با رفتار طلبکارانه این سه ملی‌پوش به نظر می‌رسد که آنها خودشان را مالک و همه‌کاره این فوتبال می‌دانند.

تیم ملی

به گزارش همشهری آنلاین با شکست تیم ملی مقابل قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا این نگرانی وجود داشت که فوتبال ایران مدتی در رخوت فرو برود، ولی تعدادی از ملی‌پوشان تنور فوتبال را در روزهای گذشته گرم نگه داشتند. البته خبرسازی آنها با هنرنمایی درون زمین نبود و نتیجه حاشیه‌هایی بود که در شبکه‌های اجتماعی چرخید و با واکنش‌های منفی کاربران روبه‌رو شد. کنعانی‌زادگان در خروج از ورزشگاه اراک ناگهان به تماشاگر جوانی که علیه او شعار می‌داد حمله و لگدی به سمتش پرتاب کرد. واکنش کمیته انضباطی سریع اما خفیف بود؛ محرومیت تعلیقی و ۲۰۰ میلیون جریمه. این حکم بیش از آنکه هشدار و عبرتی برای سایر بازیکنان باشد، حساب فدراسیون را پر کرد و کنعانی توانست در بازی بعدی پرسپولیس هم بازی کند.

جریمه خفیف کنعانی، محرومیت عبرت‌آموز کانتونا
مهم‌ترین نمونه درگیری یک بازیکن با تماشاگر به لگد اریک کانتونا به هوادار کریستال پالاس برمی‌گردد. مهاجم فرانسوی آن روزها ستاره منچستریونایتد و مهم‌ترین بازیکن لیگ برتر انگلیس بود، ولی لیگ برتر حاضر به مماشات نشد و او را ۹ ماه محروم کرد. شماره هفت یونایتد آن روزها لیدر فرانسه بود، ولی بعد از این اتفاق موقعیتش در تیم ملی را از دست داد و ژاکه ترجیح داد تیمش را حول زیدان و ژورکائف بسازد.
واکاوی ماجرا نشان داد که هوادار پالاس به کانتونا توهین کرده، ولی لیگ برتر انگلیس با این محرومیت سنگین حمایت قاطعش را از حریم تماشاگران نشان داد. در لیگی که فاصله خط طولی با سکوها کمتر از چند متر است و بازیکنان و تماشاگران گاهی نفس به نفس می‌شوند، اگر برخورد فیزیکی باب می‌شد، لیگ برتر انگلیس تمام اعتبار و جذابیتش را از دست می‌داد.
گذشت زمان تأثیر این محرومیت را نشان داد و بعد از آن برخورد بین بازیکنان و تماشاگران در لیگ برتر انگلیس یک تابو و خط قرمز بوده. بازیکنانی که کنار خط مشغول گرم کردن هستند با شعارها و کنایه‌های هواداران رقیب روبه‌رو می‌شوند، ولی واکنش آنها عموماً یک لبخند است، چون می‌دانند که بخشی از یک نمایش عظیم بین‌المللی هستند و باید به قواعد بازی وفادار بمانند.

خبرنگاران، مقصر خط خوردن بازیکنان!
تنها چند روز بعد از این اتفاق نوبت شجاع خلیل‌زاده، دوست صمیمی کنعانی‌زادگان بود که جنجال به پا کند. او در میکسدزون بازی پرسپولیس- تراکتور در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد تیم ملی به خبرنگاران تاخت که چرا در دوران کی‌روش این مربی را مؤاخذه نمی‌کردید. او همچنین حاضر نشد که درباره دلایل مشکلات خط دفاع تیم ملی مقابل قطر پاسخ بدهد و گفت که به خبرنگاران ربطی ندارد! عجیب‌تر از آن دفاع مظفری‌زاده، سرپرست تراکتور بود که مدعی شد خبرنگاران نباید از خلیل‌زاده درباره تیم ملی سؤال می‌کردند.
تمام بازیکنانی که با کی‌روش کار کرده‌اند، تأیید می‌کنند که او چقدر روی جزئیات فنی و رفتاری تأکید داشت، ولی خلیل‌زاده به رغم همکاری طولانی با این مربی پرتغالی هنوز تصور می‌کند که او برای دعوت بازیکنان چشمش به نظرات رسانه‌ها بوده. در دوره مربیگری کی‌روش بازیکنان زیادی بر خلاف نظر غالب رسانه‌ها به تیم ملی دعوت شدند و مربی پرتغالی بدون توجه به این نظرات مخالف تیمش را به زمین می‌فرستاد و مسئولیت نتایجش را هم می‌پذیرفت.
یکی از آنها علیرضا حقیقی است که حضورش درون دروازه تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ کاملاً غیرمنتظره بود. کی‌روش بر خلاف نظر عموم برای سه بازی سخت مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی به این دروازه‌بان اعتماد کرد، پس چطور ممکن است که به خاطر یک برنامه تلویزیونی از او صرفنظر کند؟ با این حال دروازه‌بان هوادار مثل شجاع عقیده دارد که خبرنگاران عامل خط خوردن او بوده‌اند.
سرپرست تراکتور هم به جای تدریس خبرنگاری باید از بازیکنانش بخواهد سعه صدر بیشتری داشته باشند. طبیعی است که خبرنگاران در میکسدزون از یک بازیکن ملی‌پوش درباره جام ملت‌ها سؤال کنند. اگر بازیکنی بعد از بازی عصبانی است می‌تواند به سؤالات پاسخ ندهد (مشابه رفتاری که بازیکنان الهلال در اصفهان داشتند)، ولی اجازه ندارد خط خوردنش از تیم ملی را به گردن خبرنگاران بیندازد.

خط و نشان بیرانوند برای داور
بیرانوند هم با خط و نشان کشیدن برای داور بازی پرسپولیس- تراکتور این سه‌گانه را تکمیل کرد. او در جریان بازی به داور یادآوری می‌کرد که به او کارت ندهد، چون محروم خواهد شد. او بعد از گرفتن کارت زرد هم به داور گفت که باید عواقب کارش را بپذیرد؛ اشاره به حملات احتمالی در فضای مجازی.
قضاوت مسابقات لیگ برتر بدون فناوری‌های روز به اندازه کافی داوران را تحت فشار می‌گذارد. کوچکترین اشتباه داوران بازتاب زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دارد و همین اضطراب می‌تواند روی تمرکز آنها تأثیر بگذارد. هر بازیکنی، حتی دروازه‌بان تیم ملی اجازه ندارد فشار مضاعفی به داور وارد کند.
اگر بازی پرسپولیس- تراکتور بدون تماشاگر نبود، امکان تشخیص مکالمات بیرانوند و داور وجود نداشت، ولی حالا این باور عمومی که داوران از سوی تیم‌های پرطرفدار و ملی‌پوشان تحت فشار هستند، تقویت شده.

آنها از همه طلبکارند
با رفتار طلبکارانه این سه ملی‌پوش به نظر می‌رسد که آنها خودشان را مالک و همه‌کاره این فوتبال می‌دانند. فقط تصور کنید که اگر آنها از قطر با قهرمانی برگشته بودند، چه رفتاری با تماشاگران، داوران و خبرنگاران داشتند! دستمزدهای میلیاردی آنها از محل بودجه عمومی پرداخت می‌شود، ولی در مسیر طولانی که از فوتبال پایه تا تیم ملی پشت سر گذاشته‌اند، کسی به آنها آموزش نداده که هزینه این نمایش بزرگ از جیب هواداران پرداخته می‌شود و رسانه‌ها به نمایندگی از همین هواداران مجازند از آنها درباره عملکرد و رفتارشان سؤال ‌کنند.

کد خبر 835374
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 24
  • mmm IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    باسلام، چقدر از استقلالیها پول میگیری که پرپولیسیها رو خراب کنی،؟ بسه خجالت بکش>>>>
    • َََAAA IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      25 29
      چرا در مورد حمله بازیکنای استقلال در فرودگاه به هواداران چیزی ننوشتید یا در مورد کتک زدن هوادار توسط منشا زمانی که در استقلال بود
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      26 13
      لنگی متوهم بیان واقعیت ها چه ربطی به تیم ت داره مگه دروغه فیلم هاش موجود ه بجای طرفدار ی برو نگاه کن شاید از خواب بیدار شدی
    • Farzad T IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      1 2
      تمام بدبختی ما ایرانی ها همین تعصب کورکورانه هستش استقلال یا پیروزی چ فرقی داره هردوتا شون دارن بودجه مملکت رو هدر میدن بعدشم داره میگه سه ملی پوش طلبکار. واقعا زمانش نرسیده ک چشم هارو شست و دوباره نگاه کنید ببینید این تعصب کورکورانه چ به سرتون آورده واقعا هنوز جعل در قرن 21 وجود داره 😔
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    71 15
    پول وشهرت مست کننده است از ادم مست هم انتظار رفتار بجا ومعقولانه بی معنیه
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    34 18
    تصور می کنم دارید از وضعیت بی طرف خارج می شوید ایشان همانی است که " چطوری کریس؟ " را راه انداخت . شبکه های اجتماعی می تواند شروعی باشد برای اینکه آهای بقیه ..... قهرمانهای جهانی که هیچ ..... بقیه را هم می شود تمسخر کرد. فرهنگ سازی کنید . به عوض اینکه برای رفتار مشابه در زمان نا مناسب خط و نشان بکشید الگو تعریف کنید . اگر خیر نمی رسانید ...........
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    29 43
    انتقادتون ظاهرا رنگی هستش وصرفا در جهت تخریب اگه راست میگی چرا برای اشتباه داوری محرومیت درست و حسابی لحاظ نمیشه که حداقل تیم ها کمتر ضرر کنن
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    23 36
    نویسنده محترم بازیکنان بزرگی مثل زیدان ، کلیزمن ، رودی فولر و ...... در هیجانات فوتبال و فشارهای عصبی رفتاری احساسی نشان داده و میدهند . ولی آنچه از نوشته بر می آید گرایش شما کاملا رنگی و به تیم خاصی بر میگردد .
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      12 5
      دوست عزیز قرمز رنگ نویسنده به درستی اشاره کرده به اریک کانتونا که در عوض حمله به تماشاگر ۹ ماه محروم شده ولی اینجا کنعانی فقط جریمه نقدی شده که بازدارنده نیست لطفا شما هم عدالت را فدای رنگ قرمز نکن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    13 29
    بنظرم ... بشی بهتره
  • ولی الله IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    12 31
    دیگه داری ... زیادی میخوری
  • رسول IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    51 5
    مطلب كاملا درستي بود. متاسفانه بعد از كيروش دوباره دچار بازيكن سالاري شده ايم. هم تو تيم ملي و هم باشگاه ها. اسكوچيچ هم عليرغم نتايج خوبي كه داشت، قرباني همين بازيكن سالاري شد.
  • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    18 25
    جالبه با این مطلب بی سوادی و عقده ای بودن خودتون رو ثابت کردید.... رفتار کنعانی رو با کانتونا مقایسه کردید ولی اینقدر درک ندارید که اینو بدونید که این دو تا رفتار کاملا با هم تفاوت دارن... کانتونا داخل ورزشگاه تماشاگر رو مورد ضرب و جرح قرار داده اونم دقیقا ود جایگاه تماشاچی ها اما در اراک تماشاگر رفته پای اتوبوس بازیکن ها.... چرا اون تماشاچی باید اونجا باشه؟ کی به اون اجازه داده تا اون نقطه بیاد؟ این سوال رو از کسی پرسیدید یا فقط عقده گشایی کردید؟بازی لیگ برتر و تیم باخته و بازیکن ناراحت از نتیجه ی تیمش چرا خبرنگار باید سوال غیر از بازی تراکتور از شجاع بپرسه؟ و اگر داور اجازه ورود تیم پزشکی رو داده برای مداوای بیرانوند دیگه کارتش چیه؟ یه خورده مضحک نیست این مسئله؟ خبرنگار ها افراد شریفی هستن ولی بعضا شیشه خورده دارن و بعضی تعمدا رفتار و سوال تنش زا میکنن...
    • بیطرف IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      11 3
      نه داداش من هر بازیکنی که به مزاق خبرنگاران خوش نیاد نابودش میکنند خدارو هم در نظر بگیرید شما از خط دفاعی تیم ملی انتقاد کردید ما هم قبول داریم ولی بنظرم بحث فنی با سرمربی هست نه بازیکن جناب خبرنگار من فیلم مصاحبه آقای شجاع رو دیدم چرا بحث فنی رو از بازیکن می‌پرسی پس سرمربی چکارس
  • Bijan SE ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    30 10
    سواد هر ۳ تاشون روی هم بزارید باور کنید به دیپلم هم نمیرسه. پول مفت میگرند زبونشون هم درازه. از ماست که بر ماست. بت سازی کاره این ملته.
  • صفری IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    32 9
    وای بحال ما که دروازه بانمون بیرانونده
    • پویا IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      3 2
      وای به خال تو که کیسه کشی بیش نیستی
  • سعیدیاوری IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    34 7
    بابا مسعود بد عادتشون کرد
  • پرسپولیس کبیر IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    9 14
    چقدر شما بدبختی که بعد رفتن کی روش باز هم سنگش به سینه میزنین.
  • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    23 4
    فقط باید تاسف خورد ، چقدر اینا بی ادبن،
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    29 8
    حالا فهمیدین چرا آقای کیروش به کنعانی و شجاع بازی نمی داد؟
  • سید محمد موسوی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    16 5
    تحلیل جالبی از پیغام بازیکنان بود ان شاالله زمینه ترمیم خسارات و آسیب های ناشی از این حرکات فراهم آید.
    • بیطرف IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      2 2
      چون از انگلیس 6تا بخوریم پرفسور تا شماها رنگی در مورد تیم ملی نظر بدین بدبختیم
  • محمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    7 1
    درشروع‌جام‌ملت‌ها‌همه‌اعتقادداشتندتیم‌ایران‌لیاقت‌‌قهرمان‌شدن‌ندارد.اگرقهرمان‌میشد‌این‌بازیکنان‌وقلعه‌نویی‌اگرکفرنگفته‌باشم‌ادعای‌پیامبری‌میکردند.خداخودش‌خیلی‌چیزهها‌میدونه
  • مجید IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    4 6
    یعنی می‌خواین بگین که شما هدف مند این مسائل رو دنبال نمیکنید!
  • صمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    4 8
    خودت مسخره کردی بااین مطالب رنگی که معلومه از سوزش درون تا اعماق وجودتون در حال سوختن هستید ..
    • مهرداد IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      7 4
      امثال بیرانوند و کنعانی زادگان که با گرفتن رشوه باعث باخت تیم ملی مقابل قطر شدند انتظاری بیش ازاین نباید داشت ولی باید کمیته انضباطی ادب شان می‌کرد که این کار انجام نشد و به نظرم این افراد دیگه نباید به تیم ملی دعوت شوند
  • محمدساکی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    7 4
    سلام من طرفدارتبم ملی ام روزی چندبارهم خبرهاتون میخونم ولی یک چبزی متوجه شدم که شماهم خیلی استقلالی هستید خواهش میکنم اینقدرطرفدارتیم خاص نباشید
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    5 4
    این بازیکنان فقط به فکر پول هستند نه چیز دیگه اگر نرفتن از تیم باید با زور بندازین بیرون از اول هم به درد تیم نی خوردن
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    8 5
    واقعا این سه نفر شورشو دراوردن .اگر کمیته انظباطی قاطعانه برخورد کنه این مشکلات در فوتبال پیش نمیاد.جای تاسفه که عده ای طرفدار رنگی این یاغیگریهارا توجیح میکنند.هر بازیکنی که یاغیگری کنه هیچ فرقی نمیکنه در چه تیمی بازی میکنه باید تنبیه شه تا دیگران تکرار نکنند.تعصب و طرفداری از بازیکن خاطی ممنوع.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    9 3
    علت تمام این بی اخلاقی ها فدراسیون رانتی است که ارکان آن خصوصا کمیته انضباطی نالایق هستند .این بازیکنان باید کاملا از فوتبال محروم شوند تا درس عبرتی برای دیگر بازیکنان شود که اخلاق حرفه ای داشته باشند و با پول بیت المال اینچنین گستاخی نکنند
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    6 2
    البته دو نفرشون پرسپولیس و یکی هم تراکتور بازی میکنه که بنظرم باشگاه فرهنگی ورزشی خوب به فرهنگ توجه دارد
  • امین IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    5 3
    جوسازی برای رسیدن به اهداف شخصی و رنگی خودتان نکنید! بیرانوند عقاب آسیا در این دوران است! درود بر احمدرضا عابدزاده و ناصر حجازی برای شاد کردن دل مردم در دوران خودشان. این بازیکنان برای تیم ملی زحمت کشیدند و به دلیل برتری نسبی انتخاب شدند.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 6
    حیف پول که میدن به اینا
  • آرش IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    4 4
    کنعانی وبیرو به خاطر اینکه لنک به حکومت وصله محروم نشد ن
  • یحیی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    4 0
    کی شما نماینده ما شدید دقیقا استاد نماینده ما عادل فردوسی پوره کجاست شما هم نماینده ما نیستید مستر
  • ایراندوست IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 3
    اولین نفر از فوتبال لیستها ،،،طارمی،وبقیه که به پول مفت ،این ملت ستمدیده رسیده ،را از تیم ملی کشور اخراج ومدیران فدراسیون هم اخراج مردم،بیچاره دارند با ۶میلیون با بدبختی زندگی می‌گذرانند اونور اینها میلیاردی پول میگرند پررو هم شدن تیم ملی را هم به فنا دادن
  • ناشناس IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    3 1
    بالاخره بازی برد و باخت داره دستخوش ب همه بازیکنان تیم ملی ک زحمت کشیدند هدف اونا شاد کردن دل ما بود تو این اوضاع حالا بعضیا ک بی لیاقت و لیاقت بازیکنان رو ندارن میان حرف الکی میزنن آیا اگه تیم ملی ایران برنده میشد بازم این غلطا رو میکردید پس غلط میکنید یه زر مفت می‌زنید این بی لیاقتی تون باعث ننگ کشور مون میشه زنده باد سعید عزت اللهی
  • پرسپولیس IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    4 2
    این طور موضع گیری فقط از یه معلوم الحال استقلالی برمیاد! استقلالیه عقده ای که چشم دیدن بازیکنهایه قابل پرسپولیسی چه حالا ک چه سابق رو نداره! بهترین مدافع هایه ایران کنعانی و پورعلی گنحی و خلیل زاده هستن و تا این ها هستن جایی برای امثاب سهرابیان و مرادمند و امثالهم نیست!
  • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 2
    و خیلی جالبه هر سه بازیکن جزو بازیکنایی هستن که تو مکتب پرسپولیس بودن ، البته حقم دارن وقتی بازیکن دو زاری بیاد بیست میلیارد بگیره و از جیب مردم پاداشای میلیاردی بره تو حسابشون و بخاطر ۶تا خوردن از انگلیس حواله خودرو بگیرن بایدم هار بشن و جفتک بندازن ، از وقتی اسم لیگ حرفه ای اومد رو این سیرک فوتبال تنها خروجیش پولایه یا مفتی بوده که خرج این دوزاریا شده بقول دادکان که میگفت هیچکدوم از بازیکنای که تو ایران هستن بیشتر از صد هزار تومن نمی ارزن و فقط به اسم لیگ حرفه ای قرارداداشون شده پول حرفه ای گرفتن
  • اکبر اسدی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    1 0
    ما مردم نباید بازیکنان حقیر و بی ظرفیت را بزرگ جلوه دهیم اینها جنبه و کلاس یک بازیکن در سطح ملی را ندارند
  • سعید IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    1 1
    اكه بازيكناي كم نام ونشان واشباع نشده ميبرديم قطعا قهرمان ميشديم
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    4 0
    فقط از دکل پرسپولیسی ها بالا می رید پس چرا کارهای جواد چکش دانشگر یا بازیکنان استقلال نمی نویسید
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 0
    خب چی لیگ ما ب انگلیس شبیه است ک جریمه کانتونا را با کنعانی مقایسه میکنید
  • BR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    بازیکن سالاری داره مد میشه،و فوتبال ایران داره به خط پایان میرسه