دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

یکی از مهم‌ترین خبرهای اقتصادی روز گذشته افزایش میزان تولید نفت و فرآورده‌های نفتی ایران است که توسط وزارت انرژی آمریکا تأیید شد.یکی دیگر از اخبار مهم روز گذشته خسارتی بود که گوگل به دلیل اشتباهش به اعضای یک صندوق بازنشستگی در استرالیا وارد کرد.

گوگل

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از مهم‌ترین خبرهای اقتصادی روز گذشته افزایش میزان تولید نفت و فرآورده‌های نفتی ایران است که توسط وزارت انرژی آمریکا تأیید شد. طبق آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی آمریکا، ایران با کنار زدن عراق اکنون دومین تولیدکننده سوخت مایع در اوپک است و روزانه 4میلیون‌و420هزار بشکه نفت و فرآورده‌های نفت یا به‌عبارتی سوخت مایع تولید می‌کند.

اشتباه گوگل

به‌دلیل اشتباه فاحش گوگل در حذف حساب کاربری یک صندوق بازنشستگی استرالیایی در گوگل کلاد، اطلاعات کاربری نیم‌میلیون نفر از اعضای این صندوق حذف شد و موجی از نگرانی را در بین اعضای این صندوق بازنشستگی به‌وجود آورد.

گردش مالی گیاهان دارویی

سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: برآوردها نشان می‌دهد تا سال۲۰۵۰ میلادی گردش مالی گیاهان دارویی در جهان به 5‌هزار میلیارد دلار برسد که رقم قابل‌توجهی است. در حال حاضر گردش مالی گیاهان دارویی در جهان بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیارد دلار است.

صادرات خودرو چین

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد صادرات خودرو درماه آوریل نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۳۸درصد افزایش یافت و به ۴۱۷هزار دستگاه رسید.ماه قبل نیز میزان صادرات خودروی چین 39درصد افزایش یافته بود.

تورم ترکیه

نرخ تورم سالانه در ترکیه به 69.8درصد رسید با این حال وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی ترکیه می‌گویند پس از یک دور افزایش شدید تورم که در ماه‌های بعد تشدید خواهد شد، روند نزولی تورم با سرعت زیاد آغاز خواهد شد.

افزایش تولید نفت ایران

وزارت انرژی آمریکا از افزایش ۱۱۰هزاربشکه‌ای تولید سوخت مایع ایران در 3‌ماهه نخست۲۰۲۴ خبر داد و ایران را بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول پس از عربستان در اوپک معرفی کرد. طبق این آمار، ایران روزانه 4میلیون‌و420هزار بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید

ابزار ریال برون مرزی با روسیه به زودی عملیاتی می شود | بانک مرکزی چه برنامه ای برای تنظیم بازار ارز دارد؟

وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال

تولید اوپک

وزیر نفت عراق اعلام کرد عراق به حد کافی، تولید نفت را به‌صورت داوطلبانه کاهش داده است و با هرگونه کاهش تولید اضافی که در نشست آینده اوپک پلاس اعلام شود، موافقت نخواهد کرد.

خودرو برقی

شرکت فورد موتور اعلام کرد در حال بررسی عرضه خودروهای گازسوز و هیبریدی در اروپاست.این شرکت قبلا اعلام کرده بود درنظر دارد یک خط تولید تمام برقی را در اروپا راه‌اندازی کند. علت این تغییر رویه، کند شدن پذیرش خودروهای برقی در اروپاست.

کد خبر 851525
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha