سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: توزیع کتاب‌های دوره راهنمایی و متوسطه از 15 شهریور در5400 کتاب فروشی سطح کشور آغاز خواهد شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل چاپ و توزیع کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های دوره ابتدایی، مراکز پیش دانشگاهی و هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش از طریق مدارس دراختیار دانش اموزان قرار خواهد گرفت.

احمد حسینی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود:  نسخه الکترنیکی همه کتاب‌ای درسی روی پایگاه اینترنتی اداره کل چاپ و توزیع به نشانی www.chap.sch.ir قرار داده شده است و دانش آموزان می توانند با مراجعه به این پایگاه آخرین نمونه کتاب‌های درسی را مشاهده کنند.

مدیر کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی گفت: در این نسخه الکترونیکی که به صورت نرم افزار ارائه میشود علاوه بر تصاویر سه بعدی، پویانمایی ها و کلیپهای تصویری برای یادگیری بهتر دانش اموزان، امکان جستجوی تفصیلی و لغتی کلمات فارسی نیز وجود دارد.

حسینی به طرح جمع اوری کتاب‌های مستعمل نیز اشاره کرد و گفت: به نظر کارشناسان ما بیش از 80 در صد کتاب‌های جمع آوری شده به دلیل نوشتن مطالب در کتاب و فرسودگی جلد و اوراق ان قابلیت استفاده مجدد را ندارند و باید برای بازیافت به کارخانه های مقوا سازی ارسال شوند.

وی یاداور شد : 20 درصد کتاب‌ها نیزدرصورتیکه ناقل بیماریها نباشند ازطریق فروشگاه‌ها در طول سال تحصیلی در اختیار دانش آموزانی که به دلایل مختلف نیاز به کتاب درسی دارند قرار خواهد گرفت .وی تاکید کرد: در این زمینه مکاتباتی با وزارت بهداشت شده ولی تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

حسینی تصریح کرد: تاکنون بیش از 800 هزار جلد کتاب دوره ابتدایی و راهنمایی در مدارس جمع آوری شده است.

کد خبر 89327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز