وزیر اقتصاد گفت: سند پایانی کمیسیون مشترک ایران و عراق امضا شد و این سند دستور کار رفع مشکلات اجرایی و پیشبرد عملیات اجرایی طرح‌های کمیسیون‌های مشترک ایران و عراق را با جزئیات در دل خود جمع کرده است .

ایران و عراق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، احسان خاندوزی پس از امضای سند پایانی کمیسیون مشترک ایران و عراق افزود: سند رفع مشکلات و پیشبرد عملیات اجرایی کمیسیون مشترک ایران و عراق به امضای طرفین رسید.

وی در نشست خبری پس از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهار کرد: ششمین اجلاس کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران و عراق با تلاش بسیار تنگاتنگ و نزدیک و همکاری بسیار زیادی که بین هیئت‌های دو کشور وجود داشت، امروز در تهران به پایان رسید.

خاندوزی افزود: گام عملیاتی و اجرایی بسیار مهمی برای به سرانجام رساندن توافقات در دوره‌های قبل اجلاس همکاری‌های مشترک امروز برداشته شد و در جریان سفر آتی مقامات عالی دو کشور دستاوردهای اقتصادی محسوس و مشخصی را آغاز کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: ما در شش کمیته توافقات بسیار مشخص و حوزه‌های معینی را با همتایان عراقی به سرانجام رساندیم، یکی کمیته تجاری صنعتی کشاورزی و حوزه استاندارد بود که دو طرف به جمع‌بندی مشترک رسیدند.

وی افزود: همچنین کمیته مناطق آزاد و شهرک‌های صنعتی مشترک دو کشور به دلیل اهمیت خاص این موضوع به توافق مشترکی در اجراییات رسیدند.

خاندوزی ادامه داد: همچنین کمیته انرژی شامل حوزه نفت گاز برق و پالایشگاه و نیز کمیته مالی بانکی سرمایه‌گذاری و بیمه و نیز کمیته حمل و نقل و گمرک در حوزه تشریفات تجاری و گمرکی دو کشور به جمع بندی رسید و در نهایت در کمیته حوزه کنسولی، علمی، آموزشی، گردشگری، بهداشت و ورزش تفاهماتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: سند پایانی کمیسیون مشترک که امروز بین بنده و وزیر تجارت جمهوری عراق امضا شد دستور کار رفع مشکلات اجرایی و پیشبرد عملیات اجرایی طرح‌های کمیسیون‌های مشترک ایران و عراق را با جزئیات در دل خود جمع کرده است .

خاندوزی گفت: امیدواریم که بتوانیم هدف گذاری که برای کمک به اولاً حوزه نقل و انتقال سریع‌تر کالا و خدمات مسافرین و ترانزیت شرق و غرب و همچنین در حوزه کمک به شرکت‌های فنی و مهندسی و همچنین شروع به کار شهرک صنعتی مشترک به عنوان موضوعی که مورد تاکید رییس جمهور و نخست وزیر عراق قرار گرفته است را دنبال کنیم و این اقدامات را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

کد خبر 849906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha