پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد نوزادن به دنیا آمده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۷ در مجموع افزایش اندکی یافته، اما در آلمان باز هم از آمار متولدین کاسته شده است

روند رشد جمعیت در این کشور منفی است. آلمان تنها کشور اروپائی است که کمترین تعداد نوزاد در آن متولد شده‌اند. در این کشور برخلاف سایر کشورهای اروپائی، در سال ۲۰۰۷ میزان موالید کمتر از میزان مرگ و میر بوده است.

این تعداد در سال ۲۰۰۸ نیز بار دیگر کاهش یافت. بنا بر آمار منتشر شده به نسبت ۱۰۰۰ نفر شهروند آلمانی ۸/۲ کودک متولد شده است. این میزان نسبت به سال قبل از آن یک دهم کاهش نشان می‌دهد. در مقابل، در سایر کشورهای اروپائی با افزایش ۰/۳، تعداد موالید به نسبت هر ۱۰۰۰ نفر به ۱۰/۹ رسیده است.

در مجموع در سراسر اتحادیه اروپا طی سال گذشته ۵ میلیون و چهارصد هزار نوزاد متولد شدند. در همین سال میزان مرگ و میر در اتحادیه اروپا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است. بدین ترتیب روند رشد جمعیت در این اتحادیه مثبت است. لیتوانی با ۱۰/۴ نوزاد به نسبت هر ۱۰۰۰ نفر بیشترین رشد جمعیت را در اروپا داشته است.

جمعیت اروپا به مرز ۵۰۰ میلیون نفر رسید

در آلمان در کنار کاهش میزان موالید، میزان مرگ و میر افزایش یافته است. روند رشد جمعیت در آلمان طی سال ۲۰۰۸ منفی بوده است. در هر ۱۰۰۰ نفر ۱۰/۳ نفر فوت کرده‌اند. این در حالی است که سال ۲۰۰۷ این میزان ۱۰/۱ بوده است.

به گزارش دویچه‌وله،‌ در مجموع طی سال گذشته در آلمان ۸۴۴ هزار نفرت فوت کرده‌اند و ۶۷۵ هزار نفر متولد شده‌اند. میزان مرگ و میر در کشورهای فرانسه و مالت نیز افزایش نشان می‌دهد. با این حال میزان مرگ و میر در کل اتحادیه اروپا در هر ۱۰۰۰ نفر ۹/۷ بود که در مجموع تغییر چندانی نکرده است.

در روز اول ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی تعداد کل ساکنان اتحادیه اروپا ۴۹۹/۹ میلیون نفر برآورد شد. با این حساب برجمعیت اتحادیه اروپا دو میلیون و صد هزار نفر نسبت به سال گذشته افزوده شده است.

آمارگران جمعیت آلمان را در سال گذشته ۸۲/۰۵ میلیون نفر برآورد کردند. بدین ترتیب از جمعیت این کشور طی سال گذشته ۱۶۸ هزار نفر کاسته شده است.

کد خبر 87090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز