مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: سری جدید قطارهای متروی تهران از هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با اعلام این خبر گفت: تا پایان سال می‌توانیم سرفاصله حرکت قطارها را در خطوط داخلی متروی تهران از 4 دقیقه به 3 دقیقه کاهش دهیم. این قطارها در خطوط 4 و 5  به کار گرفته می‌شوند. این مجموعه 19 واگن و لکوموتیو را شامل می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: همچنین با ورود واگن‌های جدید  در خط 5 ضمن کاهش سرفاصله حرکت قطارها در این خط، می‌توانیم قطارهایی را که زمان تعمیرات اساسی آنها فرا رسیده از خط خارج کنیم و کمتر شاهد خرابی واگن‌ها در طول مسیر و تاخیرهای ناشی از آن باشیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: برای ترخیص سری جدید واگن‌های مترو که اخیرا به گمرک رسیده‌اند به 55 میلیارد تومان نیاز داریم که امیدواریم هرچه سریع‌تر اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

محسن هاشمی افزود: اخیرا سری جدید تجهیزات و واگن‌های مترو که شامل تعدادی قطار برای خطوط داخلی، تجهیزات و واگن‌های دو طبقه است وارد گمرک شده که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم، مراحل ترخیص این واگن‌ها هم سریعا طی شود.

وی ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز برای ترخیص سری جدید تجهیزات و واگن‌های مترو باید به‌صورت 50 - 50 توسط دولت و شهرداری پرداخت شود تا سری جدید قطارها هم وارد خط شوند.

هاشمی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران تاکنون 25 میلیارد تومان از سهم خود را پرداخت کرده و درخواست پرداخت سهم دولت نیز به مسئولان ارسال شده است که امیدواریم دولت نیز سهم خود را سریع‌تر بپردازد تا بتوانیم این واگن‌ها را از گمرک خارج کرده و برای خدمات رسانی به شهروندان آماده‌سازی‌ کنیم.

وی تصریح کرد: حداکثر یک ماه پس از ترخیص، آخرین سری واگن‌ها نیز وارد خط خواهند شد که امیدواریم با تامین بموقع منابع و ترخیص هرچه سریع‌تر واگن‌ها تا پایان سال، شاهد بهبود وضعیت ناوگان و خدمات رسانی به شهروندان باشیم.

هاشمی همچنین با بیان اینکه در بخش ساخت و توسعه مترو نیز سالانه امکان جذب حدود 1500 میلیارد تومان وجود دارد، گفت: می‌توانیم بسیار سریع‌تر از آنچه اکنون کار می‌شود، توسعه مترو را دنبال کنیم اما به‌دلیل آنکه اعتبارات سالانه حدود 400 یا 500 میلیارد تومان است با حدود یک سوم از ظرفیت و توان واقعی خود توسعه مترو را دنبال می‌کنیم که امیدواریم با تخصیص یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی، سرعت، ساخت و توسعه مترو نیز افزایش یابد.

شایان ذکر است، کمبود اعتبار برای ترخیص واگن‌های خریداری شده و همچنین تجهیز قطارهای داخل خط طی ماه‌های گذشته موجب اختلال در سرویس‌دهی به مسافران مترو شده بود.

کد خبر 98437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز