گزارش پنتاگون به این نتیجه رسیده که افزایش مشاهده یوفوها (بشقاب‌پرنده‌ها) در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۶۰ به دلیل آزمایش هواپیماهای جاسوسی پیشرفته و فناوری فضایی آمریکا بوده است.

فرازميني ها

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات وزارت دفاع آمریکا همچنین گفتند که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت آمریکا با حیات بیگانه مواجه شده است.

بر اساس گزارشی که به کنگره ارائه شد، بیشتر یوفوهای دیده شده اشیای معمولی با منشا زمینی بودند.

اما مقامات پنتاگون پذیرفتند که تحقیقات آن‌ها باورهای عمومی در مورد بیگانگان را از بین نخواهد برد.

در این گزارش آمده: تکثیر برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، فیلم‌ها و حجم وسیع اینترنت و محتوای رسانه‌های اجتماعی با محوریت موضوعات مرتبط با اشیای پروازی به احتمال زیاد بر گفت‌وگوهای عمومی در مورد این موضوع تاثیر گذاشته و این باورها را در برخی از بخش‌های مردم تقویت کرده است.

این گزارش بخشی از تلاش عمومی گسترده دولت آمریکا برای بررسی یوفوها، یا همانطور که مقامات آن‌ها را پدیده‌های غیرعادی ناشناس (UAP) می‌نامند، است.

این تلاش شامل جلسات عمومی با مقامات ناسا و جلسات استماع در کنگره است.

این گزارش که از سوی دفتر حل‌وفصل ناهنجاری همه-دامنه پنتاگون (AARO) منتشر شد، خاطرنشان کرد که افکار عمومی تحت تاثیر فرهنگ عامه قرار گرفته است.

به گفته محققان، روایتی به ویژه پایدار این است که دولت آمریکا سفینه‌ها و بقایای موجودات فضایی را بازیابی کرده و برای مخفی نگه داشتن فعالیت‌های تحقیقاتی بیگانگان خود، توطئه کرده است.

پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: همه تلاش‌های تحقیقاتی، در تمام سطوح طبقه‌بندی، به این نتیجه رسیدند که بیشتر مشاهدات مربوط به اشیا و پدیده‌های معمولی و نتیجه شناسایی نادرست بوده‌اند.

کد خبر 838181
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha