روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی درباره تحولات غزه نوشته است که حمله به رفح نتیجه جنگ غزه را تغییر نمی دهد.

رفح

همشهری آنلاین: روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی درباره تحولات غزه نوشته است که حمله به رفح نتیجه جنگ غزه را تغییر نمی دهد. این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشته است:

تهاجم ارتش اسرائیل به شهر رفح فلسطین گامی نابخردانه است که فاجعه جدیدی را برای بیش از یک میلیون فلسطینی به ارمغان می آورد. بنیامین نتانیاهو علیرغم هشدارها درباره فاجعه دستور حمله را صادر کرده است. این در حالی است که بسیاری از اسرائیلی‌ها می‌خواهند بدانند بهای بالایی که باید در ازای دستیابی به پیروزی کامل پرداخت شود تا چه زمان خواهد بود؟ و سرانجام جنگ به کجا خواهد رسید؟

به گفته این روزنامه انگلیسی، اگرچه کابینه نتانیاهو در اسرائیل مدعی است که باید وارد رفح شود تا چهار گردان حماس را در آنجا نابود کند، اما کارشناسان اسرائیلی از جمله یکی از مقامات سابق موساد، تردید دارند که عملیات نظامی در رفح تغییر دهنده بازی باشد و شاید عملیات در رفح در بهترین حالت ممکن یک تغییر تاکتیک باشد، اما در نتیجه جنگ برای نتانیاهو تغییر ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 851712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    آیا آمریکا و غرب و بهتر بگویم جامعه جهانی فکر می کنند نتانیاهو برایش نصیحتهای جامعه جهانی و یا عدم ارسال مهمات از سوی آمریکا می تواند مانع حمله به رفح گردد؟ این موارد به هیچوجه مانع حمله اسرائیل نخواهد بود. تنها راه تهدید قاطع جهان اسلام و محور مقاومت مبنی بر ورود زمینی به غزه برای تامین امنیت غیر نظامیان است. البته این وظیفه سازمانهای بین المللی است ولی با فشل بودن نهادهای بین المللی؛ جهان اسلام نباید منتظر بماند تا نسل کشی کودکان در رفح رخ دهد.