فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بازداشتگاه کهریزک زیر نظر مراجع قضایی بوده و نیروی انتظامی تنها می‌تواند، هر فردی را 24 ساعت در بازداشتگاه نگه دارد

و تنها زمانی که حکم قضایی داشته باشد، فردی را زمان بیشتری بازداشت می‌کند و این در حالی است که بازداشتگاه کهریزک نیز یک بازداشتگاه موقت محسوب نمی‌شد.سردار رجب‌زاده افزود: کمیته‌ای در حال بررسی وضعیت بازداشتگاه کهریزک است که نتیجه آن تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.وی با تاکید بر اینکه در هر مقر نیروی انتظامی باید بازداشتگاه استاندارد وجود داشته باشد، اظهار کرد: بازداشتگاه کهریزک یک بازداشتگاه مخفی نبوده و از گذشته‌های دور نیز وجود داشته است.

50 نفر در تجمعات پنجشنبه بازداشت شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از دستگیری 50 نفر طی تجمعات روز پنجشنبه بهشت‌زهرا و مصلای تهران خبر داد.سردار عزیزالله رجب‌زاده گفت: 50 نفر از کسانی که قصد ایجاد بی‌نظمی در شهر تهران را داشتند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و همه این افراد پس از طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

به گفته این مقام ارشد در نیروی انتظامی،  افرادی روز گذشته دست به تجمع در خیابان‌های ولیعصر، مطهری، خرمشهر و مناطق اطراف آن زدند و اقدام به سنگ پراکنی به سوی ماموران نیروی انتظامی کردند که این مسئله موجب مصدوم شدن تعدادی از عوامل پلیس شد.

رجب‌زاده با تکذیب شایعاتی مبنی بر کشته شدن تعدادی از شهروندان در تجمعات پنجشنبه افزود: هیچ حادثه خاصی که منجر به کشته شدن شهروندان شود، گزارش نشده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر شکستن شیشه‌های خودرو توسط ماموران نیروی انتظامی عنوان کرد: ماموران نیروی انتظامی در چارچوب قانون عمل می‌کنند و اگر ماموری چنین اقدامی کرده باشد به شکل خودسرانه عمل کرده و مجموعه نیروی انتظامی با مامورانی که از قانون تخطی کرده باشند به‌شدت برخورد می‌کند.

این فرمانده ارشد  انتظامی از شهروندانی که در این رابطه معترضند خواست تا مراجعه به مرکز 197 یا کلانتری محل زندگی خود اقدامات قانونی لازمه را انجام داده و مطالبات خود را پیگیری کنند.

رجب‌زاده در پایان گفت: در روز پنجشنبه خوشبختانه هیچ آسیبی به اموال عمومی وارد نشد و تنها چند سطل زباله توسط برخی از عوامل ایجاد بی‌نظمی آتش زده شد.

کد خبر 86697

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز