واگذاری 95درصد از سهام شرکت نمایشگاه بین‌المللی به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اعتراض گسترده‌ اتاق تعاون و بازرگانی را موجب شد

که سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به اعتراضات بخش خصوصی عنوان کرده است تمامی مصوبات و انتخاب شرکت‌ها بابت رد دیون و سهام عدالت از اختیار دولت بوده و اعتراض به این تصمیم صحیح نیست.

سید مهدی عقدایی،  معاون سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص واگذاری شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و اعتراض اتاق تعاون و بازرگانی به این واگذاری گفت: دولت تصمیم گرفته شرکتی را که در قانون بودجه آمده است بابت رد دیون واگذار کند.

وی با بیان اینکه واگذاری شرکت بابت رد دیون به هیات واگذاری ربطی نداشته و ارتباط آن با دولت است، عنوان کرد: در قانون بودجه بیان شده که دولت موظف است سهام شرکت را بابت رد دیون واگذار کند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ واگذاری شرکت بین‌المللی نمایشگاه را به اتاق تعاون و بازرگانی رد کرد و توضیح داد: چنین موضوعی اصلا مطرح نبوده است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد شرکت نمایشگاه بین‌المللی به‌طور قطعی به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار شده، درخصوص مدیریت این شرکت گفت: تغییر مدیریت آن در اختیار خریدار است و درصورت تمایل این کار را انجام می‌دهد.

رد دیون قانونی

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی‌ هم از تصویب واگذاری 100 درصدی سهام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح بابت رد دیون خبرداد و گفت: این واگذاری کاملا قانونی است.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با مهر، درخصوص واگذاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و اعتراضات بخش خصوصی و تعاونی نسبت به این اقدام، گفت: براساس قانون بودجه، دولت می‌تواند مبالغی را بابت رد دیون به سازمان‌های طلبکار بدهد و شرکت نمایشگاه‌ها نیز که یک شرکت دولتی است به همین منظور به این صندوق واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی‌ با تاکید بر اینکه انجام این کار بر عهده دولت است و دولت نیز موضوع واگذاری این شرکت به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح بابت رد دیون را تصویب کرده، اظهارداشت: هیچ مرجع دیگری غیراز دولت نمی‌تواند این موضوع را تصویب کند و کار کاملا به‌صورت قانونی انجام شده است.

واگذاری 100 درصدی

وی با تاکید بر اینکه هیچ کار خلافی در این مورد صورت نگرفته، تصریح کرد: 100درصد سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح واگذار می‌شود. کردزنگنه در پاسخ به این سؤال که آیا امکان واگذاری بخشی از سهام این شرکت از طریق بورس به بخش غیردولتی وجود نداشت؟ گفت: نمایشگاه‌ها را که بخش خصوصی برگزار می‌کند.

او افزود: بخش خصوصی همواره خواستار ارزان فروشی و فروش اقساطی شرکت‌های دولتی به آنهاست. او ادامه داد: واگذاری این شرکت نیازی به اعلام عمومی نداشت، زیرا دولت از سال‌ها قبل براساس قانون بودجه می‌توانست شرکت‌هایی را بابت رد دیون به سازمان‌های طلبکار واگذار نماید؛ دولت به چه دلیل باید بابت این کار اعلام عمومی کند؟

غیرقانونی است

دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران و عضو شورای‌عالی اصل 44 قانون اساسی واگذاری نمایشگاه بین‌المللی به‌عنوان رد دیون از سوی دولت را غیرقانونی اعلام کرد. حسین رحمانی‌نیا در گفت‌وگو با مهر درخصوص آخرین اقداماتی که برای واگذاری نمایشگاه بین‌المللی به اتاق تعاون شده است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی جزء شرکت‌هایی است که باید به بخش غیردولتی واگذار شود.

دبیرکل اتاق تعاون مرکزی افزود: اخیرا بحث‌هایی در زمینه واگذاری نمایشگاه بین‌المللی از سوی دولت به یکی از سازمان‌های تابعه تامین اجتماعی به‌عنوان رد دیون مطرح شده است. رحمانی‌نیا با غیرقانونی دانستن این کار، تصریح کرد: در مورد شرکت سهامی نمایشگاه در هیأت واگذاری بحثی صورت نگرفته و ما نیز به‌عنوان اعضای هیأت واگذاری از آن اطلاعی نداریم.

وی گفت: واگذار شدن نمایشگاه به سازمانی غیرتخصصی به‌عنوان رد دیون ظلم بزرگی به تجارت در ایران خواهد بود. دبیرکل اتاق تعاون مرکزی در پایان از انجام اقداماتی برای حل مشکل این موضوع خبر داد و گفت: جزئیات این اقدامات به‌زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 86608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز