یکی از مهمترین دغدغه‌های مسافران نوروزی در ایام تعطیلات وضعیت محورهای مواصلاتی کشور است، در این مجال به بررسی آخرین وضعیت آب‌وهوایی و ترافیکی در جاده‌های کشور خواهیم پرداخت.

ترافیک - جاده ها

به گزارش همشهری آنلاین، با آغاز سال جدید و شروع رسمی تعطیلات نوروزی بسیاری از مردم برای استفاده از این فرصت به قصد سفر به مناطق مختلف کشور راهی جاده‌ها خواهند شد، در این ایام روزانه وضعیت جاده‌های کشور را از نظر ترافیکی و آب‌وهوایی بررسی خواهیم کرد.

جابه‌جایی نزدیک به ۱۰میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۱۲ فروردین

سید کمال هادیان فر صبح روز یکشنبه دوازدهم فروردین ماه برای دومین بار در ایام سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از ایستگاه راه آهن تهران بازدید کرد و با مسافران در سالن انتظار به گفتگو پرداخت.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی پس از شنیدن گزارش مدیرکل راه آهن تهران، در جریان آخرین وضعیت ایستگاه، سکوها، خطوط، غرف و خدمات ارائه شده به مسافران از جانب شرکت‌های حمل و نقل ریلی قرار گرفت.

وی درباره ظرفیت توزیع و قیمت بلیت قطار تاکید کرد: باید وضعیت توزیع بلیت قطار در پیک سفرهای نوروزی به نحوی باشد که ۷۰ درصد به صورت برنامه‌ای و ۳۰ درصد برای مسافرانی که در شرایط خاص نیازمند سفر ناگهانی هستند، قرار گیرد.

هادیان فر خاطرنشان کرد: امید است در سال جاری و سال آینده شاهد افزایش تعداد ناوگان مسافری ریلی در کشور باشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۰ میلیون مسافر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۴۴۰ هزار مسافر از ناوگان ریلی استفاده کرده اند.

وی افزود: روزانه ۸۰ قطار از مبدا و یا به مقصد شهر مشهد مقدس سیر دارند و از این بابت بیشترین تعداد قطارها به مقصد استان خراسان رضوی در حرکت هستند.

هادیان فر با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۳ تا ۵ درصدی سفرها در نوروز امسال یادآور شد: تا پایان طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳، ۶ روز باقی مانده است و تا کنون افزایش ۳ درصدی سفرها را شاهد هستیم.

وی دلایل اصلی کاهش سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را شرایط نامساعد جوی و تقارن با ماه مبارک رمضان بر شمرد و گفت: هم اکنون پیک برگشت سفرهای نوروزی شروع شده است و انتظار افزایش سفرها در ایام بازگشت نیز وجود دارد.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی به این شرح است؛

- تردد از آزادراه تهران – شمال و محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع می باشد.

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا مکارود و حدفاصل انارک تا هزارچم

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده بایجان

- تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت مسیر (رفت و برگشت)

-تردد در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

همچنین محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

کد خبر 841269
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha