دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه اجتماعی:‌ فرمانده نیروی انتظامی از اجرای مجدد طرح‌های انضباط اجتماعی و امنیت اجتماعی در کشور خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در این باره گفت: طرح‌های انضباط اجتماعی و امنیت اجتماعی که تحت‌تأثیر انتخابات قرار گرفته بود، دوباره آغاز خواهد شد و نیروی انتظامی تحت‌تأثیر شعارهای انتخاباتی قرار نمی‌گیرد که فکر کنند این طرح‌ها تعطیل می‌شود، این طرح‌ها با قوت بیشتر اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد دستگیرشدگان مسائل بعد از انتخابات نیز گفت: نیروی انتظامی افرادی را که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت کرده بود پس از تکمیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: نیروی انتظامی با اشراف کامل اطلاعاتی بر اوضاع انتخابات نظارت داشته و علاوه بر اینکه پلیس غافلگیر نشد بلکه وسعت بحران به حدی بود که وقوع برخی موضوعات اجتناب‌ناپذیر بود و تصور ما این است که اگر پلیس آمادگی لازم را نداشت، مشخص نبود که دامنه این حوادث و شدت آن تا کجا پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: براساس اشراف اطلاعاتی پلیس از سه چهار سال پیش، احزابی که ساختارشکن بودند و متأسفانه با آنها برخورد قانونی نشد، توانستند به فعالیت خود ادامه دهند و سازمانی به نام سازمان رای که به شکل هرمی فعالیت می‌کرد در پوشش آمادگی برای انتخابات آینده را سازماندهی کنند. این سازماندهی ناآشنا نبود و همان سازماندهی بود که منافقان در اوایل انقلاب اتخاذ کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه براساس این سازماندهی برای آنکه هسته‌ها ضربه نخورند، هر هسته به‌صورت مستقل تشکیل شد، به‌طوری که هر هسته، هسته کناری خود را نمی‌شناخت، افزود: تلاش اول این افراد این بود که با این ساز‌و‌کار در انتخابات اثرگذار باشند، البته این موضوع به‌عنوان یک تلاش حزبی مشکلی ندارد، اما هدف دوم آنها این بود که اگر در انتخابات پیروز نشدند با همین ساختار حادثه‌آفرینی کنند.

به گفته سردار احمدی مقدم، در خارج از کشور کلاس‌هایی تحت عنوان آموزش رسانه و غیره تشکیل شد که بسیاری از افراد به این کلاس‌ها رفتند و دوره‌های انقلاب مخملی را در آنجا طی کردند که این موضوعات از چشم اطلاعاتی پلیس پنهان نبود، به‌طوری که دقیقا می‌دانیم چه کسانی آنجا شرکت کردند و مفاد آموزش‌ها چه بود. اما اگر در گذشته این موضوعات را می‌گفتیم شاید قابل باور نبود.

وی تاکید کرد: این گروه‌ها سعی داشتند با تقلبی جلوه دادن انتخابات و شکاف بین نیروهای مسلح و ماموران امنیتی و یاری و همراهی رسانه‌های خارجی که هدایت اصلی این اغتشاشات بر عهده آنها و سفارتخانه آنها بود اصل انتخابات را زیر سؤال ببرند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس در بازرسی از مراکزی که به‌عنوان ستادهای انتخاباتی فعالیت می‌کردند، اسناد و مدارکی در جهت جعلی نشان دادن انتخابات و تقلب در آن به دست آورد. 

احمدی مقدم در مورد لباس‌شخصی‌های حاضر در وقایع اخیر افزود: عده‌ای سعی داشتند در این جریانات لباس شخصی‌ها را به پلیس و یا نیروهای بسیج نسبت دهند اما این افراد هیچ ارتباطی با سازمان و نهادی نداشتند و از هیچ کجا دستوری نمی‌گرفتند و البته طبیعی بود که در این جریانات هواداران دو طرف با یکدیگر درگیر شوند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی در انتخابات کاملاً حرفه‌ای بود و از هیچ گروه و یا شخصی حمایت نکرد و کاملاً در این جریانات بی‌طرفانه عمل کرد و هیچ گلوله‌ای از طرف نیروی انتظامی شلیک نشد و تاجایی که امکان داشت پلیس برخورد قهرآمیزی در این جریانات نداشت.

وی در مورد مسئله کوی دانشگاه گفت: در این جریان عده‌ای در داخل اقدام به آشوب کرده بودند و عده‌ای خودسر وارد کوی دانشگاه شده بودند که در این بین پلیس تعدادی را بازداشت کرد و البته همگی آنها هم‌اکنون با اصرار رئیس دانشگاه و مسئولیت شخص بنده آزاد شده‌اند.

کد خبر 84947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز