«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایران هیچ پیامی به ما در مورد زمان و هدف حمله به اسرائیل نداد.

جان کربی

به گزارش همشهری آنلاین، «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنتی ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره پاسخ تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق سوریه گفت: «ایران هیچگاه پیامی به ما در مورد زمان و هدف (حمله) نداد. این روایت که ایران به ما در مورد قصد خود خبر داده، مضحک است.»

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی درباره پاسخ ایران به اسرائیل ادعا کرد: این حمله مستلزم محکومیت صریح جامعه بین‌المللی است.

کربی همچنین در پاسخ به سوالات درباره واکنش اسرائیل به عملیات وعده صادق از سوی ایران گفت: «دولت اسرائیل خودش تعیین خواهد کرد که آیا قرار است پاسخی داده شود یا نه. تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پاسخ به آنچه ایران روز شنبه انجام داد، بر عهده اسرائیل است.»

این سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد: ما در تصمیم گیری اسرائیل دخالتی نداریم. اما در مورد دفاع آمریکا از اسرائیل در عملیات روز شنبه ایران گفت: "ما در این بازی نقش داریم و این را ثابت کردیم."

کربی در عین حال درباره موشک ها و پهپادهای پرتاب شده از سوی ایران به اسرائیل ادعا کرد: «موشک‌های بسیار کمی از سامانه های دفاعی عبور کردند. خسارت جزئی به یک پایگاه هوایی در اسرائیل وارد شد. متأسفانه یک دختر جوان بی گناه کمتر از ۱۰ سال به شدت مجروح شد. این تنها مصدومی است که ما از آن آگاه هستیم.»

کد خبر 844771
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    ایران نباید درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به آمریکا جنایتکار پیام بدهد
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    بیش از هزاران بار در رسانه ها اعلام کردیم که از اسرائیل انتقام می گیریم
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    آمریکا جنایتکار، اروپا جنایتکار، اسرائیل جنایتکار، هر سه یک هدف را دنبال می کنند.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    به سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان یادآوری می کنیم دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست و کودک کش بردارید، شما خوب می‌دانید جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده جنگ طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست. اما اگر هرکس از جمله شما و آن رژیم مستأصل و درمانده، پایش را از گلیمش درازتر کند پاهایش را قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل متجاوز و شرور، قطع خواهیم کرد.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل، قتل و عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع در جنگ غزه در این مدت 7 ماه توسط ارتش اسرائیل و کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب را در سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل باید به همراه عکس و فلیم نشان بدهد.