سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: پرونده کاری بورس تهران در معاملات دوم شهریور ماه با معامله ۱۱۵ میلیون سهم بسته شد تا ارزش دادوستدهای این بازار به ۲۸۰.۷ میلیارد ریال بالغ شود.

در جریان مبادلات این روز کاری، شاخص کل قیمت سهام توانست با رشد ۷۱.۸ واحدی به ۱۰ هزار و ۶۸۴ واحد برسد و شاخص بازار اول (شاخص علکرد تالار اصلی) با ۶۱ واحد رشد به ۸ هزار و ۷۵۷ واحد رسید و به کار معاملات پایان داد.

شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم در این معاملات رشد ۸۷.۲ واحدی را از آن خود کرد و به رقم ۱۵ هزار و ۴۸۴ واحد نزدیک شد.

پرتقاضاترین سهم امروز بورس اوراق بهادار تهران، گل گهر بود که حجم تقاضا برای خرید سهام این شرکت ۵.۴ میلیارد ریال برآورد شد. امروز ۵۶۷ نفر اقدام به خرید سهام این شرکت کردند و ارزش دستور خریدهای صادر شده برای سهام این شرکت ۷۵.۴ میلیارد ریال بود.

از سوی دیگر تقاضا برای خرید سهام فولاد مبارکه اصفهان و پس از آن چادرملو طی مبادلات امروز بازار سهام تهران نیز از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر اعلام شد.

در این روز ۴۶۴ نفر اقدام به خرید ۲۸.۴ میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش ۵۸.۳۵ میلیارد ریال کردند و ۷۰۰ نفر نیز برای خرید ۶.۷۷ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۵۶.۵ میلیارد ریال برگه دستور خرید صادر کردند.

در سوی دیگر این بازار اما بیشترین حجم عرضه به سهام سایپا اختصاص پیدا کرد و یک هزار و ۱۵۱ دستور فروش نیز برای ۴.۶ میلیون سهم این شرکت خودروساز به ارزش ۵.۲ میلیارد ریال صادر شد.

کد خبر 88544

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز