همه‌چیز برای اعدام مردی که به اتهام تجاوز به مرگ محکوم شده، آماده بود، اما در آخرین لحظات اتفاقی رخ داد که باعث توقف اجرای حکم شد.

متهم

همشهری آنلاین - حوادث: پرونده این محکوم به اعدام در یکی از روزهای فروردین سال ۹۱ به جریان افتاد.

آن روز دختری جوان برای رفتن به خرید سوار خودروی پرایدی شد که تصور می‌کرد راننده‌اش مسافرکش است، اما راننده با تهدید چاقو، او را ربود و با انتقال به بیابان‌های اطراف تهران، قربانی نقشه شومش کرد. وی ساعتی بعد دختر جوان را که مجروح و نیمه‌جان بود در یکی از محله‌های تهران رها کرد و گریخت.

با شکایت دختر جوان راننده پراید دستگیر شد و در مواجهه حضوری با شاکی، ناچار شد حقایق را بیان کند. او گفت که وسوسه‌های شیطانی سراغش آمده و به‌شدت از کار اشتباهی که انجام داده، پشیمان است. این مرد پس از محاکمه در دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان‌عالی کشور رسید. به این ترتیب، پرونده به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده و شمارش معکوس برای اعدام مرد متجاوز آغاز شد.

وی ۲ سال قبل درخواست اعاده دادرسی داد و درحالی‌که قرار بود پای چوبه دار برود، حکم اعدامش متوقف شد. پرونده مجددا مورد بررسی قرار گرفت، اما او برای دومین‌بار به اعدام محکوم شد.

وی چهارشنبه گذشته برای دومین‌بار پای چوبه دار رفت، اما درخواست اعاده دادرسی داد که مجددا درخواستش پذیرفته و حکم اعدامش متوقف شد. به این ترتیب از پای چوبه دار به زندان برگشت تا بار دیگر پرونده‌اش مورد بررسی قرار بگیرد و در دادگاه محاکمه شود.

کد خبر 852698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha