چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

سعید پیرمحموئی: اکثر مراکز و ادارات ساعت کاری‌شان در ماه مبارک رمضان تغییر کرده اما مراکز درمانی تحت پوشش شهرداری پایتخت در این ماه نه تنها ساعات کاری شان کم نشده بلکه بعضی از این مراکز در ایام ماه مبارک حتی ساعت کاری اشان افزایش هم پیدا کرده و به صورت شبانه روزی درآمده است

با برنامه ریزی که توسط شرکت شهر سالم انجام شده فعالیت های مراکز درمانی شهرداری به سمتی رفته که رفاه حال روزه داران را در نظر بگیرد و حتی بعضی از این مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

برای این که در جریان نحوه فعالیت مراکز درمانی شهرداری در ماه رمضان قرار بگیرید از شما دعوت می کنیم گزارش این صفحه را مطالعه کنید.بلا به دور! بلا به دور اما بیماری و مریضی هیچ‌وقت خبر نمی‌کنند. طبیعتا وقتی بدنی بیمار می‌شود اولین راه‌حل مراجعه به مراکز درمانی است، اما با توجه به این‌که در ماه مبارک رمضان قرار داریم و ساعات کاری نیز تا حدودی دستخوش تغییرات شده است

احتمال دارد شهروندان برای رسیدن به مراکز درمانی و هم‌چنین به قول معروف نوبت گرفتن از پزشک موردنظر کمی‌ با مشکل مواجه باشند. با توجه به این موضوع شرکت «شهر‌سالم» شهرداری پایتخت بنا را بر این گذاشت که در این ایام برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای 13مرکز درمانی تحت پوشش شهرداری در نظر بگیرد تا سرویس‌دهی به مراجعه‌کنندگان به شکل مطلوبی انجام شود.

 مسئولان معاونت سلامت و هم‌چنین شرکت شهر سالم از افراد ذی ربط خواستند، در نظرگرفتن شرایط روزه‌داران در اولویت اول برنامه‌ریزی‌شان باشد و تا حد امکان سرویس‌دهی به شکلی باشد که روزه‌داران برای دریافت نوبت دچار مشکل نشوند. قطعا شما به عنوان یک شهروند تهرانی باید بدانید برنامه‌ریزی مراکز درمانی شهرداری پایتخت در ماه مبارک رمضان به چه شکلی خواهد بود. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم گزارش صفحه سلامت  و زندگی را مطالعه کنید.

ساعت کار تغییر نکرد
 
همه جای شهر

آدرس مراکز درمانی شهرداری پایتخت که در ایام ماه مبارک رمضان و هم‌چنین سایر ماه‌های سال آماده سرویس‌دهی به شهروندان هستند، به شرح زیر است:

منطقه یک: میدان تجریش، خیابان شهیدباهنر، جنب پمپ بنزین

منطقه 3: خیابان دکترشریعتی، بالاتر از بزرگراه‌شهیدهمت، نرسیده به  سه‌راه ضرابخانه

منطقه 4: خاک سفید، خیابان شهید‌زهدی(امین)، انتهای کوی 22بهمن، مجموعه گلشن، جنب ناحیه6 شهرداری منطقه 4

منطقه 5: بالاتر از فلکه دوم صادقیه، بزرگراه شهیداشرفی اصفهانی، نبش خیابان شهیدشالی

منطقه 6: خیابان حضرت‌ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان  آیت‌ا...طالقانی، کوچه شهیدفرهنگ حسینی

منطقه 8: بزرگراه رسالت، خیابان دردشت، پایین‌تر از چهارراه گلبرگ

منطقه 10 : خیابان قزوین، خیابان برادران عرب، بعد از خیابان شهیدپهلوانی، ضلع شمالی پارک 22بهمن

منطقه 12: میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان شهیداستنکافی
منطقه 13: خیابان دماوند، ایستگاه مدرسه، نبش خیابان شهیدحاتمی

منطقه 16 : بزرگراه شهیدنواب، نرسیده به پل شهیدحق‌شناس، جنب شهرداری ناحیه یک منطقه 16منطقه 17: خیابان ابوذر، خیابان فیروزی، روبه‌روی پارک شهدای گمنام
منطقه 19:   ابتدای خانی آبادنو، خیابان شهیدلطیفی، ابتدای خیابان میثاق
منطقه 20: شهرری، میدان معلم، ابتدای جاده ورامین،

ساختمان شماره2 شهرداری منطقه20 ساعت کار تغییر نکرد پیش از شروع ماه مبارک رمضان شرکت شهرسالم شهرداری پایتخت به طور رسمی ‌اعلام کرد، ساعت کاری تمام مراکز درمانی وابسته به شهرداری در این ایام تغییری نمی‌کند و پرسنل مراکز 13گانه از ساعت 7ونیم الی 19ونیم آماده خدمات‌دهی و درمان مراجعان هستند.

 13مرکز درمانی در اختیار شرکت شهرسالم است که این مراکز هر چند تعرفه دولتی نمی‌گیرند، اما با نرخ دولتی و نظام پزشکی به مراجعه‌کنندگان سرویس می‌دهند. کار این مراکز از صبح شروع و تا لحظه اذان مغرب یعنی پیش از افطار  ادامه دارد.

3مرکز شبانه‌روزی

در میان 13مرکز درمانی شهرداری پایتخت تنها 3مرکز درمانی هستند که با نظر معاونت سلامت و شرکت شهرسالم به طور شبانه‌روزی سرویس‌دهی می‌کنند. در میان مراکز درمانی 13گانه شهرداری، مراکز درمانی مناطق یک، 3و 5 به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. عده‌ای از روزه‌داران ترجیح می‌دهند کارهایی مثل دندانپزشکی را بعد از افطار انجام دهند.

به این دلیل 2مرکز از بهترین و مجهزترین مراکز درمانی شهرداری به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند تا به روزه‌داران سرویس‌های درمانی بدهند. به طور مثال فعالیت‌های مربوط به دندانپزشکی در این مناطق تا ساعت 22ونیم انجام می‌شود و سایر فعالیت‌ها نیز 24 ساعته خواهد بود.

5مرکز تا 12شب

همان‌طور که گفته شد مراکز درمانی شهرداری تا قبل از افطار مشغول به کار هستند که در این بین 3مرکز به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند، اما با تصمیم شرکت شهرسالم 5مرکز دیگر نیز بعد از افطار مشغول به کار خواهند بود و تا ساعت12 شب به بیماران رسیدگی می‌کنند.

 مراکز8، 12، 13، 19و 20مراکزی هستند که بعد از افطار نیز کارشان ادامه دارد و بدون وقفه تا ساعت12 شب فعالند. تنها تفاوت این مراکز با سایر مراکز در نحوه نوبت‌دهی آن‌هاست که فقط تا پیش از افطار به صورت تلفنی نوبت می‌دهند و شهروندان بعد از افطار باید به صورت حضوری نوبت بگیرند.

نوبت‌دهی از ساعت8 صبح

در ماه مبارک رمضان با توجه به این‌که شهروندان روزه‌دارند و باید حال روزه‌داران رعایت بشود، تمام مراکز درمانی شهرداری پایتخت کمی ‌زودتر فعالیت کاری خود را برای نوبت دادن به روزه‌داران و بیماران شروع می‌کنند.بنا به اعلام شرکت شهرسالم، از ساعت8 صبح کار نوبت دادن به بیماران آغاز می‌شود و تا ساعت 15ونیم‌ ادامه دارد. با توجه به همان بحث که باید رعایت حال روزه‌داران نیز بشود، کار نوبت دادن به بیماران از همان ساعت8 صبح به صورت تلفنی آغاز می‌شود تا تمام مراجعان در وقت مقرر در مرکز درمانی حضور پیدا کنند و زیاد وقت‌شان تلف نشود.

هماهنگی با متخصصان

این‌طور گفته می‌شود که شهروندان اگر برای هر نوع بیماری به مراکز درمانی شهرداری پایتخت مراجعه کنند یک متخصص در این مراکز وجود دارد که به مراجعان رسیدگی کند. باتوجه به هماهنگی‌هایی که با متخصصان انجام شده، در طول روز یا حتی بعد از افطار در هر ساعت یک متخصص در این مراکز وجود دارد و به بیماران نیز براساس همان زمان‌بندی انجام شده، وقت قبلی داده می‌شود. شرکت شهرسالم شهرداری یک ماه قبل از شروع ماه مبارک رمضان هماهنگی‌های لازم را با متخصصان برای حضور در این مراکز انجام داده و هم‌اکنون نیز این برنامه‌ریزی برای 13مرکز درمانی شهرداری انجام شده تا بر اساس آن کار کنند.

راه‌اندازی چند بخش ویژه در ماه رمضان

به گفته مسئولان شرکت شهرسالم شهرداری پایتخت در طول ماه مبارک رمضان چند بخش ویژه در این مراکز درمانی راه‌اندازی می‌شود. مسئول یکی از مراکز 13گانه درمانی شهرداری پایتخت خبر داد، در ماه مبارک رمضان چند بخش تشخیص ویژه مانند تشخیص و غربال سرطان در این مراکز راه‌اندازی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 این بخش‌ها نیز با همان تعرفه نظام‌پزشکی به شهروندان تهرانی و هم‌چنین کارکنان شهرداری تهران سرویس‌دهی می‌کنند. به گفته مسئولان، این مراکز تا پایان ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شده و بخش‌های ویژه در تمام مراکز درمانی کامل خواهد شد. سعی شده  بخش‌های ویژه تشخیص که قرار است راه‌اندازی شود، بخش‌هایی موردنیاز برای شهروندان باشد.

همشهری زندگی

کد خبر 89389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز