همشهری آنلاین: آرژانتین افزایش شدیدی را در تعداد موارد مرگ و میز ناشی از آنفلوآنزای خوکی گزارش کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات آرژانتین روز پنج‌شنبه 6 آگوست (15 مرداد) اعلام کردند که تعداد تلفات ناشی از ویروس آنفلوآنزای آ (H1N1) نسبت به دو هفته پیش دوبرابر شده است و از 165 مورد  به 337 مورد رسیده است،

به این ترتیب این کشور از لحاظ تعداد تلفات در رده دوم پس از آمریکا قرار می‌گیرد که 353 مورد مرگ ثابت‌شده ناشی از آنفلوآنزای خوکی در آن گزارش شده است.

مکزیک هم که کانون اولیه بروز آنفلوآنزای خوکی بود، پس از چند هفته آرامش ظاهری در هفته‌های اخیر، دوباره شاهد افزایش سریع در تعداد  موارد بیماری بود.

 بسیاری از کارشناسان نگران هستند که آنفلوآنزای خوکی که در حال حاضر در اغلب  بزرگسالان تنها نشانه‌های خفیفی ایجاد می‌کند،‌ به خصوص در حین زمستان در نیمکره شمالی به صورت گونه‌ای با بیماری‌زایی شدیدتر جهش پیدا کند.

 تا به حال بیشترین تلفات ناشی از بیماری در زنان باردار و جوانان و افراد دچار بیماری‌های وخیم زمینه‌ای رخ داده است.

تعداد تلفات در مکزیک در حد 146 نفر ثابت باقی مانده است،‌ اما وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد که حدود 1000 مورد جدید ابتلا به بیماری تنها در 5 روز در این کشور گزارش شده است و تعداد مبتلایان را به 17000 نفر رسانده است.

 آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت در روز چهارشنبه حاکی از آن است که تعداد تلفات ناشی از آنفلوآنزای خوکی از 816 نفر در 27 ژوئیه به 1154 نفر رسیده است و بیماری اکنون در 168 کشور و منطقه گزارش شده است.

 تا به قاره آمریکا بیشترین آسیب را از شیوع این بیماری متحمل شده ‌و 90 درصد تلفات بیماری از آنجا گزارش شده است.

کد خبر 87247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز