رئیس جمهور گفت: در دولت کاشت یک میلیارد درخت برنامه ریزی شده و این امر دنبال می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی - سفر استانی همدان

به گزارش همشهری آنلاین ،سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز پس از غرس کردن یک نهال به مناسبت روز درختکاری گفت: این سنت حسنه را رهبر فرزانه انقلاب به ما آموختند، ایشان هرسال درخت میکارند و به ما هم آموخته اند که این کار با ارزشی است.

وی در ادامه درباره ضرورت و اهمیت حفظ محیط زیست تصریح کرد: مسئله درخت کاری تنها وظیفه جهاد کشاورزی نیست همه ارگانهای مختلف در این امر مهم باید همکاری کنند.

رئیسی با بیان اینکه در اسلام حفظ محیط زیست تاکید شده است، خاطر نشان کرد: کمربند سبز که شهرداری تهران مدتهاست دنبال می‌کند اقدامات خوبی در آن انجام شده ، در تهران که آلاینده ها نگران‌کننده هستند توسعه فضای سبز اهمیت دارد.

وی افزود: در دولت کاشت یک میلیارد درخت برنامه ریزی شده و این امر دنبال می‌شود.

رئیسی با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز تهران که از سوی شهرداری تهران دنبال می‌شود، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و هکتارها زمین به خصوص در شهر تهران که از مشکل آلاینده‌ها نیز متاثر است، درختکاری و تبدیل به فضای سبز شده است. برنامه کاشت یک میلیارد اصله درخت نیز در دولت برنامه‌ریزی و اعلام شده و اگر چه مسئولیت محوری این موضوع با وزارت جهادکشاورزی است، اما همه بخش‌ها در کشور و استان‌های مختلف باید برای اجرای این طرح مسئولانه و جدی اقدام کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و آلایندگی آب و هوا گفت: توجه به حفاظت از محیط زیست از الزامات توسعه‌یافتگی است و همانگونه که در قانون اساسی ما توسعه‌یافتگی فرع بر حفاظت از محیط زیست قرار داده شده، به هیچ وجه نباید اجازه دهیم احداث هیچ کارخانه و کارگاهی موجب ایجاد آلایندگی و آسیب به محیط زیست و ایجاد خطر و ضرر برای مردم شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه سیاست‌ها و اقدامات حفاظتی از محیط زیست باید در همه عرصه‌های آبی، خشکی و جنگلی و امثال آن به دقت رعایت شود، خاطر نشان کرد: امیدوارم همه مسئولان بخش‌های مختلف و مردم با توجه جدی به ضرورت حفاظت از محیط زیست اقداماتی مانند درختکاری و دیگر اقداماتی را که می‌تواند به سلامت فضا و محیط زیست جامعه کمک کند، به طور جدی دنبال کنند.

دولت کاشت یک میلیارد درخت را دنبال می کند | کاشت درخت به دست رئیسی + عکس

کاشت درخت به دست رئیس‌جمهور در روز درختکاری

همچنین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز، به‌مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی یک اصله نهال غرس کرد.


 

کد خبر 836924
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 2
    مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال 1400 تاکنون در سراسر کشور به خاطر که از اشتباهات بزرگ دولت رئیسی بوده است و متأسفانه تاکنون هیچ کاری برای حل وفصل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات نکرده است چرا؟
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      1 2
      ساخت 4 میلیون مسکن کاشت 1 میلیارد درخت!!!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    5 0
    ضمن تشکر از مسولین به خاطر ارج نهادن این روز خواهشمند است درباره جنگلهای طبیعی کشور هم اقدامات بیشتری کنید جنگل یک موجود پویا متشکل از درختان و گیاهان و جانوران و حتی موجودات غیر زنده مثل خاک و سنگ می باشد. که در اکثر جنگلهای کشور که حفاظت نشده می باشند به دلیل بهره برداری های مختلف خاصه چرای دام و سرشاخه زنی و تهیه ذغال و لگد کوب شدن خاک جنگل و از بین رفتن لایه خاکبرگ کف آن زاد آوری نداریم و اکثر درختان پیر و بیمار و خشکیده با تراکم کم و به مراتع مشجر و کم درخت تبدیل شده اند و نیاز به قرق دارند و حتی نهال و بذر کاری طبیعی با همان گونه ها دارند تا به حالت عادی برگردند.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    3 0
    کاشت نهال برای تولید چوب خوب است ولی این درختان مثل جنگل های طبیعی نیستند و نیاز به مراقبت و آبیاری دارند حتی در جنگلهای مصنوعی برای تولید الوار مناسب نیاز به هرس شاخه های اضافی وجود دارد که هما اینها هزینه دارد و بیشتر توسط خود مردم در کنار مزارع و باغات یا زمینهای مردم انجام می شود و کاشت در زمینهای عمومی گاهی باعث تصرف زمین و زمینخواری هم می شود.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    4 0
    سرانه جنگل ایران حدود یک چهارم جهان است و از سوی تقریبا همه جنگلهای باقی مانده در سطوح شیبدار بوده که مستعد فرسایش شدید و سیل هستند و همچنین زهکش زیاد داشته و آب کمتر در آنها می ماند و لایه خاک ضعیف و نازک دارند جنگلها بسبیار شکننده هستند نیازاست از آنها حفاظت کنیم که با زادآوری طبیعی و رویش نهال های خود درختان در درازمدت احیا شوند.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 1
    درختان ارزشمندتر مثل راش و بلوط دانه های بزرگ دارند یعنی معمولا زیاد جابه جا نشده و زیر سایه درخت مادری افتاده و رشد می کنند و در جنگلها نخست گونه های پیشگام رشد می کند که مقاوم و سریع الرشد و تیغدار و دارای عمر کم بوده ارزش کمتری دارند و در سایه اینها گونه های پرستار و رشد کرده و با پا گرفتن از آنها هم بلند تر شده و جایگزین آنها می شوند در مرحله بعد گونه ها ارزشمند تر در سایه گونه های پرستار کم کم توسعه پیدا کرده و بعد ار این توالی ها به جنگل زیبا و با شکوه اوج یا کلیماس می رسیم. منتهی با مداخلات شدید مثل چرای دام کلا این مراحل در جنگل مختل می شود.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    3 0
    در گذشته طرح خروج دام از جنگل وجود داشت و همه ساله ردیف بودجه داشت ولی الان چند سال است که دنبال نمی شود. الان در جنگلاهای شما پر از گاوسرا و گوسفند سرا است و اگر سری به آنجا بزنیم آثار تخریب شدید جنگل و فرسایش خاک و کوبیدگی خاک کف جنگل و جایگزینی گونه ها نامرغوب، دفرمه شدن درختان کاملا دیده می شود. لطفا این موضوع را هم بررسی نمایید. با تشکر
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    3 0
    مطلبی خواندم که اگر شمال را صد سال به حال خود بگذاریم (البته قبل از تخریب پوشش خاک) کل آن را جنگل می پوشاند منتهی به علل دامداری و فشارهای مختلف می گویند همین جنگلها تا 50 سال دیگر محو خواهد شد.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    ۱۴:۱۲۱۵ اسفند ۱۴۰۲/ این چه قانون و عدالت در کشور اسلامی است که در این مدت 27 ماه است که متأسفانه مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران بررسی رسیدگی نشده است چرا؟ هیچ کسی هم در مخابرات ایران، تهران، دولت، مجلس وغیره پاسخگو و جوابگو نیست و از سال 1400 تاکنون هم نبوده است چرا؟ حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 1
    به جای درختان بی ثمر، درخت میوه بکارید.
  • حسن IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 1
    تمام پله برقی ها brt طرف ما خاموشه خیابونها پردست انداز دریغ از صد متر اسفالت صاف بعد از جنگل کاری اگر تونستید یک کمی هم شهر سازی کنید
  • یک مستمری بگیر IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    لابد نگهداری درختان چند ساله خلی سخت است و دولت می خواهد نهال بکارد !!! جنگل‌ها و باغها درختان شان قطع می‌شود تا برای آقایان ویلای تفریحی بسازند و رئیس جمهور مان نهال می کارد تا درخت شود
  • GB ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    سنگ درشت علامت نزدن است.
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    نهال مجانی بدن مردم وسالانه یک میلیارد اصله درخت کاشته بشه....ما باید نهال آزاد وگران بخریم برای فضای سبز شهر و روستا بکاریم....آخه چرا
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    برای مردم آب کم است و مرتب وزارت نیرو از مردم می خواهد صرفه‌جویی کنند ،حالا آب این درخت‌ها از کجا تامین می شود؟