یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: پاییز خواهد آمد با قله‌های ابر درهمش. هنگامی که اعلامیه‌های سازمان هواشناسی را بررسی می‌کنیم، افت 4 تا 8 درجه‌ای دما در روزهای پایانی هفته نوید طلایه پاییزی را می‌دهد.

سازمان هواشناسی کشور با انتشار اعلامیه‌ای هشدار داده است: دمای هوا در روزهای آینده در بیشتر نقاط کشور کاهش خواهد داشت که در سواحل دریای خزر تا فردا به
4 تا 8 درجه خواهد رسید.

براساس این هشدار، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، سمنان و خراسان‌رضوی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کاهش دما در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان نیز محسوس خواهد بود.بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از اواخر امروز و با نفوذ جریانات خنک و مرطوب شمالی روی نوار شمالی کشور رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق در استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی، سواحل شمالی و سپس در خراسان شمالی و رضوی پیش‌بینی می‌شود.

براساس این پیش‌بینی، کاهش دما که از اواخر امروز در استان‌های نیمه شمالی شروع می‌شود، در روز چهارشنبه به نیمه جنوبی کشور می‌رسد. بدین ترتیب از اواخر روز سه‌شنبه و در روز چهارشنبه هوای مناطق جنوبی کشور نیز افت دما را شاهد خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین از مواج بودن خلیج‌فارس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد و اعلام کرد: از روز پنجشنبه نیز با نفوذ یک سامانه بارشی تمامی کشور شاهد نخستین باران پاییزی خواهد بود.

بر این اساس و با نفوذ این سامانه بارشی ابتدا در شمال غرب و سپس در سواحل شمالی و مناطقی از غرب کشور و استان‌های واقع در منطقه البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. سازمان هواشناسی هوای امروز تهران را در گرم‌ترین ساعت، 33 درجه و در سردترین ساعت 21 درجه اعلام کرده است. براساس این پیش‌بینی دمای تهران فردا با کاهش 3 درجه‌ای  مواجه می‌شود و هوای این شهر در سردترین ساعت به 18 درجه خواهد رسید.

همچنین هوای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و گرگان از اواخر امروز کاهش خواهد داشت. به این ترتیب هوای استان اردبیل برای فردا در سردترین ساعت 8 درجه پیش‌بینی شده است و برای استان‌های گیلان و گلستان و مازندران در سردترین ساعت 15 درجه پیش‌بینی می‌شود.  از روز چهارشنبه افت دما در مناطق جنوبی کشور آغاز می‌شود و حدود 4 درجه کاهش دما در استان‌های مرکزی و جنوبی را خواهیم داشت.

کد خبر 90393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز