مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

ماندانا خرمشاهی: بیست و ششم مهر روز ملی دختران است. واقعاً دست تمام کسانی که برای شادی دل ما دختر ها چنین روزی را در تقویم ثبت کردند درد نکند

حتماً هدفشان این بود که ما یک روز از ته دل خوشحال باشیم و احساس افتخار کنیم که یک روز هم در دنیا مال خود خود ماست. اما واقعاً این کافی است؟ یعنی یک روز در تقویم می‌تواند کاری کند که ما همیشه شاد باشیم؟ البته این خیلی خوب است، اما خب، حتماً کارهای دیگری هم می‌تواند در  شادکردن ما نقش داشته باشد! ولی این کارها چیست؟ پیش خودم فکر کردم برای پیدا کردن این جواب‌ها بهتر است به‌سراغ دوستان نوجوانم بروم و از آنها کمک بخواهم. برای همین به سراغ آنها رفتم و این دو سؤال را از آنها پرسیدم:

1- چه چیزی در زندگی می‌تواند دخترها را خوشحال کند؟

2- اگر قرار باشد کاری انجام دهید که تا مدت‌ها خوشحال باشید این کار چیست؟

و جواب‌های جالبی گرفتم که با هم می‌خوانیم:

سپیده گردشی، 17ساله: گرفتن یک هدیه خوب از کسی که دوستش دارم. گاهی وقت‌ها هم شنیدن یک جمله محبت‌آمیز از پدرو مادرم می‌تواند من را خوشحال کند. در کل فکر می‌کنم اگر کسی می تواند با حرف زدن  من را خوشحال کند با کلام و اگر هم نه با دادن هدیه به من، من را خوشحال کند.

عکس: محمود اعتمادی

اگر بخواهم کاری کنم که تا مدت‌ها خوشحال باشم می‌روم خرید می‌کنم و چیزهایی را که دوست دارم می‌خرم.

آذین رضایی، 15ساله: دادن یک آزادی مناسب از سوی پدر و مادرم می‌تواند من را خوشحال کند. دوست دارم آنها به من اعتماد داشته باشند و اجازه دهند کارهایی را که دوست دارم انجام بدهم و نگویند «تو که پسر نیستی که این کار را انجام دهی.»

ملیکا ظهیری، 12ساله: وقتی خوشحال می‌شوم که همه با من رو راست باشند و صادق. کاری می‌کنم پدر و مادرم را خوشحال کنم. با این کار احساس خوشحالی  می‌کنم.

عسل حاجی تقی تهرانی و صبا پناه پور، 13 ساله: چیزی را که دوست دارم هدیه بگیرم.
 به پدر و مادرم و به دیگران کمک کنم.  درس هایم را خوب بخوانم تا شاگرد اول شوم و اعتماد به‌نفس پیدا کنم.

نرگس اسماعیل زاده،11 ساله: یک هدیه خوب از طرف پدر و مادرم می‌تواند من را شاد کند. مصاحبه‌ام در دوچرخه چاپ شود و به کل فامیل نشانش دهم.

درس‌هایم را خوب می‌خوانم.

مرجان برکتی،17ساله : اینکه برای کسی مهم باشم، خوشحالم می‌کند. به کسی کمک کنم تا خوشحال شود.

پانته آ یمین، 15ساله: توجه کردن به دخترها، حمایت کردن آنها در جمع و پرسیدن نظرهای آنها می‌تواند آنها را خوشحال کند. هدیه دادن به آنها و اینکه احساس کنند جداب هستند. با پدر و مادرم بروم خرید. با دوستانم بودن باعث می شود تا از مشکلات فراری شوم.

به خودم تلقین می کنم که به آرزوهایم رسیده ام.آهنگ گوش می‌دهم و پیامک بازی می‌کنم.

صدف محمدی، 15ساله: با دوستانم بودن و با آنها خندیدن وداشتن استقلال یعنی انجام کارهایی که دوست داریم در یک چارچوب خاص انجام دهیم.

سعی می‌کنم فکر‌های منفی را از خودم دور کنم و به چیزهایی که دوستشان دارم فکر کنم.

پارمیدا فرخندی، 15ساله: در اجتماع بیشتر حضور داشته باشم و مکان‌های بیشتری برای تفریح من وجود داشته باشد.

شاگرد اول شوم و چیزهایی را که دوست دارم بخرم.

کد خبر 92670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز