یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته پیش بود که مسئولان دوچرخه‌سواری ایران که برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المللی به سوئیس رفتند، همراه خود نامه شکایت از لیندنر سرمربی سابق تیم ملی- که بسیاری او را یکی از معماران اصلی دوچرخه‌سواری ایران می‌دانند- را بردند.

فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران می‌گوید که  لیندنر سرمربی اسبق تیم ملی با فسخ یک‌طرفه قراردادش و با مبلغ 12 هزار یورو از هزینه‌های فدراسیون، راهی آلمان شده است. آنها در سوئیس پرونده شکایت خود را پیگیری کردند و با مقامات قضایی فدراسیون جهانی نیز جلسه داشتند. اصغر خالقی، دبیر فدراسیون دراین‌‌باره می‌گوید: « فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری، لیندنر را مقصر شناخت و رسیدگی به پرونده وی را به مراجع قضایی ارسال کرد.

پس از شکایت ما از لیندنر و ارسال مدارک لازم در قانون‌شکنی او برای فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری (UCI) در سوئیس، جلسه‌ای را با نماینده فدراسیون جهانی داشتم که او هم پس از مشاهده مدارک پذیرفت که در این شکایت حق با ایران است.» وی افزود: «نماینده فدراسیون جهانی قبول کرد که لیندنر سرمربی سابق تیم‌های ملی ایران بدون اجازه و در حالی که هنوز قرارداد داشت، ایران را ترک کرده و همچنین مبلغی که برای خرید گرفته بود را پس نداده است. در دیدار نماینده فدراسیون جهانی، او گفت که رسیدگی
به پرونده لیندنر به مراجع قضایی سپرده خواهد شد.»

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه ایران قصد نداشت رسیدگی به پرونده لیندنر به مراجع قضایی سپرده شود، گفت: «می‌خواستیم این مسئله را از طریق گفت‌وگو میان دو طرف حل کنیم اما وقتی لیندنر بدهی‌اش به ایران را قبول نکرد و گفت که فدراسیون ایران هنوز به او بدهکار است، تصمیم گرفتیم بر حق بودن خود را ثابت کنیم.» وی ادامه داد: «در اجلاس جهانی دو پیشنهاد داشتیم؛ یکی برگزاری نشست روسای فدراسیون‌ها و مجمع جهانی در ایران و دیگری کم‌کردن مسافت رشته کریتریوم که قرار شد در مجمع آینده فدراسیون جهانی بحث و تبادل‌نظر شود. اما در مورد کم‌کردن مسافت کریتریوم با مخالفت نماینده جهانی روبه‌رو شدیم.»

خالقی یادآور شد: «کریتریوم هم اکنون در مسافت‌های ‌١٠ تا ‌١٢ کیلومتر انجام می‌شود که قصد داریم در تورهای میلاد دو نور و آذربایجان در مسافت ‌٥/٢ کیلومتر آن را برگزار کنیم. سال گذشته در این مسافت برگزار کردیم که نمایندگان فدراسیون جهانی چیزی نگفتند. امسال هم قصد داریم در همین مسافت برگزار کنیم هر چند نماینده جهانی تور میلاد دو نور موافق نیست. اگر موافقت هم نکند، تور را به همان شکل موردنظر خودمان انجام می‌دهیم و شاید نماینده فدراسیون جهانی، نکته منفی را برای ما یادداشت کند.»

لغو سفر رکابزنان به سوئیس

پس از لغو سفر تیم پتروشیمی تبریز به مسابقات جهانی سوئیس که به دعوت فدراسیون جهانی بود، این تیم دو سفر دیگر خود را به چین و ژاپن نیز از دست داد. کاظم خاتون‌آبادی در این خصوص می‌گوید: «مسابقات جهانی سوئیس به دلیل عدم ارسال به موقع دعوت‌نامه‌ها به سفارت سوئیس در ایران لغو شد اما قرار بود تیم پتروشیمی تبریز در تور‌ هاینان چین و وردکاپ ژاپن تا پیش از پایان فصل جاری مسابقات شرکت کند.» وی گفت: «با وجود اینکه ما آمادگی خود را برای شرکت در این دو رقابت اعلام کرده بودیم اما از سوی هردو میزبان دعوت‌نامه‌ای برای ما ارسال نشد.

این در حالی است که این دو فدراسیون، حتی حاضر نشدند به تماس‌های ما پاسخ دهند.»سرپرست تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز تصریح کرد: «ما شکایتی در ارتباط با برخورد این دو کشور به فدراسیون آسیا و جهانی ارسال کرده‌ایم که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.» وی افزود: «در صورتی که این شرایط ادامه داشته باشد و میزبانان مسابقات آسیایی از دعوت تیم نخست قاره خودداری کنند عملا پتروشیمی تبریز، صدرنشینی خود را از دست خواهد داد. »خاتون‌آبادی گفت: «از رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌خواهیم که در این خصوص به ما کمک کند چرا که از دست‌دادن صدرنشینی آسیا به ضرر تیم ملی خواهد بود.

کد خبر 91934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز