ادامه بارش‌ها در روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) با هشدار نارنجی برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل همراه است.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «در شمال غرب و غرب کشور، سواحل خزر، شمال شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور به شکل رگبار باران همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در نیمه شرقی و استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز واقع شدند از جمله تهران، البرز، قزوین و سمنان کاهش دمای محسوس را نیز داریم.»
کبری رفیعی افزود: «روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) هشدار نارنجی برای ارتفاعات سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی است که شدت بارش‌ها را در پی دارد.»
رفیعی درباره مخاطرات هشدار نارنجی به آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ اشاره کرد.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) برای سواحل خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش‌های رگباری رخ می‌دهد که با وزش باد نیز همراه است. شدت بارش‌ها به استان‌های مازندران و خراسان رضوی مربوط می‌شود. این مناطق و به ویژه در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما را نیز دارند.»
به گفته رفیعی، در روزهای جمعه (۲۱ اردیبهشت) و شنبه (۲۲ اردیبهشت) در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید خواهد بود.
امروز آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم است. از عصر امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) تا جمعه (۲۱ اردیبهشت) مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است و افزایش ارتفاع موج اتفاق می‌افتد.
تهران نیز برخی ساعات بارش رگباری را دارد. نوسانات دمایی پایتخت هم بین ۲۱ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
باران تا پایان هفته ادامه دارد | فعالیت سامانه بارشی جدید در کدام استان‌هاست؟
تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری

کد خبر 850100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha