گروه اجتماعی: پس از تعطیلی چند ماهه برخی از طرح‌های نیروی انتظامی‏، از هفته آینده طرح‌ امنیت اجتماعی آغاز می‌شود.

سرهنگ مهدی احمدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ به ایلنا گفت: طرح انضباط اجتماعی به‌منظور اجرای قانون و ایجاد انضباط در منطقه6 تهران انجام می‌شود.

منطقه 6 تهران شامل محدوده دانشگاه تهران، انقلاب، کارگر، امیرآباد، یوسف‌آباد و عباس‌آباد است. طرح انضباط اجتماعی از سال گذشته در 2 بخش انتظامی و ترافیک به اجرا درآمد؛

برخورد شدیدتر با تخلفات رانندگی، ایجاد ایستگاه‌های سیار پلیس، نظم بخشی به شهر، جمع‌آوری معتادان و ایجاد امنیت در اماکن عمومی از جمله اهداف اعلام شده این طرح از سوی نیروی انتظامی است. این طرح در مراحل قبلی در مناطق دیگر تهران برگزار شده و در آخرین مرحله نیز در مناطق 3 و 12 برگزار شده است.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، روز پنجشنبه تأکید کرده بود: طرح‌های انضباط اجتماعی و امنیت اجتماعی که تحت‌تأثیر انتخابات قرار گرفته بود، دوباره آغاز خواهد شد و نیروی انتظامی تحت‌تأثیر شعارهای انتخاباتی قرار نمی‌گیرد که فکر کنند این طرح‌ها تعطیل می‌شود، این طرح‌ها با قوت بیشتر اجرا می‌شود.

قبل از انتخابات برخی از کاندیداها از اجرای این طرح انتقاداتی کرده بودند. همچنین برخی از نمایندگان مجلس نیز این طرح را ناکارآمد معرفی کردند از آن جمله محمد حسین نقوی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم از انتقادات گسترده به اجرای ‏طرح امنیت اجتماعی و برخورد با بدحجابی سخن گفت و تایید کرد که «بسیاری از مجریان طرح امنیت اجتماعی با ‏ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی آشنایی نداشتند و در مرحله اجرا بسیاری از حقوق شهروندان نادیده گرفته شد.»

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد که ‏‏«هیچ‌یک از طرح‌های امنیت و انضباط اجتماعی بر حوزه فرهنگی و موضوع اعتمادسازی جامعه مؤثر نبودند.»‏

محمود احمدی‌نژاد هم پیش از انتخابات و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود: «طرح امنیت اجتماعی، انتظامی نیست بلکه فرهنگی است و عناصر فرهنگی باید با کمک گرفتن از مردم آن را اجرا کنند.» پس از انتخابات و اعلام نتایج نیز احمدی‌نژاد در نخستین نشست تلویزیونی ایراداتی نسبت به این طرح وارد کرد.

این همه در حالی است که عزیزالله رجب‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی تهران، در باره طرح انضباط اجتماعی گفته: «این طرح به‌دنبال آن است که بی‌نظمی‌های موجود در شهر را با کمک سازمان‌های مرتبط برطرف کند.»

طرح انضباط اجتماعی سال گذشته آغاز به کار کرد و هرچند هدف آن ایجاد انضباط و همچنین روان‌سازی ترافیک و تذکر و برخورد با متخلفان اعلام شد اما ماموران ویژه برای اجرای این طرح به کمک دیگر ماموران پلیس آمدند.

کد خبر 88869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز