پس از قطع بیش از 10هزار اصله درخت بلوط در منطقه حفاظت‌شده دنا، سرانجام مقامات محلی از توقف فعالیت انتقال خط لوله گاز عسلویه به مناطق شمالی کشور و انتقال این خط لوله به راهگذر تعیین شده قبلی با کمترین خسارت زیست‌محیطی در منطقه حفاظت شده دنا خبر می‌دهند.

به گزارش مهر، فعالیت مجریان طرح انتقال گاز منطقه عسلویه به مناطق شمالی کشور که منجر به قطع 10هزار درخت بلوط در منطقه حفاظت شده دنا شد، با شکایت اداره محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد متوقف گردید و  این خط لوله به مسیر راهگذر سابق -که تجربه انتقال 3 خط لوله گاز دیگر را در سال‌های قبل دارد-  انتقال یافت.

مدیرکل سازمان محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مسیر جدید هیچ خطری محیط‌زیست و منطقه حفاظت شده دنا را تهدید نمی‌کند. به گزارش همشهری، وسعت تخریب جنگل‌ها در منطقه حفاظت‌شده دنا نزدیک به 3کیلومتر با عرض 28 متر عنوان شد.

ماموران محیط‌بان با ممانعت از اقدام کارگران در قطع درختان،‌ از نابودی بیشتر جنگل‌های زاگرسی جلوگیری کردند. همشهری در 12 مهر ماه با اعلام این خبر طی تماسی با مسئولان سازمان جنگل‌ها و مراتع از اقدام غیرقانونی برای انتقال لوله گاز از میان جنگل‌های زاگرسی محدوده سینه نمک انتقاد کرد.

کد خبر 92620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز