همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

مشخص نیست رئیس جمهور به چه دلیل و استنادی خواستار بر عده گرفتن مدیریت مترو شدند.

حسن سبحانی نیا در گفت و گو با سما با بیان اینکه سخنان گفته شده در رسانه‌ها تنها تمایل رئیس جمهور است و تا اجرایی شدن بسیار فاصله دارد، گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی و چند قانون دیگر در حوزه مدیریت شهری این امر امکان پذیر نیست مگر آنکه دولت لایحه بیاورد و بتواند مجلس را قانع کند.

وی افزود: تغییر مدیریت مترو  تمایل رئیس جمهور است اما قطعا مجلس مصلحت کشور را لحاظ می‌کند نه مسائل و درگیری‌های سیاسی  و آنچه به نفع مردم باشد را با کمترین هزینه انجام می‌دهد.

این نماینده تاکید کرد: مجلس منتظر است دلایل آقای احمدی نژاد را برای در دست گرفتن مترو تهران بشنود چون الان مشخص نیست که دلیل این گفته‌های آقای احمدی نژاد چه هست ؟

سبحانی نیا گفت: اگر مشکل از نگاه دولت  در مدیریت و مسائل داخلی مترو است  راه حل این نیست که خودش تصدی گری کند. بلکه دولت باید به مدیران شهری کمک کند تا  مشکلات پیشرو  بر طرف شود  اما اینکه خوددولت عهده دار شود تنها راه حل نیست.

به گفته نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس براساس اصل 44 قانون اساسی واگذاری بخش‌های دولت و سبک کردن دولت باید در اولویت باشد.

وی تاکید کرد: نماینده‌های مجلس باید تصمیم گیر نهایی باشند و فارغ از هر گونه مجادله سیاسی اصل را بر نفع مردم تهران و سرویس دهی بهتر به شهروندان قرار می‌دهند.

وی درمورد اینکه چرا دولت به جای تغییر صورت مسئله در مورد عدم پرداخت اعتبارات مصوب مجلس پاسخگو نیست، گفت: مسئولان دولتی می‌گویند اعتبارات را کامل می‌پردازند اما گزارش‌های مسئولان مترو و اخبار رسانه‌ها حکایت از بدهی‌های دولت در این بخش دارد. با این حال در جلسه‌های کمسیون امنیت ملی چند بار مسئولان دولتی اعلام کردند که مطمئن نیستند اگر پول بدهند به چه نحوی در مترو خرج می شودو این دلیل آن‌ها برای اجرا نکردن بخشی از مصوبه‌های مجلس شده است.

سبحانی نیا افزود: متاسفانه موضوع مترو تهران آن قدر درگیر حواشی سیاسی شده که به تنها چیزی که توجه نمی‌شود رفاه مردم است و شاید مجلس مجبور شود به این موضوع ورود جدی کند.

وی در مورد سخنان رئیس جمهور که گفته مترو خروجی مناسبی ندارد، گفت: به هر حال مترو تهران در حال حاضر با تمام توان در حال سرویس دهی به مردم است و می‌توان تاثیر آن را با میزان سفرهایی که در طول روز با متروانجام می‌شود، مشاهده کرد.

کد خبر 95154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز