند که بی سابقه است. همچنین پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران در این دوره سه برابر شده است.

اما بسته انتخابات امروز را با اظهار نظر حمید رسایی، مسئول کمیته انتخابات جبهه شریان تمام میکنیم. رسایی عنوان کرده: با «شورای وحدت»، «مصاف» و «رزما» و مجموعه‌های دیگر گفت‌وگو داشتیم و بسیاری از این تشکل‌ها به ائتلاف پیوستند که درنهایت "ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" (اُمناء) شکل گرفت. وی تصریح کرد: چون از نظر روش و منش انتخاباتی با شانا و تیم آقای قالیباف اختلاف داریم، دنبال ارائه لیست جدا هستیم.

کد خبر 833048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha