همشهری آنلاین: مدیر کل اتباع نیروی انتظامی گفت: کلیه زائرانی که قصد دارند برای زیارت به عتبات عالیات به خارج از کشور سفر کنند، از پنجشنبه اول مرداد باید در چارچوب و مقررات سازمان حج و زیارت عمل کنند

در غیر این صورت پلیس از اعزام آنها جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،سرهنگ غلامرضا رضائیان در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، افزود: زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را داشتند به دو صورت سازمان یافته و غیر سازمانی یافته و گروهی و انفرادی به کشور عراق سفر می کردند.
 
وی با بیان اینکه از فردا اعزام زائر به عتبات عالیات و کشور عراق طبق چارچوب و مقررات سازمان حج و زیارت صورت می پذیرد،از کشته شدن شش زائر و مجروح شدن 36 نفر در عراق خبر داد و گفت: شب گذشته یک اتوبوس زائران ایرانی که از مرز خسروی به عراق سفر می کرد گرفتار تیراندازی افراد تروریست شد.
 
مدیر کل اتباع خارجی نیروی انتظامی گفت: کلیه زائرانی که قصد دارند برای زیارت به عتبات عالیات به خارج از کشور سفر کنند، از روز پنج شنبه اول مرداد 1388 باید در چارچوب و مقررات سازمان حج و زیارت عمل کنند، در غیر این صورت پلیس از اعزام آنها جلوگیری خواهد کرد.
 
سرهنگ رضائیان با اشاره به اینکه عده ای از هموطنان قبل از اطلاع از این مصوبه اقدام به تهیه ویزا کرده بودند،خاطرنشان کرد: این افراد می توانند با مراجعه به سازمان حج و زیارت نسبت به اعزام خود اقدام نمایند.

رضائیان گفت: بر اساس مصوبه دیگر ستاد عالی اعزام زوار از فردا همه زائران خارجی برای عزیمت زمینی به عراق باید از مرز خسروی تردد کنند .

وی با بیان اینکه روزانه بین یک هزار نفر تا یک هزار و 200 زائر از مرز شلمچه و دو هزار تا دو هزار و 500 نفر از مرز مهران بصورت سازمان یافته به کشور عراق سفر می کنند،افزود:در این مقطع بین 700 تا یک هزار و 100 نفر نیز بصورت غیر سازمانی به عراق سفر می کنند.
 
مدیر کل اتباع خارجی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد:طی سه ماهه اول سال جاری 490 نفر از مرزهای رسمی کشور به کشور عراق سفر و 480 نفر نیز وارد کشورمان شدند.
 
به گفته سرهنگ رضائیان با توجه به اینکه در سه ماهه اول سال 86 از مرز شلمچه و خسروی خروجی صورت نگرفته است،اظهار داشت: در سه ماهه اول سال 87 تعداد خروجی از ایران به کشور عراق 150 زائر بود و 182 نفر نیز وارد ایران شدند.

کد خبر 86026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز