یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: با حضور جمعی از بازیگران تئاتر، همه سکانس‌های انیمیشن متفاوت «تهران 1500» فیلمبرداری شد

و این انیمیشن، به مراحل پایانی نزدیک می‌شود

در تهران 1500 که به شیوه جان‌بخشی و با کارگردانی بهرام عظیمی ساخته می‌شود، 7 بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون حضور دارند که قرار بود هر یک بخش‌های مربوط به‌خود را بازی کنند تا سپس با تکنیک‌های رایانه‌ای ساخت اینگونه انیمیشن، هریک به شخصیت‌های فانتزی خود در فیلم بدل شوند.

اما به شکل جالبی، سازندگان فیلم مجبور شدند برای هر کدام از آنها از یک بدل با فیزیک مشابه استفاده کنند. ظاهرا جمع کردن و کنار هم قرار دادن بهرام رادان، مهران مدیری، هدیه تهرانی، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی و حسام نواب صفوی که قرار است به شکل انیمیشن‌شده در تهران 1500 حضور داشته باشند، آنچنان دشوار بوده است که سازندگان فیلم از این ایده جالب استفاده کرده‌اند.

مدیر طرح در این باره به فارس می‌گوید: ابتدا قرار بر این بود که 7 بازیگر اصلی‌ فیلم در نقش‌های خودشان بازی کنند و بعد براساس بازی خودشان، کاراکترهای انیمیشن‌شان را جان‌بخشی ‌کنیم ولی به‌علت اینکه نمی‌توانستیم این 7 بازیگر را در مدت زمان 2 هفته کنار هم جمع کنیم و 2 نفر از آنها نیز در خارج از کشور بودند، تصمیم گرفتیم سیستم جان‌بخشی را تغییر دهیم و قرار شد از روش دیگری برای جان بخشی کاراکترها استفاده کنیم.

به هر حال آنچه ما نهایتا بر پرده خواهیم دید، همان 7تای اصلی‌اند، با صداهای خودشان. سیروس کهوری‌نژاد، الهام جعفرنژاد، امیر کربلایی، زهرا اکرمی، حجت شرقی‌پور و مینا مقدم حسابی بازیگرانی‌هستند که در نقش اصلی‌ها بازی کرده‌اند.

آنها در استوری‌بورد حاضر شده و نقش‌ها را بازی کرده‌اند تا بعدا بهرام عظیمی با بازیگران اصلی عوض‌شان کند؛ ضمن آنکه همان 7 بازیگر اصلی نهایتا نقش‌های خود را دوبله می‌کنند. سیروس کهوری‌نژاد سرپرستی بازیگران را نیز برعهده داشته است؛ چرا که به جز اینها، بازیگران دیگری نیز به استوری‌بورد رفته‌اند.

هادی منبتی که اخیرا معاون هنری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران نیز شد، ادامه می‌دهد: فیلمنامه این انیمیشن سینمایی از ابتدا تا انتها، با بازی جمعی از بازیگران تئاتری که شباهت‌هایی فیزیکی با بازیگران اصلی کار داشتند، تصویربرداری شد و براساس این تصاویر حرکات و جزئیات حرکتی و بدنی کاراکترها علاوه بر کمک به واقع‌نمایی کار، زمان‌ دقیق حرکات فیزیکی آنها را نیز مشخص کرده است.آن‌طور که وی می‌گوید، بازیگران تئاتر نهایتا نقش 32 کاراکتر اصلی را بازی کرده‌اند که این البته تازه، مرحله راحت کار است.

مرحله اصلی و سخت، تبدیل بازی‌ها از حالت فیلم به انیمیشن است که به آن جان‌بخشی می‌گویند. منبتی می‌افزاید: بخش جان‌بخشی کاراکترها و لی‌اوت تهران 1500 از 15 تیر شروع شده است.

در این سیستم به نوعی ریتم حرکات کاراکترها سریع‌تر و فانتزی‌تر شده است.انیمیشن بلند تهران 1500 به کارگردانی بهرام عظیمی و با مشارکت مؤسسه تصویر شهر وابسته به معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مؤسسه نسل اندیشه سبز تهیه خواهد شد.

کد خبر 86322

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز