مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک موشک بدون سرنشین ناسا که برای کمک به ایجاد یک سرویس حمل و نقل به کره ماه طراحی شده است، 28 اکتبر (6 آبان) در یک پرواز دو دقیقه آزمایشی به آسمان پرتاب شد.

این موشک 100 متری به نام  Ares 1-X در ساعت 11:30 به وقت شرق آمریکا (15:30 دقیقه به وقت گرینویچ) از سکوی پرتاب تغییریافته شاتل فضایی در پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا فرستاده شد.

این موشک باریک سفید که در آسمان آبی فلوریدا ستونی از دود و آتش به جای گذاشت.

این موشک اولین وسیله نقلیه فضایی جدید ناسا پس از آغاز پرتاب شاتل‌های فضایی از سال 1981 است.

این موشک که تنها دو دقیقه موتورهایش را روشن کرد، تا ارتفاع 45 کیلومتری صعود کرد و به سرعتش به 5 برابر سرعت صوت رسید. سپس موشک با چتر نجات به درون اقیانوس اطلس فرود آورد و یک کشتی ناسا آن را از آب گرفت.
باب اس،

مدیر این ماموریت در ناسا ، باب اس،گفت: "این وسیله نقلیه بهتر از انتظار پرواز کرد. ما به همه اهداف آزمایشی‌مان رسیدیم- کاملا موفق بودیم."

این موشک آزمایشی جدید بخش اصلی در برنامه 445 میلیون دلاری ناسا است تا وسائل نقلیه طراحی شده برای جایگزینی شاتل‌های فضایی در حال بازنشستگی این سازمان را مورد بررسی قرار دهد.

 قرار است شاتل‌های فضایی سال آینده پس از شش ماموریت دیگر برای تکمیل ساختمان ایستگاه فضایی بین‌المللی کنار گذاشته شوند.

 این حامل جدید علاوه بر نقل و انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی در 360 کیلومتری بالای زمین،‌ قرار است بخشی از سیستمی باشد که فضانوردان را به کره ماه و سایر مقاصد در منظومه شمسی خواهد رساند.

کد خبر 93988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز