همشهری آنلاین: معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی از کاهش یک میلیونی سواد آموزان به دلیل کمبود منابع مالی در سال تحصیلی جدید خبر داد

علی ابراهیمیان در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و 600 هزار سواد آموز در آموزشهای مقدماتی، تکمیلی و پایانی این سازمان شرکت کرده بودند، اظهار کرد: سازمان نهضت سواد آموزی به دلیل خارج شدن از تجمیع آموزش و پرورش با کاهش بودجه و منابع مالی در سال جاری روبرو شد که همین مسئله موجب خارج شدن یک میلیون نفر از سوادآموزان از برنامه های نهضت شد.

این درحالی است که "کوئیچیرو ماتسورا" مدیرکل سازمان جهانی یونسکو هفته گذشته همزمان با روز جهانی سواد آموزی با بیان اینکه 776 میلیون بی سواد در جهان حضور دارند ابراز امیدواری کرده بود که حق برخورداری همه انسانها از آموزش در همه سنین به عمل تحقق یابد.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: به همین دلیل مجبور هستیم که کلاس پنجم و دوره پایانی را از برنامه های تحصیلی امسال حذف کنیم و تنها به دوره مقدماتی بپردازیم.

ابراهیمیان درباره وضعیت این عده از سواد آموزان گفت: توصیه ما این بود که آموزش و پرورش به این افراد خدمات رسانی کند اما این وزارتخانه نیز به دلیل محدودیت منابع آمادگی پوشش تحصیلی این افراد را قطعا نخواهد داشت.

کد خبر 90531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز