مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹
۰ نفر

برچسب اصالت کالا یکی از انواع برچسب هایی است که روی بسیاری از محصولات بهداشتی، خانگی، خوراکی و ... درج می شود.

لیبل

برچسب اصالت کالا به عنوان یکی از مهم ‌ترین برچسب‌ هایی شناخته می‌ شود که روی بسیاری از محصولات درج می‌ شود. روی لیبل ‌اصالت کالا، اطلاعات محصول وارد خواهد شد. شما می‌ توانید روی هر یک از برچسب ‌ها، مشخصات کالایی که می ‌خواهید بخرید را مشاهده کنید. در بیشتر محصولات آشامیدنی، خوراکی، خانگی، برقی و صنعتی و... برچسب ‌های گوناگونی را نصب می‌ کنند. اگر مایل هستید روی انواع محصولات تولیدی برچسب‌ های کالا را قرار دهید باید در مورد ویژگی آنها و اطلاعاتی که روی آنها درج می ‌شود آگاهی بیشتری کسب کنید. این مسئله که بدانید جنس برچسب‌ های کالا چیست و اندازه استاندارد آنها چه اندازه ‌ای هست، بسیار مهم خواهد بود.

چه اطلاعاتی روی برچسب های کالا قرار می گیرد؟

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که درمورد لیبل اصالت کالا اهمیت دارد این است که اطلاعات درج شده روی برچسب ‌ها را بررسی کنید. برخی از اصلی ترین اطلاعاتی که روی این برچسب ها هستند عبارتند از :

اول از همه شناسه ی تجاری محصول است که یک کد ۱۴ رقمی را شامل می شود. این شناسه در سطح جهان برای هر نوع کالایی، کاملا اختصاصی بوده و به اختصار به آن GTN میگویند.

دومین مورد شناسه ای ۲۰ رقمی است که شناسه ای برای ردیابی و رهگیری است و برای هر واحد محصول بر اساس استاندارد خاصی در نظر گرفته میشود و به اختصار به آن UID میگویند.

سومین مورد شماره سری ساخت محصول است که شناسه ای برای شرکت تولید کننده محصول به شمار می رود که به هر سری از ساخت آن محصول اختصاص میدهند و به اختصار به آن LOT میگویند.

چهارمین تاریخ انقضای محصول است که با این حروف اختصاری EXP شناخته میشود.

مورد بعدی کد اصالت ۱۶ رقمی است که به صورت محلی پوشش دار و قابل اسکرچ کردن، روی بارکد کالا قرار دارد. این کد برای هر کالا اختصاصی بوده و مصرف کننده به راحتی با خراش دادن لایه اسکرچی میتواند اصالت کالا را چک کند. بارکد دو بعدی هم به جهت امنیت برچسب چاپی مورد استفاده قرار میگیرد و با بارکد خوان ویژه ی بازرسین، توزیع کنندگان یا عرضه کنندگان خوانده میشود، بازرسان ویژه؛ مشخصات فنی کالا، تولیدکننده، وارد کننده، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و سری ساخت محصول را چک کرده و مورد ارزیابی قرار میدهند.

برچسب اصالت محصولات غذایی

برچسب اصالت کالا روی بسیاری از محصولات غذایی درج می ‌شود. اهمیت درج این برچسب روی محصولات غذایی بسیار زیاد است. امروزه بسیاری از افراد انواع خوراکی ‌ها و غذاهای صنعتی را مورد استفاده قرار می‌ دهند. به همین دلیل کیفیت و سلامت تولید این خوراکی‌ ها اهمیت زیادی دارد. اقشار گوناگونی انواع خوراکی‌ های صنعتی را استفاده می‌ کنند. محصولات غذایی در دسته ‌بندی‌ های گوناگونی تولید خواهند شد. بسیاری از محصولات مانند پفک، چیپس، بیسکویت، پاستیل و ... به عنوان میان وعده خورده می ‌شوند. برخی دیگر از غذاها مانند نان صنعتی، کنسرو، غذای سرد و ... به عنوان وعده و اصلی خریداری می‌ شوند.

لیبل کالا روی هر یک از محصولات غذایی نشانه استاندارد بودن محصولات است. خوراکی‌ ها از جمله محصولاتی هستند که به وسیله بیشتر افراد استفاده خواهند شد. به همین دلیل اگر مشکلی در تولید آنها وجود داشته باشد سلامت جامعه را به خطر می ‌اندازند. روی بسیاری از خوراکی ‌های خارجی و داخلی باید برچسب ‌های ارزش غذایی درج شوند. این نمونه برچسب‌ ها مواد موجود در محصول را با نوارهایی که رنگی هستند نشان خواهند داد.

برچسب اصالت کالا چیست؟

برچسب اصالت محصولات خانگی

برچسب اصالت کالا روی بسیاری از محصولات خانگی درج خواهد شد. درج این برچسب روی کالاهای خانگی اهمیت زیادی دارد. کالاهای خانگی از جمله محصولاتی هستند که هزینه خرید آنها تا حدودی بالا است. به همین دلیل شما باید محصولاتی را خریداری کنید که اصالت و کیفیت لازم را دارند. در بین بسیاری از محصولات که برندهای خاصی آنها را تولید می ‌کنند باید معتبر بودن برند آنها را بشناسید. با استفاده از لیبل کالا شما می‌ توانید از تقلبی یا اورجینال بودن محصولات خانگی مطمئن شوید. برخی از محصولات به برچسب‌ های مصرف انرژی نیاز دارند. این نمونه برچسب‌ ها اطلاعات کافی از میزان مصرف انرژی را به شما ارائه خواهند داد.

اطمینان از سلامت محصول با لیبل اصالت

به طور کلی باید بگوییم که برچسب‌ های مشخصات کالا اطلاعات کافی از محصولات را به شما ارائه می ‌دهند. برچسب‌ های کالا زمینه نظارت مشتری را به درستی فراهم خواهند کرد. اگر شما با بررسی کردن این برچسب ‌ها متوجه تقلبی بودن آنها شوید می‌ توانید این مسئله را به نهادهای نظارتی گزارش دهید. اگر شما جزء وارد کنندگان و تولید کنندگان محصولات گوناگون هستید نیاز است که مجوز دریافت لیبل مشخصات کالا را اخذ کنید. با وجود مجوزهای ضروری به راحتی می‌توانید برچسب‌های مشخصات کالا را روی محصولات تان درج کنید. محصولات داخلی و خارجی با استفاده از برچسب‌ های کالا به راحتی در بازار توزیع می ‌شوند و به فروش می‌ رسند.

اندازه برچسب اصالت کالا

یکی از مهم ‌ترین نکاتی که در مورد برچسب اصالت کالا اهمیت دارد این است که اندازه استاندارد آن را بررسی کنید. اندازه هر یک از برچسب‌ های کالا را بر اساس نوع کالا تعیین می‌ کنند. اگر حجم و اندازه کالای مورد نظر کوچک باشد می ‌توانید برچسب‌ هایی که اندازه کوچکی دارند را استفاده کنید. برچسب ‌های بزرگتر روی کالاهایی که بسته‌ بندی بزرگی دارند، درج می‌ شوند. توجه داشته باشید برای نصب هر یک از برچسب ‌های کالا روی محصولات متنوع باید استاندارد بودن اندازه آنها را بررسی کنید. رنگ هر یک از برچسب ‌های کالا به طور معمول سفید است و حاشیه آنها زرد است. البته شما می‌ توانید تغییراتی که مد نظرتان است را روی لیبل خام ایجاد کنید. هر یک از تغییراتی که مایل هستید روی برچسب‌ های کالا ایجاد شوند را باید به طراحان اعلام کنید.

برچسب اصالت کالا چیست؟

لیبل اصالت کالا

برای درج اطلاعات روی برچسب اصالت کالا باید از سیستم‌ های کامپیوتری استفاده شود. هر یک از سیستم‌ های کامپیوتری که جهت درج اطلاعات روی برچسب ‌های کالا مورد استفاده قرار می ‌گیرند اطلاعات را باید به طور دقیق وارد کنند. شما می ‌توانید اطلاعات اصلی را روی سیستم کامپیوتری درج کنید و به صورت خودکار آنها را روی لیبل‌ ها وارد کنید. تعداد لیبل‌ ها را در سیستم کامپیوتری مشخص کرده تا در کمترین بازه زمانی درج اطلاعات روی لیبل انجام شود.

معرفی شرکت پیشتازان اصالت

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برند پیشتازان اصالت، یکی از مجریان طرح برچسب اصالت سازمان غذا و دارو است که با هدف ارائه خدمات مرتبط با چاپ و الصاق لیبل اصالت وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کرده است. کارشناسان این شرکت آماده هستند تا به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات شما در زمینه چاپ و الصاق انواع برچسب، فروش لیبل خام و انواع ملزومات چاپ همچون خرید ریبون باشند.

برای اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره رایگان کافیست عبارت «برچسب اصالت پیشتازان» را در گوگل جستجو کنید.

کد خبر 842970

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha