نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش‌های این رژیم برای یهودی‌سازی‌ بیت‌المقدس با حمله به محل سکونت 2 خانواده فلسطینی آنها را از خانه‌هایشان بیرون کردند.

در حالی که انتقادهای جهانی از ادامه شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی افزایش یافته است نیروهای امنیتی و گارد مرزی رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته به منزل این دو خانواده‌ فلسطینی در منطقه‌ شیخ جراح در شرق بیت‌المقدس حمله کرده و با کمک شهرک‌نشین‌های تندرو به زور اعضای این دو خانواده‌ فلسطینی را از منازل‌شان بیرون کردند.

این اقدام رژیم صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که یک دادگاه این رژیم با وجود اعتراض‌های سازمان‌های حقوق بشر حکم اخراج این دو خانواده را تایید کرد؛ در حالی که این منطقه از 53 سال قبل محل سکونت این خانواده‌ها بوده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقام‌های رژیم صهیونیستی پس از تخریب این خانه‌ها قصد ساختن یک هتل را به جای آن دارند.

شبکه الجزیره گزارش داد: تعداد زیادی از نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته ودر حالی که اعضای این خانواده‌ها در خواب بودند به خانه‌های آنها حمله کرده و آنها را به همراه تعدادی از فعالان حقوق بشر از محل سکونت‌شان بیرون کردند. تعدادی از اعضای سازمان‌های حقوق بشر از چندی قبل با صدور حکم اولیه دادگاه در کنار این خانواده‌های فلسطینی اقامت می‌کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن شهروندان معترض فلسطینی به این اقدام، از گازهای اشک‌آور و تیرهای هوایی استفاده کردند.صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین  اعلام کرد که اسرائیل با این کار نشان داد که هیچ احترامی به قوانین بین المللی نمی گذارد.

حاتم عبدالقادر، مسئول پرونده‌ بیت‌المقدس در جنبش فتح هم تاکید کرد: آنچه در منطقه‌ شیخ جراح روی داد پیامی قدرتمند به ششمین کنگره سراسری جنبش فتح است تا نشان دهد که موضوع بیت‌المقدس باید در اولویت برنامه‌های کاری این نشست قرار گیرد. ششمین کنگره جنبش فتح قرار است روز سه‌شنبه در بیت لحم آغاز به کار کند و به‌مدت 3 روز ادامه یابد.

در سال 1982 سازمان شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی خواستار پرداخت اجاره از سوی ساکنان فلسطینی منطقه شیخ جراح برای سکونت در خانه‌های خودشان شد و با امتناع فلسطینی‌ها از این موضوع رژیم صهیونیستی اخراج خانواده‌ها را در دستورکار خود قرار داد.

در نوامبر سال گذشته هم با وجود اعتراض‌های بین‌المللی پلیس رژیم صهیونیستی یک خانواده فلسطینی را از خانه خود در بیت‌المقدس شرقی بیرون کرد که حتی با انتقاد کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه شد.

توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی از سوی جامعه جهانی به‌عنوان نخستین قدم برای صلح خاورمیانه شناخته شده است. این در حالی است که گزارش‌ها از تصویب طرح ساخت 2 شهرک یهودی‌نشین دیگر در بیت‌المقدس‌شرقی خبر می‌دهد. قرار است این شهرک‌ها با تخریب خانه‌های 28 خانواده فلسطینی در منطقه شیخ جراح ساخته شوند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه ماه گذشته طرح احداث این شهرک‌های جدید را محکوم کردند و خواستار توقف فوری آن شدند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت توقف شهرک‌سازی‌های این رژیم را رد کرده است.

فتح: اسرائیل را  به رسمیت نمی‌شناسیم

جنبش فتح وابسته به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک کشور یهودی به رسمیت نمی‌شناسد.

جنبش فتح در آستانه کنگره سراسری خود با انتشار بیانیه‌ای  اعلام کرد   ما برای دفاع از حقوق آوارگان فلسطینی به‌ویژه حق بازگشت آنها به خانه‌های خود، رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک کشور یهودی به‌رسمیت نمی‌شناسیم.

کد خبر 86888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز