رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است که استفاده از VAR به آرام شدن جو ورزشگاه‌ها کمک می‌کند.

وی ای آر

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیش از آغاز کلاس کمک داور ویدئویی اظهار کرد: VAR به بحث ورود زنان به ورزشگاه ارتباط دارد. شما ببینید وقتی داور سوت اشتباهی می‌زند، تماشاگران شعارهایی می‌دهند که این موضوع باعث می‌شود ورود زنان به ورزشگاه در ابهام قرار بگیرد.

وی افزود: VAR به داوری کمک می‌کند و کمک می‌کند جو ورزشگاه آرام بماند. خیلی اعتقاد ندارم بعد از VAR اعتراض کم نشود چون به هر حال اعتراض‌هایی وجود خواهد داشت. با این حال فصل آینده ما لیگ را با VAR برگزار می‌کنیم. اگر قانون جدید فیفا درباره VAR اجرایی شود هم برای ما خوب است. چون دوربین‌هایی ثابت در ورزشگاه نصب می‌شود و بعد در طول بازی هر تیم می‌تواند دو بار در طول بازی درخواست بازبینی بدهد که این موضوع کمک می‌کند جو ورزشگاه‌ها آرام شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور در کنگره فیفا گفت: در این کنگره دو موضوع متفاوت وجود داشت. یک بحث، بحث فوتبالی بود. ما موضوع مهم‌تر دیگری به نام فلسطین هم داشتیم چرا که ایران، الجزایر و فلسطین تقاضای رسیدگی به این موضوع داشتند. در واقع موضوع مورد نظر ما، هجمه‌ای بود که به فوتبال فلسطین وارد شده بود. جامعه ورزش فلسطین حدود ۲۰۰ شهید داد که ۱۱۸ نفر آن مربوط به فوتبال بودند. واقعیت این است که فلسطینی‌ها زمینی برای مسابقه ندارند و همه زمین‌ها تخریب شده است چرا که ۶۰۰ حمله به این زمین‌ها شده است. این خیلی دردآور است. من دفاعی که انجام شد را خوب دیدیم. بعد از صحبت‌های فلسطین، قرار شد الجزایر هم صحبت کند. ما هم از جلسه خارج شدیم.

تاج در واکنش به صحبت‌های نماینده رژیم صهیونیستی مبنی بر این که ایران قصد بر هم زدن جو سالن کنگره را داشته است، بیان کرد: به نظرم کار درستی انجام دادیم. من منطق خودم و کشورم را پویا می‌دانم و مجموعه کشور ما کار درستی انجام داد. همچنین بحث کمک داور ویدیویی و تغییرات در مسابقات در کنگره مطرح شد. در کنگره AFC یک دقیقه سکوت برای فلسطین انجام شد. البته در فیفا هم یک دقیقه سکوت برای کل کشته شدگان انجام شد.

او در ادامه در پاسخ اینکه آیا پرونده فساد در فوتبال فقط مربوط به باشگاه مس رفسنجان می‌شود و این که چرا پس از گذشت دو سال به این پرونده رسیدگی می‌شود، توضیح داد: فساد وقتی کشف می‌شود، موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. در سال ۱۴۰۰ در یک باشگاه کرمانی این اتفاق رخ داده است. وقتی کشف شد، یک نهاد نظارتی به این پرونده ورود کرد. آن‌ها وقتی به سراغ من آمدند حرف من این بود که ما در کمیته اخلاق و انضباطی به بعضی مسائل رسیدگی نمی‌کنیم و باید در محاکم قضایی به آن رسیدگی شود تا اگر این محاکم رای دادند، ما در کمیته‌های قضایی‌مان به دنبال رای صادره، تصمیم‌گیری فوتبالی کنیم. این کار را زمانی که آرای قطعی صادر شد، انجام می‌دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این که تمامی اعضای هیات رئیسه قرار است در رابطه به پرونده فساد در فوتبال احضار می‌شوند، تصریح کرد: این حرف بی‌خودی است. فدراسیون نقش بسزایی در پیگیری فساد داشته است. البته بگویم که هر کسی در هر مقامی اگر فسادی انجام داده، ما از رسیدگی به آن استقبال می‌کنیم. اگر فوتبالیست است، گزارش آن به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و اگر به مسئله فساد ربط دارد، به محاکم قضایی گزارش داده شود. من از این موضوع استقبال می‌کنم. با این حال پیگیری در رسانه‌ها و بردن آبروی آدم‌ها کار درستی نیست.

تاج درباره برگزاری هفته‌های پایانی لیگ برتر و جام حذفی با استفاده از VAR اظهار کرد: شاید بتوانیم جام حذفی را با VAR برگزار کنیم ولی فیفا برای استفاده از این تکنولوژی در هفته‌های پایانی لیگ برتر مخالفت کرده است.

او در ادامه صحبت‌هایش درباره استعفای سهیل مهدی و خداداد افشاریان توضیح داد: تا دادگاه برای هر دو نفر حکم قطعی صادر نکند، چیزی مشخص نیست. فدراسیون فوتبال و خود دو نفر تشخیص دادیم که آن‌ها در سمتشان حضور نداشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پایان محرومیت شهاب‌الدین عزیزی خادم و این موضوع که باتوجه به عزل نشدن رئیس پیشین فدراسیون فوتبال توسط مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، او در حال حاضر می‌تواند به سمتش برگردد، بیان کرد: این را باید از حقوق‌دان‌ها بپرسید.

کد خبر 853096
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha