محمد ملک‌زاده گفت: در حال حاضر موضوع معیشت و اقتصاد به همراه معضل‌های فرهنگی و اجتماعی از جدی‌ترین مطالبات مردم است که امید می‌رود از سوی مجلس این دوره پیگیری شود. دعوای بیمورد موجب می‌شود این ضروریاتی که باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد به حاشیه برود و آنطور که شایسته است مشکلات مردم حل نشود. 

ملک زاده

به گزارش همشهری آنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری با تشریح منطق و دلایل دینی و عقلی و انسانی ایستادگی نظام جمهوری اسلامی در مقابل جبهه استکبار به بیان توصیه‌های مهمی به منتخبان مجلس جدید خبرگان و مجلس جدید شورای اسلامی پرداختند. ایشان در سخنان خود اظهار داشتند:«شان در تذکری مهم، سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند را موجب تلخ شدن شیرینی تشکیل مجلس جدید خواندند و گفتند: منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسیِ با طراواتِ کشور تلخ شود.» در همین راستا که اختلاف عرفی نمایندگان تا چه سطحی باید باشد که موجب تفرقه نشود؛ با حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

دعوای نمایندگان مجلس فرصت برای دشمن است

ملک‌زاده در ابتدا گفت:‌ موضوع اختلاف نظر مسأله‌ای طبیعی در بین ارتباطات انسانی و جوامع از آغاز تا به امروز بوده است. حضرت علی (علیه‌السلام) نیز در روایات متعدد به این موضوع اشاره کردند که اساساً در برخورد عقاید مختلف بایکدیگر و محاجّه و بحث در بین این اختلاف نظرها است که حقیقت بیرون می‌آید و افراد می‌توانند از دل تضارب آرا به رأی درست‌تر برسند. اما موضوعی که مدنظر رهبری بود و ایشان به آن توجه دادند این است که ما باید خودمان را درون جبهه انقلاب بداتیم و با این نظر که قرار است خدمتی به ایران و انقلاب بکنیم عقاید و تفاوت نظر یکدیگر را محترم بشماریم. این نوع برخورد است که می‌تواند سواستفاده دشمنان را خنثی سازد.

نباید فرصتی که برای جبهه انقلاب به وجود آمده است با اختلاف‌افکنی از دست برود

وی افرود: کشور ایران و نظام سیاسی آن یعنی جمهوری اسلامی همواره سیبل اقدامات و اهداف دشمنان واقع شده است و یکی از مهم‌ترین راهبردهای آنان برای ضربه به ایران و انقلاب این است که شکافی را بین مسئولین ایجاد کنند یا اگر شکاف و اختلافی وجود دارد با برجسته‌سازی آن نیروهای زحمت‌کش و انقلابی را به جان یکدیگر بیندازند. ما شاهدیم که غالب نمایندگان راه یافته به مجلس از بدنه انقلابی و معتقد هستند، این فرصت مناسبی است که برای جریان انقلابی به وجود آمده است، برای همین رهبری ضمن به رسمیت شناختن اختلاف‌ها مرز آن را با این عبارت که کام مردم تلخ نشود تا حد زیادی مشخص ساخته است.

اختلاف در مجلس موجب به حاشیه رفتن مطالبات مردم می‌شود

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر موضوع معیشت و اقتصاد به همراه معضل‌های فرهنگی و اجتماعی از جدی‌ترین مطالبات مردم است که امید می‌رود از سوی مجلس این دوره پیگیری شود. اختلاف موجب می‌شود این ضروریاتی که باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد به حاشیه برود و آنطور که شایسته است مشکلات مردم حل نشود.

کد خبر 838220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    بعد از گذشت 45 سال کمک هزینه مسکن مبلغ 2/000/000 ریال می باشد و متأسفانه اسفند ماه سال 1402 هم کمک هزینه مسکن مبلغ 350/000 ریال کسرکردن و حق سنوات مبلغ 67/135 ریال کسر کردن شرم آور و تاسف بار است.