دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

دولت سیزدهم نقش بسزایی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید علم داشته است.

ابراهیم رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان در یکی از آخرین سخنان خود درباره شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: «باید برای کشور ثروت ایجاد کرد. شرکت‌های دانش بنیان محل تولید ثروت هستند. از ابتدای دولت تعداد این شرکت‌ها از ۵ هزار به ۱۰ هزار رسیده و ۲ میلیارد دلار ثروت ایجاد کرده اند. برای تولید ثروت نباید دنبال راهی رفت که به مردم فشار بیاورد.»

به‌حق، عملکرد این دولت در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآور و همچنین تولید علم، مثال‌زدنی بوده؛ چیزی که آمار و ارقام نیز به‌خوبی بیانگر آن است.

رشد ۲۰۰ درصدی صادرات دانش‌بنیان‌ها مبین این امر است که حرکت دولت در این خصوص همواره در تحقق شعارهای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بوده است.

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری پیش‌تر اعلام کرده بود که در دولت سیزدهم میانگین پرداخت تسهیلات سالانه به شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به دولت گذشته رشد ۴.۵ برابری داشته است.

او همچنین اعلام کرد که در حوزه ضمانت‌نامه که مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان است رشد ۷.۵ برابری وجود داشته است.

بیشتر بخوانید:

همچنین بنابر اعلام روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، به روایت آمارهای گمرک، صادرات دانش‌بنیان در سال۱۴۰۲ هجری شمسی، ۳ برابر رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

کد خبر 853497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha