حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی های تلفنی امروز چهارشنبه خود، با یان بورگ وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، به صورت تلفنی گفت و گو کرد. 

امیرعبدالهیان بورگ

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی های تلفنی امروز چهارشنبه خود، با یان بورگ وزیر امور خارجه مالت به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت در خصوص حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، جزئیات و ابعاد این حمله تروریستی را تشریح کرد و آن را نقض صریح قوانین بین المللی و کنوانسیون های وین دانست.

امیرعبداللهیان با بیان این که در حمله تروریستی به کنسولگری کشورمان در سوریه ۱۳ تن از جمله ۷ مستشار نظامی ایرانی و ۶ شهروندی سوری به شهادت رسیدند، افزود: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت دولت سوریه، با گذرنامه دیپلماتیک و در جهت مبارزه با تروریسم در سوریه فعالیت دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر انتظار جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد بعنوان نهاد حافظ صلح و امنیت برای صدور قطعنامه در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران تاکید کرد و افزود رژیم اسرائیل می بایست در چهارچوب حقوق بین الملل مجازات شود.

یان بورگ وزیر خارجه مالت نیز که کشورش در حال حاضر رئیس دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، این حمله را ناقض قوانین بین المللی و بشر دوستانه دانست.

وزیر خارجه مالت همچنین بر اهمیت حضور فعال کشورمان در جلسه هجدهم آوریل شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف تلاش برای برقراری آتش بس در غزه تاکید کرد.

کد خبر 842019
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 23
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    11 6
    اسرائیل جنایتکار باید بدون در چارچوب حقوق جهانی مجازات شود و نه چارچوب حقوق جهانی
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    11 5
    ایران متأسفانه تاکنون در باره جنایت های اسرائیل کوتاهی کرده است ایران فوری باید از اسرائیل انتقام بگیرد.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    8 9
    دستور بایدن برای حمله اسرائیل به کنسولگری ایران ترور سردار زاهدی، قهرمانِ چراغ خاموش مقاومت، به دستور بایدن صورت گرفت. جنایات رژیم صهیونیستی جنایتکار با مشارکت مستقیم آمریکا جنایتکار انجام می‌شود. مسئولیت تنش‌ها در منطقه بر عهده حامیان اسرائیل و داعش است. آمریکا همدست اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران است.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    7 10
    آمریکا ما را می‌شناسد، هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم‌ از اسرائیل هم انتقام می‌گیریم.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    11 7
    آمریکا جنایتکار باید پاسخگوی اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی جنایتکار باشد
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    13 5
    محکومیت ایران و سوریه به ۱۹۱ میلیون دلار در دادگاهی آمریکایی به بهانه یک قتل
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    10 8
    مستشاران نظامی ایران از سال 2011 تاکنون برای مبارزه با داعش تحت مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان در سوریه فعالیت دارند
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      4 1
      داداش داعش سال ٢٠١٣ به وجود امد ! دوسال قبل از داعش اونجا چيكار ميكرديم ؟!
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    16 8
    داعش سوریه ساخته آمریکا و اسرائیل است
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    15 7
    آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    10 3
    اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر سال‌ها است که از داعش حمایت می‌کند سازمان ملل ناتوان و عاجز باید اقدامی فوری برای توقف تجاوز اسرائیل انجام دهد.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    11 9
    آمریکا منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است. غرب منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است. کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا شریک جرم جنایات رژیم تروریست صهیونیستی در فلسطین و نوارغزه و سوریه و لبنان هستند. رژیم اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است تحولاتی که با ظهور امام خمینی و تغییر معادله ترس و سازش به شهادت‌طلبی و مقاومت؛ تمامی نقشه‌های شوم یکصد سال اخیر شیاطین صهیونیست در پایمال نمودن و محو نمودن فلسطین را بر باد داد، با مدیریت نائب‌المهدی (عج) امام خامنه‌ای و سازماندهی مجاهدانی با تفکر عاشورایی، زمینه‌ساز تحولی بس عظیم در جامعه جهانی گردیده است. همه بالاخص سرمایه صهیونیست‌ها و امید آمریکایی‌ها در ایران بدانند طوفان امروز‌، مقدمات سونامی کوبنده و تغییرات مهمی در حوزه معادلات سیاسی و نظامی و روابط بین‌الملل فراهم آورده که مجددا دنیا و سردمداران کفر را غافلگیر خواهد نمود.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    16 7
    رزمندگان مقاومت فلسطینی در این عملیات غافلگیرانه که از هوا، دریا و زمین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند، صحنه‌های درخشانی از مقاومت و ایستادگی یک ملت رنج دیده و تحت ستم را به منصه ظهور رساندند. درود خداوند بر مجاهدان جبهه مقاومت. در اخبار آمده بود جو بایدن اجازه انتقال تسلیحات به ارزش 8 میلیارد دلار به اسرائیل را صادر کرد. اما اسرائیل بیچاره کمبود اسلحه ندارد و اسلحه‌اش هزار برابر بیش از مقاومت فلسطین است. این رژیم منحوس و رو به اضمحلال کمبود جرأت آفتابی شدن در برابر مقاومت را دارد. اگر آمریکا می‌تواند فکری برای این مسئله بکند! ماجرای هولناک عین‌الاسد می‌گوید اگر آمریکایی‌ها این را داشتند آن را خرج آبروی رفته خودشان می‌کردند.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    20 5
    رژیم صهیونیستی یک سگ آموزش دیده در منطقه است اسرائیل بهای سنگینی خواهد پرداخت
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    17 7
    رژیم اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است تحولاتی که با ظهور امام خمینی و تغییر معادله ترس و سازش به شهادت‌طلبی و مقاومت؛ تمامی نقشه‌های شوم یکصد سال اخیر شیاطین صهیونیست در پایمال نمودن و محو نمودن فلسطین را بر باد داد، با مدیریت نائب‌المهدی (عج) امام خامنه‌ای و سازماندهی مجاهدانی با تفکر عاشورایی، زمینه‌ساز تحولی بس عظیم در جامعه جهانی گردیده است. همه بالاخص سرمایه صهیونیست‌ها و امید آمریکایی‌ها در ایران بدانند طوفان امروز‌، مقدمات سونامی کوبنده و تغییرات مهمی در حوزه معادلات سیاسی و نظامی و روابط بین‌الملل فراهم آورده که مجددا دنیا و سردمداران کفر را غافلگیر خواهد نمود. رزمندگان مقاومت فلسطینی در این عملیات غافلگیرانه که از هوا، دریا و زمین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند، صحنه‌های درخشانی از مقاومت و ایستادگی یک ملت رنج دیده و تحت ستم را به منصه ظهور رساندند. درود خداوند بر مجاهدان جبهه مقاومت. در اخبار آمده بود جو بایدن اجازه انتقال تسلیحات به ارزش 8 میلیارد دلار به اسرائیل را صادر کرد. اما اسرائیل بیچاره کمبود اسلحه ندارد و اسلحه‌اش هزار برابر بیش از مقاومت فلسطین است
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    13 6
    کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا شریک جرم جنایات رژیم تروریست صهیونیستی در فلسطین و نوارغزه و سوریه و لبنان هستند.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    17 7
    آمریکا پشتیبان جنایات رژیم صهیونیستی | غرب اجازه کشتار فلسطینیان را به صهیونیست‌ها داده‌ است زمانی که موضوع به ملت فلسطین مربوط باشد تمامی موضوعات حقوق بشری و آزادی‌های انسانی که کشورهای غربی داعیه‌دار آن هستند بی‌ارزش و بی‌اعتبار می‌شوند. کشورهای کافر غربی به دشمن صهیونیستی اجازه داده‌اند که با بمباران هوایی و تیراندازی مستقیم، زنان‌، کودکان واسرای فلسطینی را به شهادت برساند. کشورهای کافر غربی دست رژیم صهیونیستی را در ارتکاب انواع جنایات از جمله مصادره اراضی، حقوق، استقلال و آزادی فلسطینیان باز گذاشته‌اند. کشورهای غربی خواستند که دشمن صهیونیستی در راس تهاجم آنان به جهان عرب قرار بگیرد و به نیابت و نمایندگی از آنان تمامی امت اسلام را هدف قرار بدهد. از آغاز تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون اقدامات، سیاست‌ها و جنایات این رژیم ادعای کشورهای غربی، آمریکا و انگلیس که مدعیِ داشتن تمدن پیشگام هستند را رسوا نموده است. تمامی اقدامات و جنایات دشمن علیه بشریت شاهدی بر جنایتکارانه‌بودن نظام‌های غربی و سردمداران آن است.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    16 5
    کشورهای غربی خواستند که دشمن صهیونیستی در راس تهاجم آنان به جهان عرب قرار بگیرد و به نیابت و نمایندگی از آنان تمامی امت اسلام را هدف قرار بدهد. از آغاز تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون اقدامات، سیاست‌ها و جنایات این رژیم ادعای کشورهای غربی، آمریکا و انگلیس که مدعیِ داشتن تمدن پیشگام هستند را رسوا نموده است. تمامی اقدامات و جنایات دشمن علیه بشریت شاهدی بر جنایتکارانه‌بودن نظام‌های غربی و سردمداران آن است. طی ۷ دهه گذشته، سازمان‌های بین‌المللی که مدعی توجه به حقوق ملت‌ها و برقراری صلح هستند، هیچ توجهی به نجات ملت فلسطین از مظلومیت نداشته‌اند. سازمان ملل در یک اقدام ستمکارانه آشکار در حق ملت فلسطین، دشمن جنایتکار اسرائیلی که هیچ مشروعیتی ندارد را به عضویت پذیرفته و به رسمیت شناخته است.
    • US ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      2 4
      ای خدا...! باز این اومد...با کامنت‌های تکراری و کپی شده‌اش
    • Borzoo NO ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      1 0
      زنگ انشاء
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    12 6
    آمریکا عامل کشتار ملت فلسطین است. غرب عامل کشتار ملت فلسطین است.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    10 5
    آمریکا عامل کشتار مردم نوارغزه است. غرب عامل کشتار مردم نوارغزه است.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    11 4
    جمهوری آذربایجان رسماً با رژیم صهیونیستی همه جانبه همکاری می کند همکاری بی شرمانه جمهوری آذربایجان با رژیم کودک کش صهیونیستی، اهانت و خیانت به مردم مظلوم فلسطین است.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    13 6
    ترکیه جنایتکار رسماً با رژیم صهیونیستی همه جانبه همکاری می کند همکاری بی شرمانه ترکیه جنایتکار با رژیم کودک کش صهیونیستی، اهانت و خیانت به مردم مظلوم فلسطین، نوارغزه و هم کشورهای اسلامی است.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    25 3
    ترکیه تروریسم در عراق و سوریه را هدایت می‌کند حمله به دانشکده نظامی در سوریه 100 درصد فقط پهپاد ارتش ترکیه بوده است، نه پهپاد گروه های تروریستی مسئولیت حمله تروریستی سوریه متوجه حامیان خارجی تروریست‌ها است.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    17 3
    اسرائیل در حال نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه است آمریکا شریک رژیم اسرائیل است.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    16 3
    از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که اسرائیل از آمریکا دستور می گیرد. از سال 1389 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که داعش از آمریکا دستور می گیرد.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    14 3
    از سال 2011 تاکنون آمریکا، اسرائیل،داعش، هر سه یک هدف را دنبال می کنند
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    15 4
    جامعه جهانی باید رژیم صهیونیستی را در مقابل جنایاتش پاسخگو کند اکنون که مقاومت قهرمانانه گروه‌های مقاومت فلسطینی فصل جدید و دوران سازی در تاریخ مبارزات آزادی‌خواهانه و ضد اشغالگری را در برابر دیدگان جهانیان رقم زده است، بر تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان جهان و آنان که در هوای عدالت، آزادی و کرامت انسانی تلاش می‌کنند، فرض و واجب است تا حمایت و همراهی خود را از دفاع این روزهای مدافعان فلسطینی در برابر جنایتکاران و اشغالگران صهیونیستی ابراز و اعلام کنند تا مسیر رهایی از اشغال و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی هر چه زودتر به سرمنزل مقصود برسد و غریو شیرین رهایی و آزادی و پایان اشغال و ستم از ماذنه های قدس شریف طنین‌انداز شود.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    14 3
    غزه تمام پروژه های صهیونیست ها و آمریکا را برهم زد
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    13 3
    آماده‌باش اسرائیل از ترس پاسخ تلافی‌جویانه ایران/ افزایش هراس صهیونیست‌ها از چگونگی پاسخ ایران
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    16 4
    از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون جامعه بین‌ الملل ناتوان و عاجز به مسوولیت خود در قبال غزه عمل نمی کند چرا؟
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    7 1
    جواب موشک موشکه دیگه چهار چوبه چی
  • بنهام IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    4 2
    مالت کجای دنیاست که امیرعبدالهیان با وزیر خارجه اونجا رایزنی کرده؟
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    5 3
    کدوم حقوق جهانی، قانون جنگل‌ در دنیا حاکمه
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 1
    نیروهای مقاومت باید طرحی برای اعدام انقلابی مقامات اسراعیل و غربی حامی اسراعیل قاتل در منطقه و اروپا، آسیا و آفریقا پی ریزی کند.