در ادامه بارندگی‌ و پایان بارش‌های سیل‌آسا در مشهد، تمهیدات ترافیکی برای مسیرهایی که احتمال آبگرفتگی خواهند داشت، اجرا می‌شود.

مترو مشهد

به گزارش همشهری ‌آنلاین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اعلام این خبر به همشهری گفت: «طبق اعلام هواشناسی سیلابی‌بودن بارش‌ها تمام شده‌است. متناسب با تجربه روزهای اخیر طرح عملیاتی برای محدودیت ترافیکی در خیابان‌های مشهد تهیه شده و در صورت آبگرفتگی احتمالی اجرا می‌شود.»

سرهنگ هادی امیدوار افزود: «اجرای این طرح و محدودیت ترافیکی بیشتر در معابر منشعب از ارتفاعات جنوبی مشهد خواهد بود.»
به گفته امیدوار، در صورت اجرای طرح محدودیت ترافیکی، مسیرهای جایگزین در خیابان‌های بالاتر است. امیدوار ادامه داد: «در روز اول سیل اخیر، عملیات پاکسازی معابر ۱۲ ساعت و روز شنبه (۲۹ اردیبهشت) ۶ ساعت طول کشید.»
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی درباره خسارات وارد شده به ابنیه شهری در نتیجه سیل اخیر مشهد یادآور شد: «سیلاب به خانه‌ها و خودروها آسیب وارد کرد، اما ابنیه و راه‌های شهر مشهد خساراتی نداشت و فقط سیلاب با خود آبگرفتگی، گل و لای، سنگ و درخت به همراه داشت که عملیات پاکسازی انجام شد.»
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خسارت‌ بارش سیل‌آسای اخیر به راه‌های استان را حدود ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌است. به گفته سید رضا عباسی نیشابوری، بارش نخست که مربوط به نیمه اول اردیبهشت است، ۵۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های راه روستایی و بین شهری خراسان رضوی خسارت زده و بارش هفته گذشته با حجم بیشتر افزون بر ۱۱۶۰ میلیارد ریال به تاسیسات راه‌ها و ابنیه فنی جاده‌های استان خسارت زده و هنوز آماری از خسارت باران در ۳ روز گذشته بررسی و برآورد نشده است.
بارش سیل‌آسا از روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) همراه با تگرگ و وقوع سیلاب مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فراگرفت که علاوه بر ایجاد خسارت‌های فراوان به بخش راه، کشاورزی و زیرساخت‌های آب و برق استان، سبب فوت ۹ نفر در مشهد و فریمان شد.

بیشتر بخوانید:
دلایل سیل اخیر مشهد چه بود؟ | ممنوعیت کوه‌خواری در ۱۵ سال گذشته

کد خبر 853255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha