یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
۰ نفر

سخنگوی شهرداری تهران، جزئیاتی در خصوص افتتاح پروژه‌های شهری در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت که امروز شنبه ۲۶ اسفند انجام می‌شود، ارائه کرد.

عبدالمطهر محمد خانی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره افتتاح پروژه‌های شهری در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: عملیات احداث خط ۸ متروی تهران نیز آغاز شده، با توجه به اینکه مترو نسبت به بقیه مدهای حمل و نقل عمومی بیشتر مورد توجه مسافران است، پروژه احداث خط ۸ مترو را شروع کردیم.

وی در خصوص تأمین هزینه‌های احداث پروژه خطوط ۸ و ۹ عنوان کرد: در تکمیل خطوط ۸ و ۹ برای نخستین بار ابتکار جدیدی برای تعامل و سرمایه‌گذاری با شرکای ایرانی و چینی پیش گرفته‌ایم که مبتنی بر آن بناست هزینه ساخت خطوط از محل تهاتر ملکی تأمین شود.

محمدخانی تصریح کرد: خط ۸ متروی تهران با ۹ خط دیگر تلاقی دارد و از ۱۱ منطقه تهران عبور می‌کند و پیش‌بینی می‌شود سالانه ۳۰۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کند. این خط مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه آغاز می‌شود و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه ۸ به اتمام می‌رسد.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مطابق طراحی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود ایستگاه‌های ابتدایی خط ۸ مترو تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته شده و از طرف دیگر این خط به دلیل عبور از مناطق پر جمعیت، باعث افزایش مسافرپذیری سایر خطوط نیز خواهد شد.

کد خبر 839397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مجید IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 1
    مارافراموش نکنید شهریاراندیشه فاز۱،۲،۳،۴،۵،۶
  • بچه ورامین IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 1
    پس ورامین چی میشه؟
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    مترو به هر حال در هیچ جای دنیا نمیتونه سوددهی داشته یاشه با وجود اینکه هزینه اجرای ان خیلی زیاد نیست منتها در چنین پروژه ای که سود ده نیست چ ا و چطور ازطرف خارجی استفاده بشه