شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

گروه ورزشی: زلاتکو کرانچار حالا می‌تواند نفس راحتی بکشد. سرمربی پرسپولیس که پیش از رویارویی با مس کرمان به شدت تحت فشار قرار گرفته بود حالا باید به بازی‌های آینده تیمش فکر کند.

پرسپولیس روز گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر توانست در یک بازی خانگی و با ارائه یک نمایش برتر نسبت به حریف 3 امتیاز را به دست آورد.

پرسپولیس در حالی مقابل مس کرمان قرار گرفت که هواداران این تیم استقبال چندان زیادی از این بازی نکرده بودند. دلیل این دلسردی را نیز می‌توان در نتایج اخیر تیم پرسپولیس جست‌وجو کرد که رقابت‌های نیم‌فصل دوم را با باخت مقابل سپاهان آغاز کرد. در دقیقه 5، اولین موقعیت جدی پرسپولیس روی دروازه مس کرمان رقم خورد. حسین بادامکی با یک حرکت مناسب از جناح راست، توپ را روی دروازه سفیدپوشان کرمانی ارسال کرد اما مجتبی زارعی نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند.

مس در حالی در ورزشگاه آزادی روبه‌روی پرسپولیس قرار گرفته بود که چند روز پیش پرویز مظلومی، سرمربی خود را برکنار شده می‌دید. دو تیم در 10 دقیقه ابتدایی در حال محک زدن یکدیگر بودند و کمتر شکل هجومی به خود می‌گرفتند. اما کرانچار در این بازی از میثم بائو نیز استفاده کرد؛ بازیکنی که در نیم‌فصل اول انتقادهای زیادی را متوجه خود و کرانچار کرد اما محسن خلیلی یکی از روزهای خوب خود را پشت‌سر می‌گذاشت.

در یکی از صحنه‌ها هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی به گمان به ثمر رسیدن گل اول پرسپولیس، نیم‌خیز شدند اما شوت مهاجم پرسپولیس که همچنان از روزهای اوج خود فاصله دارد با اختلاف کمی از کنار دروازه‌ مس کرمان به اوت رفت. در دقیقه 20، تعلل میثم بائو که معمولا در لحظات حساس نمی‌تواند تصمیم‌های صحیحی اتخاذ کند، باعث شد یکی از بهترین موقعیت‌های پرسپولیس به هدر رود. بائو می‌توانست با یک شوت محکم، دروازه حریف را باز کند اما با یک پاس عرضی این موقعیت را هدر داد. بازی در نیمه‌اول شور و هیجان خاصی نداشت، دو تیم بیشتر در میانه میدان کار را دنبال می‌کردند. به خصوص مس کرمان که در معدود موقعیت‌ها می‌توانست خود را به دروازه پرسپولیس  برساند.

 در دقیقه 30 حسین بادامکی، کاپیتان پرسپولیس می‌توانست با هواداران پرسپولیس آشتی کند و با یک گل همه چیز را به حالت عادی خود برگرداند. اما ضربه سر بادامکی با اصابت به دیرک عمودی دروازه، برگشت داده شد و در ادامه نیز تلاش بازیکنان پرسپولیس به جایی نرسید. چند دقیقه بعد، این مس کرمان بود که توسط سیفی می‌توانست به گل برسد. اما این بازیکن شوت زدن را به انجام بازی تیمی ترجیح داد و نتوانست برای مس کرمان فرصت گلزنی ایجاد کند.

پرسپولیس قصد داشت از روی ضربات ایستگاهی به گل برسد اما این تیم هرگز نتوانست از کرنرهای به دست آمده به خوبی استفاده کند. بازی در نیمه‌اول جذابیتی نداشت. هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی بازی سردی را در نیمه‌اول تماشا می‌کردند. هرچند که در دقایق پایانی مس کرمان با آهنگ هجومی‌تری نسبت به پرسپولیس کار می‌کرد. آنها یکی، دو موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند تا در نهایت نیمه‌اول با نتیجه بدون گل به پایان برسد.

نمایش برتر پرسپولیس در نیمه دوم

نیمه‌اول در حالی به پایان رسید که برخی بازیکنان پرسپولیس از کنایه‌های عادل فردوسی‌پور گزارشگر این بازی در امان نبودند. در یکی از صحنه‌ها میثم بائو بخت گلزنی را به راحتی از دست داد تا فردوسی‌پور بگوید: «او طوری حسرت می‌خورد که انگار شوتش با برخورد به دیرک افقی و عمودی هم وارد دروازه نشده است.» در یکی دیگر از صحنه‌ها نیز نبی‌الله باقری‌ها اجازه گلزنی را از محسن خلیلی گرفت تا مهاجم پرسپولیس شدیدا به مدافع پیش‌تاخته تیمش اعتراض کند.

فردوسی‌پور نیز در این‌باره گفت: «خلیلی خودش را حتی برای شادی بعد از گل هم آماده کرده‌ بود که باقری‌ها این اجازه را به او نداد.» اما در نیمه‌دوم پرسپولیس به مراتب آهنگ هجومی‌تری به خود گرفت. سپهر حیدری در دقیقه 49 دروازه مس کرمان را باز کرد تا زلاتکو کرانچار نفس راحتی بکشد. پرسپولیس روی یک ضربه کرنر به گل رسید.

مهدی شیری با یک سانتر مناسب این موقعیت را خلق کرد و مدافع پیش‌تاخته پرسپولیس نیز که در بازی هفته گذشته مقابل سپاهان تک‌گل تیمش را به ثمر رساند با یک جای‌گیری مناسب، توپ را وارد دروازه حریف کرد. سپهر حیدری بعد از به ثمر رساندن گل به سمت نیمکت ذخیره‌ها رفت و محمود خوردبین را در آغوش گرفت تا 20 هزار هوادار پرسپولیس حاضر در ورزشگاه آزادی به شدت وی را تشویق کنند اما مس کرمان پس از دریافت گل، تغییری در شکل بازی خود  نداد و با همان سبک و سیاق نیمه‌اول به کارش ادامه داد؛ برخلاف پرسپولیس که با تشویق هواداران خود جلو کشیده بود و روی سانترهای علیرضا محمد قصد داشت به گل‌های بعدی‌اش نیز دست پیدا کند.

نکته جالب‌توجه اینکه حسین بادامکی در این بازی نمایش جالب‌توجهی داشت. او به خوبی در کارهای هجومی شرکت می‌کرد و در دفاع نیز یکی، دو بار پرسپولیس را کمک کرد. در دقیقه 58 مس کرمان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما ادینهو نتوانست ضربه مناسبی را به توپ بزند و شوت این بازیکن از بالای دروازه پرسپولیس با اختلاف به اوت رفت. در اواسط نیمه دوم سرمربی مس کرمان ترجیح داد پائولو زالترون که در طول 200 دقیقه بازی‌اش تنها یک گل را به ثمر رسانده است را به زمین بازی بفرستد.

در سوی مقابل کرانچار نیز که معمولا علاقه‌ای به بازی‌های هجومی از خود نشان نداده است با به بازی فرستادن تیاگو سعی کرد جریان بازی را حفظ کند. هرچند که تعویض میثم بائو چندان هم تصمیم غلطی به شمار نمی‌رفت. در همین حال هواداران، محسن خلیلی را تشویق می‌کردند و از او توقع داشتند با انرژی و فعالیت بیشتری در زمین کارش را دنبال کند. اما در ادامه مجتبی زارع نیز از اظهارات کنایه‌آمیز فردوسی‌پور بی‌نصیب نماند. این بازیکن که در یکی از صحنه‌ها با خودخواهی ترجیح داد تکروی کند و توپ را به همبازی‌اش نداد، باعث شد تا گزارشگر بازی این بازیکن را در برخی اوقات کم‌هوش بداند.

پرسپولیس سعی داشت از تک‌گل خود مقابل مس کرمان دفاع کند. این در حالی بود که بازی رفت این دو تیم در کرمان با نتیجه 3 بر 3 تمام شده بود اما در دقیقه 72 محسن خلیلی با تیزهوشی توانست گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند. گل دوم پرسپولیس حاصل همکاری مهدی شیری، حسین بادامکی و محسن خلیلی بود. مهدی شیری پاس درون عمق را به بادامکی داد تا این بازیکن با یک پاس زیبا خلیلی را صاحب موقعیت گلزنی کند.

محسن خلیلی نیز به خوبی قدر این موقعیت را دانست و توپ را وارد دروازه مس کرمان کرد. عادل فردوسی‌پور سپس در مقام تحسین بازی حسین بادامکی برآمد و گفت: «اگر بادامکی همین‌طور ادامه دهد، می‌تواند به حضور در ترکیب اصلی تیمش امیدوار باشد و حتی در دربی هم بازی کند و مطمئن باشد که دیگر کسی تماس نمی‌گیرد تا او از ترکیب پرسپولیس خارج شود.» اما این پایان کنایه‌های عادل نبود چون در ادامه علیرضا حقیقی نیز نزدیک بود با یک اشتباه کودکانه گل اول مس کرمان را رقم بزند. فردوسی‌پور در توصیف بازی با پای دروازه‌بان پرسپولیس گفت: «بازی با پای حقیقی چیزی در حد فاجعه است.» در اواسط نیمه دوم این پرسپولیس بود که جریان بازی را در اختیار داشت.

در دقیقه 80 محمد پروین می‌توانست گل سوم پرسپولیس را به ثمر برساند اما مدافع مس کرمان، توپ را از روی خط  دروازه تیمش دور کرد تا محمد پروین بابت از دست رفتن این فرصت افسوس بخورد. اما در دقایق پایانی اتفاق خاصی رخ نداد تا پرسپولیس در پایان هفته هجدهم به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کند. پرسپولیس توانست با گل‌های سپهر حیدری و محسن خلیلی به 3 امتیاز حساس مقابل مس کرمان دست پیدا کند و به جمع مدعیان بازگردد.

شکست ذوب‌آهن پیروزی قعرنشینان

  هفته هجدهم لیگ برتر، روز تیم‌های انتهای جدول بود و تیم‌هایی که سقوط را احساس می‌کنند با برد و تساوی بازی‌های خود را به پایان رساندند. همچنین در بالای جدول شکست ذوب‌آهن تیم‌های بالای جدولی به خصوص سپاهان و استقلال را در آستانه بازی حساس‌شان شاد کرد.ابومسلم با حضور فرهاد کاظمی کاملا متحول شده است و توانست دومین برد این فصل را به دست بیاورد. ابومسلم در خانه به مصاف استقلال اهواز رفته بود با دو گل ناصحی و دانش‌دوست مشهدی‌ها را برای ماندن تیم‌شان در لیگ برتر امیدوار کرد.

اگرچه ابومسلم در دو بازی گذشته، 6 امتیاز گرفت اما نتایج این تیم در نیم‌فصل اول آنقدر ضعیف بوده است که به‌‌رغم دو برد، هنوز در انتهای جدول قرار دارد.فولاد خوزستان دیگر تیم انتهای جدول که سقوط را احساس می‌کند در خانه جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و توانست با 4 گل، راه‌آهن را شکست دهد. 2 گل سرلک و 2 گل غلامرضا رضایی، نتیجه را به نفع شاگردان مجید جلالی رقم زد.

شاهین بوشهر در خارج از خانه به تساوی باارزش مقابل ملوان دست پیدا کرد. ملوان بدون محمد احمدزاده این بازی را انجام داد تا به تساوی وکسب  یک امتیاز در خانه بسنده کند.پرتماشاگرترین تیم لیگ در هفته هفدهم تراکتورسازی بود که 80 هزار تماشاگر از این تیم حمایت کردند.

شاگردان فراز کمالوند نیز پاسخ این استقبال بی‌نظیر را با 3 گل دادند.تراکتورسازی میزبان صبای قم بود که با 2 گل خیرخواه و تک‌گل ابراهیمی توانست نتیجه را به نفع خود رقم بزند. فرهاد خیرخواه و مرتضی اسدی در دقیقه 63 به دلیل درگیری با یکدیگر از زمین مسابقه اخراج شدند. با باخت دیگر صبای قم در لیگ برتر مشخص شد که هنوز تغییرات مربی در این تیم نتیجه نداده است.پیکان نتوانست روند خوب خود را ادامه دهد و آنها که هفته گذشته با شکست استقلال کار بزرگی را رقم زده بودند، در شیراز تن به شکست دادند. امین متوسل‌زاده در دقیقه 74 تک‌گل بازی را به ثمر رساند.

مقاومت با این گل به رده سوم جدول رسید. اما در بازی سایپا- ذوب‌آهن نتیجه خوبی برای سایر رقبای صدر جدول رقم خورد.سایپا در خانه توانست با 2 گل، ذوب‌آهن را شکست دهد تا از این نتیجه بیشتر از همه سپاهانی‌ها و امیر قلعه‌نویی خوشحال باشند. در دقیقه 39 حدادی‌فر توانست نتیجه را به نفع ذوب‌آهن رقم بزند اما 2 گل کریم انصاری‌فرد در دقیقه 52 و مهدی خیری در دقیقه 82، برد را برای شاگردان محمد مایلی‌کهن رقم زد.

کد خبر 96706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز