گروه اجتماعی: 41 عنوان کتاب جدید‌التالیف از امسال در مدارس کشور تدریس می‌شود

که 12 عنوان از این کتاب‌ها مربوط به دوره‌های آموزش عمومی و نظری و 29 عنوان نیز مربوط به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

به گفته دبیر جشنواره رو‌نمایی کتاب‌های درسی جدید‌التالیف، از 12 عنوان کتاب درسی جدید امسال، 5 عنوان مربوط به دوره ابتدایی، 3 عنوان مربوط به دوره راهنمایی تحصیلی، 3 عنوان مربوط به مقطع متوسطه  و یک عنوان هم مربوط به مراکز تربیت معلم است.

محسن جعفر‌آبادی در باره 29 عنوان کتاب‌ جدید‌التالیف دیگر نیز اظهار کرد: 10 عنوان کتاب درسی جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز به‌صورت موردی تولید شده‌اند، یعنی برای هر یک از این عناوین 2 یا 3 کتاب تالیف شده‌است.

وی با بیان اینکه 7 عنوان از 12 عنوان کتاب درسی جدید در بخش آموزش‌های عمومی و نظری، کتاب‌های راهنمای معلم هستند، گفت: این کتاب‌ها با توجه به رویکرد تولید بسته‌های آموزشی در سال تحصیلی 89-88 تالیف شده‌اند.

عمده‌ترین کتاب جدیدالتالیف در بخش آموزش‌های عمومی و نظری، کتاب ریاضی 2 سال دوم متوسطه است که امسال پس از 16 سال مجددا تالیف و وارد چرخه آموزشی شده‌است.

مدیرکل برنامه‌ریزی‌ و تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش در عین حال از تولید 10 عنوان نرم‌افزار آموزشی جدید ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و نیز 13 عنوان نرم‌افزار آموزشی جدید در بخش آموزش‌های عمومی و نظری در سال تحصیلی 89-88 و توزیع این نرم‌افزارها در کنار کتب درسی جدید در بین دانش‌آموزان خبر داد.

دبیر جشنواره رونمایی کتب درسی جدیدالتالیف ضمن اعلام آماری کلی، گفت: در سال تحصیلی جدید مجموعا 937 عنوان کتاب درسی در تیراژ 140 میلیون جلد در اختیار دانش‌آموزان سراسر کشور قرار گرفته است.

کد خبر 91264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز