مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

قرارگرفتن کلانشهر کهنسال تهران در شمار مناطق برخوردار آموزشی کشور، این انتظار را به‌وجود می‌آورد که دانش‌آموزان تهرانی در مدارسی درخور و نه‌چندان پر سن و سال تحصیل کنند.

مدرسه

همشهری آنلاین، رابعه تیموری: اما این شهر پر سن و سال که نام پرطمطراق پایتخت را هم یدک می‌کشد، جزو رکوردداران مدارس فرسوده کشور به شمار می‌آید و ٤٠درصد مدارس دولتی آن فرسوده هستند. اگر چه رسیدن متوسط عمر مدارس پایتخت به ٤٠سال نکته‌ای درخور تامل است، اما وقتی شرایط مدارس این شهر را در پیکره استان تهران در نظر می‌گیریم، لزوم رسیدگی جدی به این موضوع بیشتر عیان می‌شود.

بیشتر بخوانید:بیشترین مدارس فرسوده کشور در استان تهران است
در استان تهران ٦۵۵٠فضای آموزشی با ٦٢٣٠٨کلاس درس وجود دارد که فرسودگی حدود ٣۵درصد کلاس های‌ درس و به‌عبارت دیگر ٨هزار فضای آموزشی به مرحله‌ای رسیده که در بررسی‌های کارشناسی نیازمند تخریب و بازسازی شناخته شده‌اند و ١٣هزار کلاس نیازمند مقاوم‌سازی هستند. در کنار کمبود بودجه نوسازی مدارس، مهم‌ترین مانعی که نوسازی فضاهای آموزشی را با تاخیر و تعلل روبه‌رو می‌کند، تراکم دانش‌آموزی بالای آنهاست.

تهران رکورددار مدارس فرسوده شد


در استان تهران سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ٤. ٧٤مترمربع است که متوسط کشوری ۵. ٢ و استاندارد آن ٨. ٣مترمربع است و با خارج شدن مدارس از چرخه فضاهای آموزشی فعال، این تراکم دانش‌آموزی به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.
با وجود این موانع، ضرورت احیا و ترمیم مدارس فرسوده پایتخت نادیده گرفته نشده و وارد شدن ١١١مدرسه با ١٢٧٠کلاس درس در قالب ١٦٢هزار مترمربع زیربنا به چرخه آموزش‌وپرورش استان تهران در سال‌جاری، همت متولیان این امر را برای ساماندهی فضاهای آموزشی پایتخت نشان می‌دهد.

کد خبر 842955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha