گروه بورس: با وجود پیش‌بینی‌های انجام‌شده، بازار سهام هیچ واکنش خاصی نسبت به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از خود نشان نداد

به گزارش همشهری، در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد بازار سهام پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به این رویداد سیاسی مهم، واکنش خاصی نشان دهد اما نتیجه داد و ستد‌های روز گذشته در بازار سهام حاکی از بی‌تفاوتی این بازار نسبت به نتیجه انتخابات بود.

آخرین اخبار حاکی از آن است که برخی گروه‌ها در ساعت‌های پایانی مبادلات دیروز به حالت آماده باش درآمده بودند تا درصورت افزایش حجم تقاضا برای فروش سهام اقدام به جمع‌آوری صف‌های فروش کنند تا مانع ریزش شاخص‌های بورس تهران شوند.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد درصورت انتخاب یکی از کاندیدا‌ها که بازار سهام نسبت به آن تمایل نشان می‌داد شاخص‌های بورس تهران با صعود‌های ناگهانی مواجه شوند اما با مشخص شدن نتیجه انتخابات، چنین اتفاقی در مبادلات روز گذشته رخ نداد و شاخص بورس تهران در یک حرکت معنا دار بدون هیچ واکنشی روال روز‌های قبلی خود را ادامه داد و با 22‌واحد افزایش به 9 هزار و 365‌واحد رسید.

دیروز همچنین شاخص بازار اول با 24‌واحد افزایش به 7‌هزارو 675 واحد و شاخص صنعت نیز با 23‌واحد افزایش به 7‌هزارو 277‌واحد رسید. در پایان مبادلات روز گذشته در مجموع 271‌میلیون سهم به ارزش 438‌هزار میلیون ریال مبادله شد. 

این در حالی است که در مبادلات روز گذشته و پس از اعلام نتیجه آرای انتخابات، سهام بانک‌ها با صف‌های فروش مواجه شدند و حجم تقاضا برای فروش سهام 2‌بانک کار آفرین و سینا با ثبت 1500‌تقاضا به 20‌میلیون سهم رسید.

دیروز همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری پتروشیمی، ایران ارقام، ایران ترانسفو، لیزینگ رایان سایپا، نورد قطعات فولادی و سیمان داراب با صف‌های فروش سهامداران مواجه بودند.

در مبادلات روز گذشته همچنین شرکت‌های توسعه معادن روی ایران و ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر را در صعود شاخص داشتند و باعث شدند شاخص بورس تهران نزدیک به 30 واحد افزایش یابد. ارزش سهام شرکت توسعه معادن روی دیروز 34‌واحد افزایش یافت.

در داد و ستد‌های دیروز بانک صادرات ایران با بیش از 19‌میلیون سهم، سنگ‌آهن گل‌گهر با یک میلیون و 500‌هزار سهم، ملی صنایع مس ایران با 2 میلیون و 57 هزار سهم، سایپا با 3‌میلیون و 763‌هزار سهم، فرآوری مواد معدنی ایران با یک میلیون و 710‌هزار سهم، فولاد خوزستان با 555‌هزار سهم، ماشین‌سازی اراک با 3‌میلیون و 184‌هزار سهم وتوسعه صنعتی ایران با 2‌میلیون و 262‌هزار سهم بهترین تقاضاهای خرید را داشتند.

ا ین در حالی بود که داروسازی‌ کوثر، ایران‌ خودرودیزل‌، حق‌تقدم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کابل‌ باختر، سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ و معدن‌، دارویی‌ لقمان‌، سرمایه‌گذاری‌غدیر، قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌، ایران‌ ترانسفو و پتروشیمی‌ خارک‌ بیشترین کاهش قیمت سهام را تجربه کردند.

کد خبر 83485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز